Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt regnskabssystem - hvad skal jeg vælge?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi står for at skulle skifte regnskabssystem.

Vi har en webshop som vi på sigt vil have integreret i regnskabssystemet.

Trods ihærdig søgen er jeg ikke blevet meget klogere på de muligheder som findes, for alle programmer ser ud til at have fordele og ulemper og priserne består af så mange moduler så man knap nok aner hvad det ender med at koste og firmaerne syntes jeg ikke gør prisen specielt overskuelig.

Vores behov er bogføring/debitor/kreditor + lagerstyring. Med ubegrænset antal varer og debitorer og kreditorer.

Umiddelbart står vi for at vælge mellem det nye C5-online , e-conomics eller Stellar (Visma/Mamut).

En af de vigtigste ting indtil vi har fået fuld integration mellem webshop og økonomisystem er at eksport og import af varer, ordrer og debitorer er enkelt og lige til samt at fakturaer automatisk sendes til kunden som Pdf fil.

Er der nogen som har erfaringer med nogen af ovennævnte økonomisystemer og kan give et bud på hvilket vi bør vælge,

 

med  venlig  hilsen

 

Michael

Tilmeldt 18. Jul 12
Indlæg ialt: 29
Fra  Info Solution ApS Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Et godt alternativ til de mulige systemet du har fundet er Visma Business "storebror" til Visma/Manut. Visma Business opfylder dine krav til bogføring/debitor/kreditor + lagerstyring mv. og har (leveret af Info Solution ApS) et køreklart interface til f.eks DanDomain´s Webshop.

 

Hvis du er interesseret i at høre mere om denne løsning, er du velkommen til at kontakte os imellem jul og nytår. Kontaktinfo på www.infosolution.dk

 

Venlig hilsen

Klaus Laudrup

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra dem du nævner ville jeg klart vælge C5.

Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus, har skrevet til jer :-) tak for svar indtil videre

Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Remy, tak for svar. Bruger du selv C5 ?

 

Michael

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker du skal have undersøgt, om den nye C5 2014 kan integreres med webshops - der er jo sket noget af et skift med version 2014?

Umiddelbart ville jeg kigge på e-conomics, men ved ikke hvor stærk den er på lagerdelen. Du kan jo starte med at prøve dem gratis i 14 dage.

Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

ja det er lidt svært at vurdere. Umiddelbart virker e-conomics meget overskuelig. Men til gengæld  dyerere :-)

Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 85
Fra  Insight Office Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Dem jeg kender til får du lige her:

e-conomic har et lagermodul, men det er til simplel lagerstyring og er et addon til standard licens.

Mamut har et lagermodul der er standard, men har også sine begrænsinger. 

Stellar køre på en ældre platform og har også simpel lagerstyring.

Visma som Klaus tilbyder er en dyrere model end dem ovenfor, men den kan brugertilpasses til stort set alt du ønsker.

Interessant at vide følgende:

1. hvilket lagerstyringsniveau du ønsker?

2. hvilken webshop anvendes idag som du vil have integreret?

3. hvilken virksomhedstype/branche kommer I fra? Hvad sælger I? 

Mhv

Antonio

Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Antonio,

tak for dit svar.

Lagerstyringen er relativ simpel, tilgange og afgange og muligvis indkøbsforslag. Men der skal være mulighed for at lave salgsrapporter på varenummer + varegruppe niveau, med DG + DB etc.

I dag bruger vi dandomain og der er der en direkte integration til E-conomics.

Vi sælger dametøj og brugskunst. Vi har ca 2500 varenummer og 7500 aktive  debitorer.

Derudover har vi 3 selskaber med hvert deres cvr nummer. Det er her at E conomics i mine øjne er lidt dyr , for hvert firma kræver en licens for man kan så vidt jeg ved ikke lave det som afdelingsregnskaber med forskellige cvr i economics .

Det kan man så vidt jeg ved i C5 men ved ikke omkring Visma.

Visma/mamut/stellar og economics kan integreres til dandomain webshop så vidt jeg har forstået

 

Med  venlig  hilsen

 

Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46547
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mener du kan ha flere virksomheder/selskaber i Visma + afdeling og sagsregnskab for hvert

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)