Altså, som Miklas også skrev, så se at tage fat i en masse virksomheder inden for dit lokalområde (eller så langt du nu en gang orker at transportere dig).
Men du skal også være forberedt på, at du ikke skal sigte imod at komme til at sidde foran en computer og arbejde som grafiker fra day one.
Du bliver nødt til at arbejde dig op i en virksomhed. Så hvis det er det grafiske du godt vil have noget erfaring inden for, så kontakt nogle grafiske virksomheder og hør om de ikke har et eller andet arbejde til dig. Det kan være alt lige fra at tømme kaffemaskinen, feje, rydde op, løbe på posthuset m.m.
Så har du foden inden for døren og så hvis du så virkelig har flair og interesse inden for feltet, så burde du også kunne knokle dig op i virksomheden.
Men du kan godt være sikker på at du ikke kommer sovende til det.
Et rigtig godt eksempel er en af mine dygtige kolleger - Jonas. Jeg ansatte ham i MediaMouse, da han var 14 år gammel. En ret kaotisk eftermiddag dukkede Jonas op og spurgte om vi ikke havde et job til en ungarbejder. Jeg nåede ikke engang at svare ham, før han fik øje på en af mine kolleger som kæmpede med at pakke en masse kasser og tilbød at han jo kunne gøre sådan noget og også smide skrald ud (perfekt timing, da der altid ligner et bombekrater i produktionen lige før lukketid).
Så jeg ansatte ham. I dag er stadig hos os, selvom han er fyldt 18 år - og han er i gang med at tage uddannelsen som skilteteknikker. Han har lige bestået første modul med et rent 12 tal: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152097561449662&set=a.10150674982434662.412499.47010364661&type=1&theater
Louise og Mikkel << Er I nu helt sikker på det? Som virksomhed må du ikke sende uopfordrede emails med salg for øje (uanset om hvor godt man forsøger at kamuflere det), men man må godt sende uopfordrede jobansøgninger til virksomheder når det drejer som om muligheden for at blive ansat (f.eks. går det ikke når man er freelancer og forsøger at score jobs ved at sende emails - så er det igen med salg for øje).
/Jesper