Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er svindel og dårlige kunder et stort problem?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker på at starte en webshop op, men er meget i tvivl om hvor stort et problem er svindel og dårlige kunder er?

Hvad gør man for at reducere snyd og sortere dårlige kunder fra (må man det?)

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Nagaland Danmark Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Fortæl på din hjemmeside at når du har penge for din var bliver de sendt. Og oplys meget tidlig dit firma navn adresse by tlf Nr og cvr Nr og lave nogle test af din virksomhed med trust pilot

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt forstår jeg ikke helt hvad du mener. Hvis du sælger varer på din Webshop så er du jo sikret at få dine penge via betaligs gateway inden du leverer varerne. Er det tilfældet, hvor mener du så at kunden kan snyde dig?

Jeg tror du skal præcisere hvad du mener med snyd og dårlige kunder før du får nogle gode bud på din forespørgsel.

Generelt er kunder nemme at sortere hvis man som eksempel sælger en ydelse og de så ikke betaler efterfølgende. Disse kunder kan man jo så bare lade være at lave noget for efterfølgende, det er ren logik.

I mine år som selvstændig har jeg haft to kunder som ikke har betalt. Den ene var rent snyd og fik aldrig pengene, den anden kunne ikke betale fordi han havde mistet over en halv million på grund af et bank krak. Den sidst nævnte var blot 5.000 kroner og jeg sagde til manden "betal du dine vigtigste regninger først og mig til sidst, vi skal videre" og han er idag en rigtig god ven som jeg har fået en masse positivt ud af som er langt mere værd end de 5000 kr.

Så alt i alt smag og behag men selvfølgelig skal kunderne betale deres regninger.

vh
Rainer

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

rainerbay:

Personligt forstår jeg ikke helt hvad du mener. Hvis du sælger varer på din Webshop så er du jo sikret at få dine penge via betaligs gateway inden du leverer varerne. Er det tilfældet, hvor mener du så at kunden kan snyde dig?

Hvis kunden har købt noget, og fået det leveret, og så efterfølgende siger til sin bank at han ikke lavede den ordre, så vil de gøre meget for at få pengene hjem til kunden igen. (Og shoppen betaler hele beløbet + et gebyr på et par hundrede kroner).

Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer - Serverfruit:
Hvis kunden har købt noget, og fået det leveret, og så efterfølgende siger til sin bank at han ikke lavede den ordre, så vil de gøre meget for at få pengene hjem til kunden igen. (Og shoppen betaler hele beløbet + et gebyr på et par hundrede kroner).

Præcist, men hvor stort problem kan jeg forvente det vil blive for mig?

En dårlig kunde, ville fx være en som køber varen, bruger den i weekenden og returner den ugen efter med krav om pengene igen. Hvor ofte sker det?

Fra Bylderup Bov, Sønderjylland
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 57
Fra  Matronics.dk Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er altid en risiko men i de 12 år vi har haft webshop har vi kun oplevet pengene blev trukket tilbage igen 2~3 gange da kortene efterfølgende blev meldt stjålet. Men det er nok også et spørgsmål om hvilke varer man sælger. For ikke længe siden var der en udsendelse på dr1 eller tv2 hvor nogle elektronik butikker var meget plaget af det og der var tale om velorganiseret fup.
Det samme gælder med retur af varer. Der er tøjbutikker nok noget mere ramt af returvarer der har været brugt en tur i byen. Hvis vi ser bort fra tøj vil meget stadig kunne sælges igen men her kan man selvfølgelig være uheldig at emballagen bærer præg af at den har været ude og vende hos en kunde. Så må man vurdere om det stadig kan sælges som nyt eller demo. Det er igen meget sjældent det sker hos os så det er ikke noget som fylder i hverdagen :-)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

ksvictor:
En dårlig kunde, ville fx være en som køber varen, bruger den i weekenden og returner den ugen efter med krav om pengene igen. Hvor ofte sker det?

Hvis du skal have mere konkrete og præcise svar, kræver det også at du selv "kommer ud af busken" med hvad det er for varer og tjenesteydelser du påtænker at udbyde i din kommende shop

Godt nytår

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

ksvictor:
Jeg tænker på at starte en webshop op, men er meget i tvivl om hvor stort et problem er svindel og dårlige kunder er?

Det er meget brancespecifikt.

Hvis du overvejer at begynde at sælge sokker, så er risikoen for svindel stort set lig ingenting. Sælger du derimod dyre letomsættelige varer som telefoner, kameraer, computere med mere, så er der en betydelig større sandsynlighed for at du oplever forsøg på svindel.

Så det er ikke til at sige, uden at vide hvad du vil sælge.

rainerbay:
Personligt forstår jeg ikke helt hvad du mener. Hvis du sælger varer på din Webshop så er du jo sikret at få dine penge via betaligs gateway inden du leverer varerne.

Ha! Ja gid det var sådan det hang sammen :o)


Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

ksvictor:

Kristoffer - Serverfruit:
Hvis kunden har købt noget, og fået det leveret, og så efterfølgende siger til sin bank at han ikke lavede den ordre, så vil de gøre meget for at få pengene hjem til kunden igen. (Og shoppen betaler hele beløbet + et gebyr på et par hundrede kroner).

Præcist, men hvor stort problem kan jeg forvente det vil blive for mig?

En dårlig kunde, ville fx være en som køber varen, bruger den i weekenden og returner den ugen efter med krav om pengene igen. Hvor ofte sker det?

Det kommer meget an på branchen. Webhosting er generelt en branche, hvor man er meget udsat for svindel med stjålne kort, mm. Vi har haft 0 tilfælde af svindel hos os.

Til gengæld tjekker vi også alle kunder på forskellige måder for at sikre os at de er dem de giver sig ud for at være. For eksempel kan vi finde på, at slå deres adresse op på Google Maps og lige se på Streetview.

En anden ting vi gør meget i er, at kigge på om de har lavet noget lusket andre steder. Det foregår ved at deres informationer er krypteret, og bliver sammenlignet med andre krypterede informationer, hvor vi så kan se hvis andre virksomheder har skrevet noget om dem.

Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er endnu kun på ide stadiet, så jeg havde endnu en valgt en vare. Ideelt ville jeg gerne ramme et tema, hvor der ikke er så mange udbyder. Derfor kan jeg heller ikke sige hvad min branche er endnu, da jeg endnu ikke har fundet dette oplagte emne. Men jeg kigger og overvejer. Derfor mit meget generelle spørgsmål.

Dog det lyder som om jeg skal holde mig fra elektronik og måske også tøj ;)

Det er meget forskelligt, hvad man ser vedr snyd og returvarer. Nogle gange (aviser osv.) fremstår det som et stort problem, men her på Amino der er næsten intet om det. Jeg hælder mest til at sælge få men dyre varer i stedet for mange og billige, men hvis svindel er et generalt problem, så er det noget kedligere at miste en vare til 10.000kr end til 5kr. Derfor mit spørgsmål her, for at få en føleling med om man eksplicit skal regne med tab pga. svindel og returvarer når man regner på sin business case.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)