Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris eller krav på en andens domæne?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer,

Hvordan får jeg overtalt manden, der ejer domænet med samme navn som vores tøj-mærke, til at sælge domænet til os? 

Vi har haft vores tøjmærke siden 2008, men har aldrig haft det helt superbe domæne (svarende til vores mærkenavn), fordi det har været optaget af en anden ejer. Derfor har vi holdt et vågent øje med domænet igennem årene, og gået og håbet på, at det snart blev ledigt. 
Intet ville være mere rigtigt, end at vores mærke ejer det domæne! (Synes vi selv:-)

Ejeren har domænet hostet ved One.com og det har i adskillige måneder været helt tomt og inaktivt. Ejeren har før haft noget indhold på domænet, men det havde ingen sammenhæng med domænenavnet. Og så vidt jeg kan vurdere, var der heller ikke nogen synderlig trafik på sitet.
Når man googler navnet, er det os der kommer frem. Der dukker intet om hans site op nogen steder. 

Nu hvor sitet blev helt slettet tænkte vi så: NU må vi kunne få fingrene i domænet!

Vi kontaktede manden og spurgte pænt om han ville sælge, og han var ikke afvisende. Vi snakkede frem og tilbage nogle gange, og det er tydeligt, at han har set sit snit til at tjene penge på vores forespørgsel. Og samtidig sidder vi selvfølgelig på den anden side, og synes prisen må lande ret lavt...fordi sitet er fuldstændigt inaktivt og matcher vores mærke-navn.

Men hvordan prissætter man sådan et domæne?

Og er der nogen mulighed for at "vinde hævd" på et domænenavn i sådan en situation...hvis nu han er helt umulig at forhandle med?

Jeg håber nogen kan rådgive os:-)

Bedste hilsner fra Rikke

Fra Næstved
Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)