Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kære Amino - Don't Cry Wolf! - Mangler et MEGET overskueligt beløb til opstart.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Kbh, Amager.
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino!

Så kom tiden endelig. Jeg er klar. Omstændighederne og rammerne, der gør det hele muligt, er ved at falde på plads. Jeg mangler kun dig. Eller, rettere, jeg mangler nogle af dine penge, siger jeg bramfrit og med et smil på læben.

Mit navn er Simon. Jeg er fotograf, vover jeg ydmygt at påstå, og jeg er ved at køre i stilling til en lille, men hyggelig biks, i hjørnet af Nordhavn Kbh. - Jeg har fået atelier der, og regner med, at satse på familie/par/portræt og produkt fotografi.

Mit problem er, at jeg har nogle udgifter, jeg ikke kan overkomme ved egen kraft. Jeg mangler, og jeg ved, at det, rent ud sagt, for de fleste af jer her, er et latterligt lavt beløb, men for mig er det en mindre formue: 7.500,- kroner for, at jeg kan være klar.

Latterligt ikke? Men det er reglerne, jeg mangler penge til opstart, og jeg har ikke nogen jeg kan trække på for den slags penge, så derfor spørger jeg jer.

Mit opstartsbudget - de ting jeg Pt. mangler for at komme igang - er således:

* PC + skærm: 4.000,- for en maskine, der kan lige præcis hvad den skal, og ikke mere (vælger at bygge min egen, fordi jeg ikke stoler på dba.dk.)

* Fotoudstyr: 3.000,- - 2 xflash, softbox, baggrunde, "produkt telt", lysmåler.

* Printer: 1.200,- * Mobilt internet og softwarepakke: 300,-

Det er det, og det er hvad jeg mangler.

Huslejen klarer jeg selv og opgaverne kommer med opsøgende arbejde og via "word of mouth".

Jeg regner med, at kunne konkurrere, og konkurrere godt, både fordi kvaliteten af det jeg laver er så høj og fordi jeg reelt ikke skal LEVE af det her: Jeg er Pt. førtidspensionist, og vil arbejde med det her som hobbyvirksomhed ( Max omsætning på et år: 52.000,-) hvilket jeg, selv med investeringen her, husleje og indtjening, ikke kommer op på de første mange måneder. Gør jeg alligevel, får jeg et CVR. Nr. og kører derfra.

I den anledning skal jeg starte til iværksætter kursus D. 14/1-2014, hvor jeg vil blive yderligere rustet til at klare begge former for virksomhed.

Yderligere er et langsigtet mål, hvis der går sport i jobbet, at lave en 2 mandsvirksomhed, der tilbyder produktfotografi + hjemmesideløsninger til mindre virksomheder (til hvilke vil jeg helst ikke ud med endnu da væggene har ører :) men jeg har nogle idéer og et godt hul i markedet, hvor der er plads til to gutter, der vil gøre en indsats.

Alt i alt, et lille hjørne af Arbejds Danmark, der kan startes op, og køre, for den bagatel af et beløb, som jeg altså PT. står og mangler.

Og ja, jeg har været herinde før - min gamle tråd fik omkring 30.000 læsere - et vilkår jeg, på ingen måder kunne overskue og rumme på det tidspunkt; Jeg var, i den periode, rå-syg. Jeg sloges med angst, massive mængder af den, kaos, aktive psykotiske symptomer og jeg havde det, uanset hvor velformuleret og konsekvent jeg virkede i den periode, simpelthen super dårligt.

En opfølgning på hele fadæsen og mit liv dengang, for de der er interesserede, er, at jeg.. som bekendt, ikke fik startet virksomhed, at jeg, på overfladen, ikke kom ret mange andre steder end min lejlighed, og at jeg, fortsat, i mange måneder efter, havde det .. pisse svært.

Der kom lys dog.

Mit oplæg blev lavet engang i vinteren for omkring 2 år siden, og tiden efterfølgende var en kamp, der mildest talt.. det var pisse hårdt, men et resumé er, at jeg, i marts måned, kom til konklutionen, at "Enten tager du dig sammen, eller også dør du af det liv du lever.", så, jeg tog vandretur: Midt i skide kolde marts, vandrede jeg 150 kilometer langs Hærvejen i Sønder-Jylland, og kæmpede, hver dag, med en angst så skide gennemgribende, at det sortnede, men, samtidigt, med en angsthorisont, der, ved hvert skridt, blev skubbet længere og længere væk fra Amager, hvor min hverdag er, og hvor jeg stadig bor i dag.

Og ja, det var skide koldt - marts i Danmarks, med en sommersovepose og et nettotelt, det er reelt ikke noget at ønske sig men, det skulle gøres og kampen var nødvendig, uomtvistelig nødvendig. Og ja, selv om angsten åd mig konstant, så kom jeg også, ved hvert eneste isnende kolde skridt, det tættere på virkeligheden: De var en kamp; isnende kolde, ensomme og pisse frygtelige men.. de var også en afsked med en ramme, og et lige så skræmmende fængsel, der havde været hverdag i over 10 år; En hverdag i ensomhed og med en verden, der kunne tælles på 4 vægge, en PC og en pizzamand.. Jeg havde intet at miste, og greb det.

I mangel af bedre ord kan man sige, at det var et absolut nødvendigt opgør med min angst og mine fobier; verden skulle erobres, og den blev det. Et skide besnærrende skridt af gangen.

På et tidspunkt havde jeg fået nok. Jeg var "blevet blæst igennem" og havde mere brug for tryghed ( skizofreni og stress er bare et nogo, og det er uvished.) så, jeg fik et lift til Aarhus, og mødte en fantastisk mand der, der, med den samme form for omsorg jeg blev mødt med af jer, vover jeg at sige, lod mig sove på hans loft. Jeg var i Århus i 8-10 dage, boede om dagen hvor livet førte mig hen, men om natten på dette loft - et sted jeg nævner, fordi det var her, det gik op for mig, at jeg IKKE er færdig, at jeg STADIG har en fremtid og, fra et personligt religiøst synspunkt, at mine guder og gudinder IKKE har svigtet mig - jeg nåede, med andre ord, en helt unik afklaring, der kulminerede med, at jeg tog hjem og.. faldt direkte tilbage i hullet igen: PC, natteroderi og helvede.

Dog med perspektivet om, at verden var et større sted end mine fire vægges fængsel.

3 måneder senere, var jeg igen på vejene, og efter jeg kom hjem gik det fremad - jeg begyndte at komme i vores lokale værested her på Amager; N.A.B.O., jeg mødte min, stadigt allermest skattede og fantastiske veninde, Anna (der, mere end nogen anden, har været min støtte og styrke i de sidste par år) og jeg begyndte at holde mit hjem pænt (der ellers, i høj grad lignede det værste man kan forestille sig, når man siger "skizofren bolig".) og tingene gik langsomt fremad og fik form.

Opsummeringen er, at jeg, i efteråret 2012, endnu engang blev skide syg: Mit nyvundne territorie, Verden, krævede så meget mere af mig end de 10-12 år foran PC'en havde gjort, og jeg blev indlagt igen: 2 måneder i et skizofrent mareridt, der syntes endeløst, men med ny og bedre medicin som resultat, og tingene kunne begynde at gå virkeligt fremad.

I dag, og som de sidste 12-18 måneder har været, holder jeg mit hjem pænt og rent, jeg vasker (hvilket var umuligt for mig i mine dårlige perioder) mit eget tøj, jeg handler ind, lever, forholdsvist, sundt, jeg kommer op, hver morgen, OG jeg har holdt min plante i live i over 12 måneder (Yay). - Kort sagt, jeg er klar til en lille hverdag, og jeg vil fanme gerne i gang med den - jeg har tænkt på Kofoed skole, men.. det er fotografiet, der trækker, og det er det jeg vil lave.

Så, med fare for at slå veksler på min egen historie, og jeres goodwill, så vil jeg alligevel spørge; Lån mig de penge? Jeg lover, at jeg vil få dem til at yngle, og at jeg, hvis jeg ikke kan, vil lave en afdragsordning med jer, så I er sikre på at få jeres penge tilbage uanset hvad.

Med det vil jeg vil sige jer tak for at læse og ønske jer godt nytår, og så, endnu engang, sige tak for jeres hjælp dengang - jeg har sengen endnu, men kameraet, må jeg desværre sige, har jeg ikke længere, til min store sorg - jeg elskede det, men mit uheld er ofte større end min taknemmelighed, men jeg glemmer det aldrig, eller historien bag.

Mvh.

Simon Rosenkilde

PS. Jeg har et site, hvor I kan se noget af mit arbejde - det er ikke alt sammen lige professionelt, der skal arbejdes mere på det, men det giver en idé om hvad jeg kan. Niveauet, vil jeg dog nævne, bliver afsindigt meget højere, når jeg har det rette udstyr - de fleste af disse billeder er taget på 6-8 M2 i hjørnet af min stue, og efterredigeret med dårlig software - lånet i sig selv, og de muligheder det åbner for, vil løfte mit arbejde endnu mere.

Mit site:  http://lechatnoir.wix.com/rosenkildeofdenmark 

PPS. Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal lave dette opslag idag, eller om jeg skal vente med det, til jeg har været på iværksætterkursus. - Der vil, højest sandsynligt, dukke elementer op i den process, der vil kræve yderligere kapital men, jeg har har, for nuværende, ikke idé om hvad det skal være kun, at det virker lidt for legende let, at jeg kan komme i gang for så få penge, men.. ja, poster nu, og så må der være opfølgning på det som det udvikler sig.

Simon

Before enlightenment, chop wood, carry water - After enlightenment, chop wood, carry water.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)