Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp :) har lige lavet netbutik

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen,

Jeg har startet en netbutik www.shop.schack-thorsted.dk og den har nu kørt i hele 10 dage :) Indtil nu har den haft 3000 besøgende, hvilket jeg er rigtig godt tilfreds med, men indtil videre har det været småt med ordrer.

Jeg har i forvejen en tøjbutik, som jeg har haft i 2 år nu, og tænkte at nu var det tiden til at få lagt det ud på nettet også.

Jeg overvejer lidt om grunden til den manglende handel er at priserne er de samme som butikspriserne. Jeg kunne jo evt. gå ind og differentiere med en butikspris og en netpris. Man kan jo nemt forklare at det naturligt er billigere på nettet, da der ikke er den samme service, ekspedition som i butikken...............

Her slut oktober skal jeg på messe, hvor jeg har lavet 40.000 gavekort, som skal i poser sammen med andre produkter, der kan købes ved indgangen. Disse gavekort giver 10% når vedkommende handler på nettet. Dvs. laver jeg to priser på nettet, en  butikspris og en netpris, ex. -10%, så vil disse personer jo egentlig få 20%.................hmm....svært at forklare. Jeg ved ikke om I kan følge mig ?

 Kort og godt er jeg i tvivl om jeg måske bare skal se de 40.000 gavekort som, hvis de bruger det, kan få 10% af netprisen, som en investering og helt se bort fra dem i min beslutning om, om jeg generelt skal lave netprisen være 10% lavere. 

Derudover kunne jeg også godt tænke mig en evaluering af min hjemmeside.

Håber der er nogen, der har lyst til at svare mig.

 

Fra Svendborg
Tilmeldt 30. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej frejamus

Jeg vil kommenter delen om priser og lade andre kommentere design og opbygning.

Hvis du har haft 3000 besøgende indtil nu og de ikke køber noget skal der nok laves noget med designet, men hvis du har fået formidlet det bredt at nu er du startet på nettet kan du også bare være udsat for at folk kigger på hvad du har fået lavet og måske vender tilbage senere.

Nu er min erfaring med kvinder at de meget gerne vil mærke, prøve, se deres produkter inden de køber det.

Med hensyn til prisen mener jeg det er en skam at en fysisk butik går ned i pris på deres hjemmeside. Jeg syndes at du skulle prøve at holde prisen oppe og slå på at:

Det er den samme gode service og kvalitet som der er i butikken.

Der kan bestilles døgnet rundt.

Der er fri levering

Der vil løbende være nogle gode tilbud

Rabat ved køb af flere styk f.eks 5% ved 2stk, 10% ved 3stk, 15%ved 5stk osv.

Og lav så nogle kampagner som den du selv skitser med introduktions pris -10% ved første besøg på gavekort fra messen.

Hvis din netbutik giver fast 10% kommer dine kunder og prøver i forretningen og bestiller på nettet, så virker det lidt som dobbelt arbejde.

Det skal lige understreges at det ikke er noget jeg selv har erfaring med, men det er det som jeg tror,  jeg ville gøre hvis jeg havde både en fysik butik og en e-butik.

Jeg håber det kan bruges til noget om ikke andet til videre debat og indput.

Held og lykke med projektet.

Thomas Bonde

Fra Herning
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas
Fra Herning
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Tusind tak for dit svar. Skønt at høre fra andre hvordan de tænker. Det giver en muligheden for at se det fra flere sider.

Jeg tror, jeg prøver at slå koldt vand i blodet indtil messen er løbet af staben, så jeg kan se hvad alle mine gavekort kan gøre. God idé med rabatordningen og at fremhæve fordelene. Dem har jeg straks taget til mig.

Så endnu engang tusind tak for hjælpen.

Mvh.

Pia Engelbrechtsen

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Artik Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tillykke med åbningen af den nye webshop

Jeg ville nok hyre en designer, til at lave lidt lækre effekter og billeder hist og her. Det ville pifte den lidt op, så den matcher de lækre produkter der allerede er i shoppen.

Navnet "Schack & Thorsted" er meget flot, men jeg synes ikke jeres adresse er særlig flot. http://www.shop.schack-thorsted.dk/
Det er ikke et jeg direkte kan huske på igen efter et besøg.

Ellers har jeg ikke det vilde at byde ind med, andet end at jeg vil ønske dig held og lykke i fremtiden! Smile 

Arbejder lige pt. med et velgørenhedsprojekt som hedder The Turtle Poster, hvor jeg forsøger at samle penge ind til de truede havskildpadder.

Fra Greve
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Ideen er god nok, syntes selv at du skal køre 10% billigere online.

Som du selv siger de får ikke samme service, og det ville lokke flere ind..

Dette kunne også frembringe flere kunder i butikken, efter første indkøb

Dennis Pedersen - - Hjemmeside - www..dk -

Fra København
Tilmeldt 20. Sep 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

hej frejamus

Nu vil jeg tillade mig at være lidt hård. Jeg tror ikke at det er priserne du skal fundere så meget over, ikke at rabater og kampagner hvor der er skåret i priserne ikke kan give mersalg.
Men i dit tilfælde ville jeg, som du tidligere er blevet gjort opmærksom på, forsøge at formidle den samme kvalitet som dit varesortiment ser ud til at have, via din webshop og dens grafiske udtryk.
Din shop mangler simpelt hen det jeg kalder "wowfaktor". Det er min overbevisning at forbrugerne på nettet er mere og mere kvalitets bevidste når det handler om præsentation af produkter. Brugeren vil ligesom i den fysiske butik have en oplevelse ud af sit besøg, dette gælder især ved køb af tøj som i sig selv er en slags stilshopping. Hvis ikke du leverer denne oplevelse, så går dine kunder til dine konkurrenter.

Jeg tror at du vil opleve at flere af dine besøgende vil købe dine vare, og endnu bedre vil du opleve at de vender tilbage til dig hvis din side bliver pippet lidt op.

Når du en gang er parat til at tage næste skridt, så kan jeg trøste med at sige at din nuværende shopløsning er mulig at style i et vidst omfang. Og tilstrækkeligt nok til at gøre et besøg en anelse mere attraktivt.

 

Fra Svendborg
Tilmeldt 30. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Servicen behøver nødvændigt ikke være dårliger i web-shoppen, den er bare anderledes. Jeg ville hellere arbejde i noget kunde programmer hvor de ved x-antal køb kunne få speciel tilbud fra web-shoppen(som kun er der), det kunne også formidles fra forretningen.

 

Thomas Bonde


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv nogle lysere farver. Folk bliver jo helt deprimerede ;-(

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 07
Indlæg ialt: 96
Fra  Flexkom ApS Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frejamus,

Tillykke med din nye webshop! Det ser godt ud og du er godt på vej!
Jeg er dog enig med et par af de øvrige indlæg i, at din side lige skal piftes lidt op :-)

Forslag:
- Fjern eller minimer det store billede på startsiden. Folk ved jo godt hvordan en tøjbutik ser ud :-)
- Fjern teksten om shoppen på forsiden. Fyr evt. et par punkter om fragtfrit og rabat af og så "læs mere >>"
- Du har mange menupunkter til venstre. Kan virke uoverskueligt. Kan du evt. fjerne understregningerne og gruppere punkterne med nedruldning ved klik?
Et par forslag.

Derudover virker 3000 besøgende på 10 dage som MANGE. Er du sikker på, at dit statistikprogram tæller unikke besøgende? Din side har "kun" 0/10 i Google-ranking hvilket indikerer, at du ligger lavt ved søgning på Google - hvis Google kender til andre lignende sider. 

Pøj pøj på messen!!!

Med venlig hilsen
Mikkel
Download af praktiske Lean-værktøjer

 

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)