Hej Allesammen, Jeg har startet en netbutik www.shop.schack-thorsted.dk og den har nu kørt i hele 10 dage :) Indtil nu har den haft 3000 besøgende, hvilket jeg er rigtig godt tilfreds med, men indtil videre har det været småt med ordrer. Jeg har i forvejen en tøjbutik, som jeg har haft i 2 år nu, og tænkte at nu var det tiden til at få lagt det ud på nettet også. Jeg overvejer lidt om grunden til den manglende handel er at priserne er de samme som butikspriserne. Jeg kunne jo evt. gå ind og differentiere med en butikspris og en netpris. Man kan jo nemt forklare at det naturligt er billigere på nettet, da der ikke er den samme service, ekspedition som i butikken............... Her slut oktober skal jeg på messe, hvor jeg har lavet 40.000 gavekort, som skal i poser sammen med andre produkter, der kan købes ved indgangen. Disse gavekort giver 10% når vedkommende handler på nettet. Dvs. laver jeg to priser på nettet, en butikspris og en netpris, ex. -10%, så vil disse personer jo egentlig få 20%.................hmm....svært at forklare. Jeg ved ikke om I kan følge mig ? Kort og godt er jeg i tvivl om jeg måske bare skal se de 40.000 gavekort som, hvis de bruger det, kan få 10% af netprisen, som en investering og helt se bort fra dem i min beslutning om, om jeg generelt skal lave netprisen være 10% lavere. Derudover kunne jeg også godt tænke mig en evaluering af min hjemmeside. Håber der er nogen, der har lyst til at svare mig.
|
Hej frejamus
Jeg vil kommenter delen om priser og lade andre kommentere design og opbygning.
Hvis du har haft 3000 besøgende indtil nu og de ikke køber noget skal der nok laves noget med designet, men hvis du har fået formidlet det bredt at nu er du startet på nettet kan du også bare være udsat for at folk kigger på hvad du har fået lavet og måske vender tilbage senere.
Nu er min erfaring med kvinder at de meget gerne vil mærke, prøve, se deres produkter inden de køber det.
Med hensyn til prisen mener jeg det er en skam at en fysisk butik går ned i pris på deres hjemmeside. Jeg syndes at du skulle prøve at holde prisen oppe og slå på at:
Det er den samme gode service og kvalitet som der er i butikken.
Der kan bestilles døgnet rundt.
Der er fri levering
Der vil løbende være nogle gode tilbud
Rabat ved køb af flere styk f.eks 5% ved 2stk, 10% ved 3stk, 15%ved 5stk osv.
Og lav så nogle kampagner som den du selv skitser med introduktions pris -10% ved første besøg på gavekort fra messen.
Hvis din netbutik giver fast 10% kommer dine kunder og prøver i forretningen og bestiller på nettet, så virker det lidt som dobbelt arbejde.
Det skal lige understreges at det ikke er noget jeg selv har erfaring med, men det er det som jeg tror, jeg ville gøre hvis jeg havde både en fysik butik og en e-butik.
Jeg håber det kan bruges til noget om ikke andet til videre debat og indput.
Held og lykke med projektet.
Thomas Bonde