Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp :) har lige lavet netbutik

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Tusind tak for feed-back på min netbutik.

Mikkel: Se det er jo sådan noget jeg ikke har forstand på. Tror ikke det er unikke besøgende, tror bare det er de gange siden er blevet vist :) Tak for forslagene, det vil jeg lige kigge på.

Casper: Egentlig er det helt bevist at vi har holdt den i sort, da det passer til det udtryk den fysiske butik har, men jeg vil da lige overveje det :)

Thomas: God idé med en evt. rabatordning

Quex: Jeg er enig med jer i at jeg også mangler den wow-effekt I efterlyser. Jeg regnede bare ikke med at det var muligt, da der jo er tale om en standard shop, så det vil jeg prøve at arbejde med.

Sennid: Ja den med prisforskellen er dælme svært for mig at finde ud af, netop fordi jeg også har en fysisk butik...........hm i tænkebox :)

Rommy: Ja adressen er ikke optimal, havde selv tænkt over det, men godt at høre det fra andre :) og jeg må lige finde ud af at få den piftet lidt op.

Så tilbage til arbejdsbordet og mange tak for jeres kommentarer.

Med venlig hilsen

Pia Engelbrechtsen

 

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Først vil jeg gerne sige, at konverteringsprocenten (det vil sige hvor stor en del af dem der besøger hjemmesiden, der rent faktisk også køber) ligger på 1-3% for webshops. Det er så vidt jeg er orienteret meget mindre end i en fysisk forretning, men sådan er det.

Nå, til selve hjemmesiden:

Navnet

Jeg kan lige så godt være ærlig; der er tusindvis af ting, jeg dagligt skal huske, og jeg er desværre bange for at din hjemmesides navn næsten er umuligt at huske. Det MÅ være muligt at lave et bedre navn. Du risikerer at miste mange potentielle kunder, hvis det er svært at huske navnet på dit website.

Farvetemaet & Billederne

Stort set alt på hjemmesiden er sort og hvidt. I længden bliver det meget trist og kedeligt at se på. Få lidt flere farver ind, der taler til øjet, i stedet for at lade folk tro de er kommet ind på et varelager. På forsiden har du også et blikfang, nemlig det billede af noget tøj. Jeg synes, du skulle lave noget andet der, billedet fortæller intet i forhold til dets vigtige position. Få evt. designet et billede med noget tekst (altså noget i stil med et banner), hvorpå der fx står "Se vores nye et eller andet, klik her") Man skal naturligvis så have muligheden for at klikke på billedet. Kvaliteten af dine billeder skal desuden forbedres, som det er sagt før begyndet folk være meget bevidste om sådan noget, nemlig hvordan du præsenterer dine varer.

Logoet er dog enkelt og godt.

Måske lidt hårdt sagt, men det er ment godt, jeg tror nemlig der er potentiale i din webshop!

Håber du kan bruge det til noget. :-)

Mvh. Artemis

 

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Artemis:

Hejsa!

Først vil jeg gerne sige, at konverteringsprocenten (det vil sige hvor stor en del af dem der besøger hjemmesiden, der rent faktisk også køber) ligger på 1-3% for webshops. Det er så vidt jeg er orienteret meget mindre end i en fysisk forretning, men sådan er det.

 


Der er nu mange webshops der kommer over 3 %. Jeg har arbejdet med saxo.com og der fik vi den over 10 %, så sigt nu ikke for lavt.

Dbh Martin

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 07
Indlæg ialt: 96
Fra  Flexkom ApS Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Har du erfaring med, at der er forskel hvor høj en konverteringsprocent forskellige produkttyper kan opnå? Ex. tøjshop 5%, computerspil 3% osv. Og hvad med B2C og B2B?
Eller bør alle former for netshops kunne opnå min. 3%?

Jeg åbnede en B2B-netshop med salg af værktøjer (filer) inden for Lean for 3 uger siden. Jeg har en stigende konverteringsprocent, som foreløbig ligger på 0,8%.

Se mit indlæg her http://www.amino.dk/forums/t/21899.aspx

På forhånd tak,
Mikkel 

 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frejamus,

Jeg er ikke så sikker på at priserne i webshoppen absolut skal være mindre end i din fysiske butik. Hvis jeg ved at en butik jeg handler i giver rabat på produkterne hvis de købes online, vil jeg da altid bede om at få samme rabat i butikken. For der kommer jeg jo selv og henter varen, så der skal butikken jo ikke have bøvl med at finde en papkasse, pakke varen ned, og løbe på posthuset med pakken. Det må da udløse en rabat at jeg selv henter varen Wink

Se måske mere online shoppen som en service til dem der ikke lige har mulighed for at komme ind i butikken. Enten fordi de ikke har mulighed for det (eks. pga. afstand), eller allerede ved hvad de vil have, og foretrækker at foretage købet om aftenen når der er ro til det. Skal der gives en form for rabat, kunne det jo være på fragten. Men selve varerne synes jeg sådan set ikke at der er nogen grund til at give rabat på, bare fordi de handles online.

mvh Carsten

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Smith:

Hej Martin,

Har du erfaring med, at der er forskel hvor høj en konverteringsprocent forskellige produkttyper kan opnå? Ex. tøjshop 5%, computerspil 3% osv. Og hvad med B2C og B2B?
Eller bør alle former for netshops kunne opnå min. 3%?

Jeg åbnede en B2B-netshop med salg af værktøjer (filer) inden for Lean for 3 uger siden. Jeg har en stigende konverteringsprocent, som foreløbig ligger på 0,8%.

Se mit indlæg her http://www.amino.dk/forums/t/21899.aspx

På forhånd tak,
Mikkel 

 



Nej desværre, jeg her ikke noget statistisk grundlag at basere de på. De fleste forretninger jeg kender ligger mellem 1-3 % men som nævnt, så er der nogen der går langt højere op. Hvis det interesserer dig, så kan jeg fortælle at ca. 8 % af dem der henter min gratis E-pusher Light, ender med at købe den fulde version. Jeg forventer at hæve det tal til over 10 % i nærmeste fremtid, da jeg har sat lidt CRM agtige ting igang og arbejder på at forbedre betalingsmulighederne, så mon ikke jeg kan ramme 12 %?
Det er jo b2b, men lidt noget andet måske.

Dbh Martin
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht spørgsmålet om du skal sætte varerne billigere på nettet, tror jeg ikke det er nogen god ide..

For det første kan du risikere at kunderne i den fysiske butik finder en bluse i butikken, tænker "jeg bestiller den på nettet når jeg kommer hjem fra min shoppetur så er det billigere", går videre rundt i byen, kommer til at købe en bluse et andet sted og får aldrig bestilt på nettet eller købt i butikken..

For det andet har du nogle andre udgifter i webshoppen, fx skal der også være penge til retur-fragt hvis nogen fortryder deres køb, til emballage osv.

Jeg synes du skal lave nogle andre tilbud i webshoppen end butikken og udnytte at du i webshoppen når ud til flere kunder i andre byer.. En bluse der ikke kan sælges i butikken på tilbud, kan måske sælges i shoppen på tilbud, da det er en anden kundekreds..
Eller lav nogle andre specielle tilbud som enten kun er i shop eller butik..

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Artemis:

Hejsa!

Først vil jeg gerne sige, at konverteringsprocenten (det vil sige hvor stor en del af dem der besøger hjemmesiden, der rent faktisk også køber) ligger på 1-3% for webshops. Det er så vidt jeg er orienteret meget mindre end i en fysisk forretning, men sådan er det.

 


Der er nu mange webshops der kommer over 3 %. Jeg har arbejdet med saxo.com og der fik vi den over 10 %, så sigt nu ikke for lavt.

Dbh Martin


Ja måske i en kampagneperiode -
frem med hele sandheden, hvad ligger den så på nu?
eller hvad ligger den på i gennemsnit.
men det kræver måske at jeg køber E-pusher 2.0 - for at få de svar!!

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre du har lavet noget reklame der bare virker helt vildt godt,
så har du altså ikke haft 3.000 besøgende.
Jeg vil gætte på du har haft 3.000 sidevisninger,
som måske er fordelt på 100 - 150 personer.

så hvis der overhovedet er nogle der har handlet i shoppen, har du jo faktisk en god konverteringsrate. :)

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

cpufan:

Martin Thorborg:

Artemis:

Hejsa!

Først vil jeg gerne sige, at konverteringsprocenten (det vil sige hvor stor en del af dem der besøger hjemmesiden, der rent faktisk også køber) ligger på 1-3% for webshops. Det er så vidt jeg er orienteret meget mindre end i en fysisk forretning, men sådan er det.

 


Der er nu mange webshops der kommer over 3 %. Jeg har arbejdet med saxo.com og der fik vi den over 10 %, så sigt nu ikke for lavt.

Dbh Martin


Ja måske i en kampagneperiode -
frem med hele sandheden, hvad ligger den så på nu?
eller hvad ligger den på i gennemsnit.
men det kræver måske at jeg køber E-pusher 2.0 - for at få de svar!!



Du skal ikke købe noget. Når jeg siger at den er over 10% så er det ikke noget kampagne boost, der ligger den.
Så du må revurdere din verden min ven :-)

Dbh Martin

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)