Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må vi selv fortolde?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 65
Fra  Trithon Sport Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Med fare for at lyde helt ubegavet, så prøver jeg lige at høre Jer kloge hoveder vedrørende fortolding - uden brug af speditører.

Vi er importør registreret og får hver uge varer fra forskellige lande via luftpost. Det er både EU lande (Tyskland, holland osv) og ikke EU (USA, Kina osv).

Nu har vi flere større forsendelser på vej hjem, som bliver læsset på paller uden for EU. Jeg har betalt for varene + fragten hos min leverandør og de har sendt nogle B/L papirer og sender varene med skib.

Jeg har aftalt med vores faste vognmand at de kan hente varene i Københavns havn når de ankommer. Vi plejer at få en told regning senere på luftfragt ordrer og kan tage varene i brug med detsamme de lander i butikken.

Vi har ikke kontaktet en speditør med disse palle ordrer, da jeg umiddelbart forstod det sådan at vi selv kunne afhente og betale for tolden når de ankom til havnen.

Men kan vi egentlig det? 

Eller bliver varene automaisk fortoldet af i havnen og sender tolden så regningen videre til os - som ved de normale luft fragts ordrer?

http://www.trithon.dk - Salg af fitness maskiner og crossfit udstyr

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12671
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad leveringsbetingelser er anvendt ved købet - FOB, CIF eller  ?   

Hvor mange paller er der tale om? 

Hvad land kommer godset fra?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)