Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

C'mon!! Lad os nu slå hul på bylden. IVÆRKSÆTTERBANK

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak mr. A!

Det er netop den slags konstruktive kritik jeg leder efter. Massere af gode inputs jeg vil tage til mig.

Nej min primære målgruppe er ikke de ældre! Det er unge der er villige til at skyde f.eks. 1000kr ind. Har jeg bare 100 personer er det 100.000kr
Ja det er netop tænkt til at styrke nye områder. Altså ikke de konkurrenceprægede marked !

Stærkt indlæg mr. A !
Mange tak

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad forskellen på at låne er for den der skal låne penge, altså i forhold til de almindelige banker.

Er det udlån uden sikkerhed, eller hvad skal helt lavpraktisk være anderledes?

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Forskellen ligger i at man ikke bare spytter en pose penge ud og håber at ledelsen bag ideen har overblikket til at føre det ud i livet.

Nej Iværksætterbanken skal både spytte en pose penge ud til et godt projekt. Men ejerne af iværksætter banken, skal også sætte en Taskforce til rådighed. Som aktivt hjælper ideen til at blive til virkelighed. Så ideen er at danne en fælles front, som skal føre Danmarks innovative marked, en liga op. Gennem teamwork, samarbejde og fælles sparring.

Jeg kan nok godt smide 10.000kr ind til at starte med. Jeg tror på det nok skal blive en realitet. Hvis bare jeg får opbakning

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvad med betingelser for udlån? Skal der stilles sikkerhed som i almindelige banker, eller er der tale om lån uden sikkerhed?

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Som mr. A skriver.
Ville der nok være størst fordel i at skyde risikovillig kapital ind i projekterne. Betingelserne skulle selvfølglig være, at idemanden skulle indvillige i at lade en Taskforce, hjælpe med at belyse ideen. Lave handlingsplaner og hjælpe med opstart og drift.

Der findes en hulens masse fonde som kan stille kapital til rådighed. Men der er ikke en fond, af dem jeg har undersøgt, som stiller deres viden og netværk til rådighed. Selvom det jo ville gavne fonden, da der er større mulighed for at få kørt projektet op og igang ?

Føler lidt det er en flok venstre mænd, der bestemmer hvilke ideer der er gode, og hvilke der er dårlige ?
De tænker ikke på at idemageren kan være ordblind, visuel tænkende og ikke informativ, ikke have indblik i forretningsbegreber og termer. Og de bedømmer derfor projekterne ud fra business prospects, forretningsplaner og handleplaner, som er udarbejdet af en der netop mangler hjælp til at få udarbejdet handlingsplaner præcist. Men burde de ikke hjælpe med at udarbejde disse ting, for derefter at skyde penge i projektet ? Istedet for at lægge alt ansvaret over på idemageren og skrotte og vrage som det passer dem.


Ved godt jeg vender det hele på hovedet og belyser tingene fra en anden vinkel, end hvad i måske er vandt til ? Men er jeg virkelig den eneste som kan se at det netop er forandring, der er efterspørgsel på? 1% af verden ejer 80% af alle likvider og grunde. -groft sagt, må det jo være nogenlunde samme statistik i Danmark.

Så hvis man gav de andre 99% mennesker muligheden for at starte en ny Innovationsfabrik op. Ville det logiske vel være at de sprang med på vognen.?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Så som jeg forstår det er det en bank der låner penge ud, uden sikkerhedsstillelse.

Hvad forestiller du dig renterne skal være i forhold til de banker som låner ud mod sikkerhedsstillelse?

Normalt er høj risiko jo = høje renter.

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nu ikke sige at det er uden sikkerhed ? Der ligger en høj sikkerhed i, at finansierings fonden, selv aktivt deltager i projektet. Meget mere sikkerhed end at låne en mand 1 million og sætte hans hus som sikkerhed ?

Hmm. Renten er svær at sætte. Der skal jeg have en finansierings rådgiver ind over. Ved at renten på et friværdislån ligger på omkring 4-6% uden renteloft.
Langfristede obligationslån ligger på en 3%-5% fastforrentet.
En kassekredit ligger vel på de 12-17%.
Er ikke meget inde i de forskellige fonders renter. Da det er meget besværligt at finde frem til konkrete oplysninger om disse, på de forskellige fonders hjemmesider. Men skal gerne undersøge det nærmere og vende tilbage til dig :)

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Desuden har jeg aldrig forstået bankens "sikkerheds" begreb ?
For der er sku ikke meget sikkerhed i at man som loyal bankkunde, mister sit hus og hjem. Hvis man kommer i en krise på et tidspunkt i sit liv ?

Jo banken får da en sikkerhed i at de kan ødelægge en god kundes liv, ved at sælge hans hus på tvang, bare for at de kan få deres penge hjem.

Det er ligesom at sige:
"Tak hr. Hansen, fordi du i 30år har valgt at sætte dine penge ind hos os. Betalt vores løn og sikret vores chefers liv i luksus. Men vi kan se at du er blevet fyret og dit forhold går skidt. Så vi sælger sku dit hus, din bil og sætter dig i gæld resten af dit liv. Kan du have det godt. Hej Hej hr. Hansen"

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Steffen Petersen:
hvis man gav de andre 99% mennesker muligheden for at starte en ny Innovationsfabrik op. Ville det logiske vel være at de sprang med på vognen.?

 det bliver let at finde nogen der gerne vil ha penge og givet også gerne vil har mentorer og andre tilknyttet - igen afhængigt af en evt pris

Problemet bliver at finde nok der vil skyde penge ind - men det vil givet også afhænge helt af det konkrete i projektet - er der nogen sikkerhed, vil folk arbejde gratis med at støtte op om selve projekterne og meget andet, så det første er givet en helt konkret plan, som også vil være med til at afgøre om skibet kan sejle.

En klar kontrakt om hvordan penge skydes ind - med alle betingelser - sammen med klart definerede regler for hvem der kan søge og alle betingelser tilknyttet er nok første skridt i at få de første kroner ind.

Jeg er heller ikke i tvivl om, at det skal drives i selskabsform og ikke som personlig virksomhed

Endeligt skal der nok også laves noget fodarbejde med projektet i forhold til at sikre, om det kommer til at virke som en egentlig bank som vil betyde meget store omkostninger og arbejde med finanstilsynets krav - hvilket nok kan undgås ved at folk jo skyder penge ind som ren risiko hvor alt kan tabes, men det er givet der skal undersøges en del der, for at sikre mod krav i forhold til bankdrift - som er MEGET DYRT

Lad os følge med og se de helt konkrete indskuds og - låne/få penge betingelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Steffen Petersen:
Jeg vil nu ikke sige at det er uden sikkerhed ? Der ligger en høj sikkerhed i, at finansierings fonden, selv aktivt deltager i projektet. Meget mere sikkerhed end at låne en mand 1 million og sætte hans hus som sikkerhed ?

At en fond deltager aktivt har intet at gøre med sikkerhedsstillelse. At stille sikkerhed betyder at man har noget af værdi man stiller som sikkerhed for lånet.

Som jeg forstår det, taler du stadig om udlån uden sikkerhedsstillelse, selvom du ikke vil sige det direkte :-)

Og det er jo fair nok, det er bare lettere at debattere hvis vi siger tingene ligeud.

Lad os sige en person låner et beløb, har rådgiverne så efterfølgende vetoret, eller kan låner bruge pengene som han vil? Med andre ord, afgiver man indflydelse når man optager et af disse usikrede lån?

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)