Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Returret via Facebook-handel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har en mulig kunde, som har kontaktet mig personligt via Facebook for en pris på en skaffevare. Han har fået sin pris, men spørger om hvorvidt han har 14 dages returret via et sådant Facebook salg. Jeg måtte være ham svar skyldig, da jeg ikke kender til eventuelle særregler..

Gælder hans returret rent juridsk her? Han handler med mig på min helt private profil, men modtager selvfølgelig faktura fra os.

Lad mig endelig høre fra nogle kloge hoveder, og på forhånd tak for hjælpen! :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46546
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil mene at du med en faktura fra din virksomhed helt automatisk har de sædvanlige regler om returret. Der kan jo være afvigelser hvis de er specialbyggede, men med faktura fra virksomheden og ingen besøg i fysisk butik mener jeg du skal regne med JA til 14 dages fuld returret

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Støtter op om Johns svar i det her tilfælde.

Fra Holme Olstrup
Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja B2C salg vil altid være omfattet af en returret, men som John skriver kan der være afvigelser ved skaffevarer. Da jeg var i telebutik skulle skaffevarer betales forud og der var ingen fortrydelsesret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46546
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Niss:
Ja B2C salg vil altid være omfattet af en returret, men som John skriver kan der være afvigelser ved skaffevarer. Da jeg var i telebutik skulle skaffevarer betales forud og der var ingen fortrydelsesret
ja hvis det er en butik er det let - ingen returret og ja - skaffevarer KAN har undtagelser, men kun sådan noget med at de er specialt fremstillede kun til brugeren, ex en åre der er 8 cm kortere end standard o.l. Det er ikke nok, at det ikke er en vare man har hjemme på lager, til at undgå returret 14 dg reglen - det skal være noget special fremstillet til kunden - når det er nethandel, modsat en butik

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)