Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rød eller Blå blok, er bedst at stemme på, for os iværksættere?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er bedst at stemme på, hvis man er iværksætter?

Blå eller Rød blog?

Hvor er der flest fordele? Tak.

mvh.

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke for at lyde negativ.. Men jeg tror snart det er pest eller kolara...

om du vælger rød eller blå - Men jeg tror også du skal sætte dig ind hvem du er som person, og hvad det enkelte parti kan gøre for dig, og hvad du går for i et samfund, da der er rigtige mange menninger og man kan altid sige for og imod med alle partier. 

måske sætte dig ind i, hvad hver især går ind for, og hvad du så synes passer bedst til dig som person, og hvad du kan være med til i samfundet. 

men du skal så ikke blive overrasked, hvis det du tror, de går ind for, så bliver lavet total om, når de har vundet..;-) 

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis partierne førte den politik som står i deres principprogrammer, er der klart flest fordele hos den blå blok. Det burde der ikke være megen tvivl om ;-).

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Lorenzo Jensen:

Hvis partierne førte den politik som står i deres principprogrammer, er der klart flest fordele hos den blå blok. Det burde der ikke være megen tvivl om ;-).

Det er sådan set ikke fordi de ikke har lyst til at udføre det de går ind for, men det kan ikke lade sig gøre uden en majoritet af mandanterne. Men alle partierene går ind for mere stat, bare fordelt på deres måder,( måske undtagelse af liberal alliance). Så det eneste du kan stemme om er hvor hurtigt destruktion af økonomien skal gå. Det er et naturligt resultat af demokrati, og det vil altid ende i totalt-kollaps hvor vi til sidst bliver tvunget tilbage til rødderne der har skabt vores rigdom til at starte med. 

Den dag Kina stopper med at devaluere mod dollaren så får vi et reality-check på hvor galt det virkelig står til. 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 05:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Når jeg går til valg, tænker jeg ikke på om jeg er iværksætter eller ej, og det er der flere grunde til.

For det første har jeg forlængst mistet troen på, at politikere kan ændre noget radikalt for min virksomhed, eller for mig som iværksætter. 

For det andet tror jeg på, at jeg som iværksætter og virksomhedsindehaver, trives bedst når omgivelserne trives. Hvis jeg bor i et område/land hvor forbrugerne føler at de har penge og overskud, og hvor andre virksomheder ikke er bange for at bruge penge, og investere deres frie kapital, gavner det min virksomhed og dermed mig. Når alt kommer til alt, er det ikke et spørgsmål om, at jeg og min virksomhed har det nemmere eller svære, men om hvordan mine potentielle kunder har det.

Med andre ord, det hjælper ikke noget at politikere gør det nemmere at drive virksomhed, hvis kunderne er nervøse og ikke tør bruge penge. Så et samfund der spirer og er fuld af selvtillid og tro på fremtiden, er det bedste der kan ske for min virksomhed, og i sidste ende mig. Så jeg stemmer altid på dem jeg tror kan løfte hele samfundet.

Mvh Carsten

PS: Befinder mig iøvrigt i en sjov situation. Jeg har ikke stemmeret noget sted i verdenen Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Overordnet helt enig med Carsten. Jeg erkender, at jeg også stemmer efter egen pengepung ind imellem, og det er jo netop en del af demokratiet, at alle der stemmer også ser på sig selv og derved finder man et "gennemsnit". F.eks. da formueskat eksisterede, var jeg klart imod det, og ville aldrig kunne stemme på nogen der ville genindføre den. Skat på arbejde og gevinster ikke på formue, virksomhedesformue og mursten

Ud over det rent økonomiske, som jeg tror stadigt er et key-issue for de fleste - skatten, dagpenge muligheder, efterløn osv, så tror jeg der er et par ret afgørende forhold der bestemmer hvad man vil stemme, forhold som har meget lidt at gøre med, om man er iværksætter/selvstændig at gøre, for de fleste, nemlig indvandring, hvor vandende skilles for mange, og EU og deres ret til at bestemme, hvor sjovt nok de EU venlige i blå blok fra da vi gik ind (også med min stemme) nu er de klart mest EU skeptiske.

Jeg tror derfor at selve det med om man driver virksomhed har meget lidt at sige når der stemmes, men groft sagt - jo flere penge, jo mere hang til blå blok er nok ikke helt usandt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen af dem :-) 

I min optik handler det mere om at få mest muligt ud af det pågældende land i stedet for at blive frustreret over de mange mindre heldige tiltag som alligevel bare kommer og går. 

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Eriksam:

Hvad er bedst at stemme på, hvis man er iværksætter?

Blå eller Rød blok?

Tror du selv det betyder noget hvad du stemmer på? :-)

Hvis der er noget du har lært af de sidste 8-12 år så er det at politikerne gør hvad der passer dem ... og det kan vi som almindelige mennesker ikke gøre en dyt ved, hvis du f.eks. vil ud af EU ... så kan du stemme på DF og blive kaldt Racist eller Ø og blive kaldt kommunist ... på trods af at der i befolkningen er ca. 50% for/imod EU så er det i folketinget noget der der ligner 90/10 for/imod.

Hvis du virkelig vil ændre verden, så foregår det _ikke_ ved stemmeurnen.

Hvis du ikke tror dig, så sæt dig ned med en pen og et stykke papir, og skriv de sidste 10 største landevindinger ned ... de 10 største ændringer der har påvirket din hverdag positivt (som du ikke selv har forsaget), og find så ud af hvem der står bag. Jeg vil godt væde med at du ender med en liste bestående af alt andet end politikere.

Politikerne derimod får typisk skylden for de negative ændringer ...

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 06:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Her er et billede af en politiker, som de ALLE ser ud efter fyraften - uanset partifarve:

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)