Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal en udenlandsk virksomhed betale dansk skat for leje af folk til et event i DK?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer..!!

Jeg står og skal hjælpe et udenlandsk firma, der skal arrangere et event i Kbh.

De skal konkret leje 3 medarbejdere fra mit firma prmodels.dk.

Nu spørger de så om flg.: Also, if we have an EU VAT number, isn’t tax supposed to be 0?


Skal de betale moms af beløbet vi skal fakturere dem el. er de fritaget for dette når nu de er en udenlandsk virksomhed?

Mvh.

Sander Pennerup

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er danskere - de ansættes i danmark og det er din danske virksomhed der ansætter - så der skal indberettes skat for dem

 men når skriver skriver VAT tror jeg de spørger om du fakturerer udgiften til dem med eller uden moms, og der følger du jo reglerne for exportmoms i din fakturering til dem (som udgangspunkt ingen moms på din regning til EU med VAT nummer) - forudsat jeg har forstået spørsgmålet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Men når skriver skriver VAT tror jeg de spørger om du fakturerer udgiften til dem med eller uden moms, og der følger du jo reglerne for exportmoms i din fakturering til dem (som udgangspunkt ingen moms på din regning til EU med VAT nummer) - forudsat jeg har forstået spørsgmålet

Udlændinge og event i København lyder som leveringssted i Danmark og dermed dansk moms.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

sorry og enig hvis det er et DK event udført i DK for så er det dansk moms modsat hvis de har været indlejet arbejdskraft der har udført arbejde for en EU virksomhed til fordel for pågældende i dennes eget land, men du har da ret (igen) i at det virksom dansk event og er det det til det danske marken så er det dansk moms

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil selv mene, at vi selvfølgelig skal fakturere dem. Nu var det blot et spørgsmål fra firmaet til os, som jeg ej var sikker på.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)