Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

momsafregning - må jeg dette?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har et spørgsmål vedr. momsafregning. Har spurgt dinero teamet og de siger det virker efter hensigten, så ville høre om man må afregne moms på andre måder? F.eks på sidste dag i kvartalet selv om man laver posteringen en anden dag?

Problemet er balancen passer ikke når jeg betaler min moms via dinero.  

Har lavet et fiktivt regnskab:

Dette er 4 kvartal i 2013. Har lavet en fiktiv ordre på 500 DKK incl moms. Så der er 100 DKK i skyldig moms som skal betales inden 10 februar. 

Så betaler jeg momsen via Dinero’s indbygget moms afregnings knap og vælger 10 februar for posteringen.
Men balancen ændres ikke for regnskab 2013, den går ikke i nul. 

Men jeg har nu 100 DKK på min Momsafregnings konto i 2014.

Så laver jeg en faktura i første kvartal i 2014 på 1000 incl moms.. betaler så momsen på 200 DKK, så nu siger balancen jeg har betalt 300 DKK i moms i 2014.

Laver så en faktura i anden kvartal i 2014 på 5000 incl moms, så nu skylder jeg altså 1000 DKK denne gang, men balancen siger 900 DKK, fordi de første 100 DKK er taget med fra 4 kvartal i 2013. 

 

Men alt dette skulle være efter hensigten, men må jeg godt bare lave alle mine moms afregninger den sidste dag i kvartalet så min balance altid viser dette korrekte, eller vil jeg få problemer med skat?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46540
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan være jeg ikke helt fattede, men du kan IKKE betale moms før tidligst 5 dage før fristen. Du kan ikke betale den moms der skal betales 10/2-2014 den 31/12.2013 . deles vil der ikke være åbent for indberetning før 1/1-2014 - dels vil du få pegene retur hvis du betaler mere end 5 dage for tidligt

Du bogfører betalingen på momsafregning når du betaler og så går den del der hører til den moms periode i 0'

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Systemet fejlede og indsatte det alligevel, så kig på mit næste indslag istedet.

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder mere som om du har fejl i dine primo tal, for din opgørelse mangler den der viser hvad du skylder for 2013, altså en post der hedder primo skyldig 100, hvis den er med så vil regnestykket stemme.

For det er korrekt at momsen for 4 kvt 2013 er betalt i 2014, så den skal fremgå af momsafregningerne i 2014 regnskabet.

jeg vil ikke anbefale dig at gøre det du selv foreslår, det kan blive et være rod, og møj besværlig at få styr på senere, specielt hvis du også skal have en revisor til at se på det til årsafslutningen.

du bør nok snarer høre Dinero om primo overførelsen. Tror fejlen ligger der. 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

det kan være jeg ikke helt fattede, men du kan IKKE betale moms før tidligst 5 dage før fristen. Du kan ikke betale den moms der skal betales 10/2-2014 den 31/12.2013 . deles vil der ikke være åbent for indberetning før 1/1-2014 - dels vil du få pegene retur hvis du betaler mere end 5 dage for tidligt

Du bogfører betalingen på momsafregning når du betaler og så går den del der hører til den moms periode i 0'

vh

Du kan godt betale før tiden. Du skal bare hæve grænsen for hvornår du skal have penge ført tilbage til din konto.

Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville stadig betale 10 feb. Men i dinero ville jeg taste en forkert dato ind,,

Jacob vil tag et kig på primo tal som du siger

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46540
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Remy:
Du kan godt betale før tiden. Du skal bare hæve grænsen for hvornår du skal have penge ført tilbage til din konto.
korrekt - man skal så ind hver gang og sætte en ny grænse hvis beløbet øges + man får så heller ikke moms tilbage hvis det er over grænsen uden at skulle ind hver gang og ændre grænse, så jeg vil anbefale at man betaler til tiden (5 dage før max) ved at bruge PBS som udgangspunkt så det sker helt automatisk - men korrekt, sætter man grænsen højt nok, kan man betale skat før tiden

Personligt har jeg sat grænsen til et rundt 0 for ikke at skulle ligge og ha skattekonto som en særskilt konto med i regnskabet for at momsafregning skal stemme (skattekonto kommer så til at være en slags ekstra bankkonto som jeg ser det)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)