Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af bank som iværksætter.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg står og skal oprette mit firma og leder efter hvilken bank som jeg skal ha et samarbejde med. Jeg skal have en kassekredit udover mit eget indskud så det skal også være med det for øjne. Det skal helst være en Bank med filial i København. Så er der nogle herinde der har haft nogle gode oplevelser (eller dårlige som jeg kan undgå dem) med nogle banker. 

Med venlig hilsen Jonas

Fra Århus
Tilmeldt 18. Nov 11
Indlæg ialt: 71
Fra  Bendoo Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Prestige. 

Bankerne har indført et gebyr på at oprette virksomheds kontoer. Jyske bank har netop indført 2500 kr. som minimum, hvis ikke du skal have et lån. Jeg søger selv efter banker hvor det er billigere. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs evt her om at FÅ EN GOD START I BANKEN 

Mange vil sige man skal ha hver sin bank til det private og virksomheden, men du vil sikkert opleve, at det er ganske vanskeligt. Ikke ret mange banker tager nye ind som kun erhverv. Sandheden er, at det koster dem omkring de der 2000 kr om året at ha en kunde og de tjener intet på at ha indestående - kun på lån rent faktisk, så det at du skal ha kredit er som set med bankens øjne positivt nok MEN

regn med at få nej mange steder hvis ikke du kan stille en personlig sikkerhed lige som de også formentlig i alle fald vil kræve selvskyldner kaution for kassekrediten

Start med din nuværende bank hvis de kun kender dig for noget godt til nu, det er nok den letteste indgang, og så ville jeg ellers vove at anbefale Nordea som stor og god, og så evt prøve et bare mindre banker, som kan være mere sultne.

Læs evt også her om forskellen på ERHVERVSKONTO ELLER PERSONLIG KONTO 

VH John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres indput. Det lyder lidt som det (som meget andet) er hårdt for tiden og der ikke en sikker vej at gå. Vil prøve mig frem og endnu en gang tak.

MVH Jonas

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik en virksomhedskonto hos Handelsbanken, hvor jeg dog også er privat-kunde i forvejen.

Det har jeg været fint tilfreds med. De var hjælpsomme, gav gode råd ved opstart og spurgte interesseret ind til virksomheden. Fordi jeg var nyopstartet, så tilbød de selv at slette alle gebyrerne, så selve virksomhedskontoen blev gratis, i stedet for at koste de 200 kr om måneden, som de vidst normalt tager for en virksomhedskonto. Det koster dog 0,50 kr at overføre penge over netbank, og det koster også omkring 150 om året for visa-kort. Jeg kan ikke huske, hvad jeg får i rente.

Jeg er glad for min bank. Men har heller aldrig prøvet andre.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)