Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af affiliate netværk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer!

Jeg går med tanken om at starte en affiliate side op. Jeg har ikke noget erfaring med dette, så bær over med mig, hvis der skulle være et par dumme kommentarer i mit indlæg. Jeg har undersøgt mulighederne indenfor affiliate, der er dog stadig et par ting jeg er i tvivl om. For det første, er det nødvendigt at man bruger et affiliate netværk? Eller kan man gå uden om disse og selv skabe forbindelsen til de forskellige virksomheders website. For det andet hvis man gør brug af et affiliate netværk, kan man så bruge et affiliate program fra et website som netværket ikke har en forbindelse til.

F.eks. Jeg overvejer muligheden for at blive affiliate for Partner-ads.dk, kan dog se at de ikke har forbindelse til Smartguy. Som jeg har forstået det har Smartguy dog et affiliate program. Er det så muligt at være affiliate for Partner-ads, og samtidig kunne linke til Smartguy? Eller skal man være koblet op på flere forskellige netværk for at kunne dække de ønskede forhandlere f.eks. indenfor tøj.

Mvh. Peter  

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ikke Partner-ads.dk møder mine krav.

Jeg bruger Euroads.dk og Orvillemedia.com - Og de møder mine krav.

De er venlige, de har live supportSkype bla.

Smartguy høre under Tradedoubler btw.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Fra Ribe
Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 64
Fra  hockeystuff.dk Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens være partner med partner-ads og linke til smartguy, du tilføjer bare din hjemmeside til flere affiliate-sider :-)

Jeg synes Partner-ads er udemærket til at starte ud med, da det er let at navigere rundt i og det har de partnere som jeg har haft brug for :) Du kan jo altid skifte senere hen, eller som sagt bare tilføje din hjemmeside til flere affiliate sider ;)

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Smartguy er ved Tradedoubler, så for at kunne bruge deres program skal du oprette en konto hos Tradedoubler og tilmelde dig deres program.

Ved partner-ads kan du kun bruge de programmer som de har.

Men opret dig ved begge netværk, ansøg ved alle relevante programmer og afprøv, hvad der virker bedst på din side.

Du kan også lave private aftaler og selv stå for trackingen, men det får du svært ved, at overbevise de shops om, som i forvejen har et program. Det er sådan man ofte gør i brancher, hvor der ikke er programmer. Her starter man siden, laver masser af leads til webshops og så derefter henvender man sig og forhandler en aftale.

Men det nemmeste er dog, at du bare tilmelder dig Tradedoubler, Partner-ads og de andre netværk og anvender deres programmer.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan sagtens lade sig gøre, at gå uden om et affiliate netværk, men jeg ville nok lige vise at du har en seriøs side med en del besøgende, før du vælger at gå til SmartGuy og høre om de lige vil stable et samarbejde på benene. ;-)

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens, tusind tak for jeres svar! Det var lige netop de svar jeg havde brug for. Jeg har dog lige endnu et spørgsmål..

Er det muligt at være affiliate for en forhandler hvis denne ikke har en aftale med et netværk. Tænker at der godt kan være nogle små fx. tøjbutikker, der lige har fået stablet en webshop på benene, der ikke har et affiliate program. Kan man lave en alternativ aftale med sådan nogle forhandlere eller hvad tænker I?

Igen, mange tak for hjælpen!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens lave forhandlinger udenom et affiliate netværk, men jeg ville nok anbefale at starte via affiliate netværk.

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke nødvendigt at bruge et netværk, du kan godt tage kontakt til annoncører direkte, men hvis det er en stor side som Smartguy så skal du have meget trafik for at de vil lave en direkte aftale ud fra mine erfaringer. De bruger netop affiliate netværk til at håndtere små og store affiliates bla. så de ikke lave lave mange udbetalinger hver måned og i stedet bare få en samlet regning. 

Når du får lavet aftalen, så skal du også have noget tracking på plads og hvis annoncører skal ud og investere i dette, så er der nok flere som vil takke nej. Alternativt kunne man bruge analytics, men du ville med stor sandsynlighed ikke få adgang til at tjekke stats. 

Min anbefaling til dig er til at starte med at gå gennem et netværk, når du har rigtigt meget trafik og konverteringer så kan du kigge på at lave direkte aftaler.

I forhold til Smartguy, så kan jeg også nævne at vi hos TradeTracker også har dem i vores netværk og at vi giver en rigtigt god kommision, derudover har vi inden for mode og smykker har 24 programmer og flere af dem ligger kun hos os.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

TradeTracker:

Det er ikke nødvendigt at bruge et netværk, du kan godt tage kontakt til annoncører direkte, men hvis det er en stor side som Smartguy så skal du have meget trafik for at de vil lave en direkte aftale ud fra mine erfaringer. De bruger netop affiliate netværk til at håndtere små og store affiliates bla. så de ikke lave lave mange udbetalinger hver måned og i stedet bare få en samlet regning. 

Når du får lavet aftalen, så skal du også have noget tracking på plads og hvis annoncører skal ud og investere i dette, så er der nok flere som vil takke nej. Alternativt kunne man bruge analytics, men du ville med stor sandsynlighed ikke få adgang til at tjekke stats. 

Min anbefaling til dig er til at starte med at gå gennem et netværk, når du har rigtigt meget trafik og konverteringer så kan du kigge på at lave direkte aftaler.

I forhold til Smartguy, så kan jeg også nævne at vi hos TradeTracker også har dem i vores netværk og at vi giver en rigtigt god kommision, derudover har vi inden for mode og smykker har 24 programmer og flere af dem ligger kun hos os

Hej TradeTracker!

Tak for svaret! Jeg tænkte på om det er muligt at linke fra billeder, og må man låne produktbilleder fra forhandleren? Ville det desuden kunne lade sig gøre at vise en lang række udvalgt produkter eksempelvis fra SmartGuy, og når brugeren så klikker på et produkt bliver vedkommende sendt videre til det pågældende produkt på SmartGuy. Eller er det kun muligt at linke til forsiden af et website? 

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Det du beskriver kan du gøre ved at bruge annoncørernes product feeds, her trækker du data ind på din side og det inkludere eks billeder, før og nu priser, farve, størrelse osv. Feedet kommer med deep link, dvs at billed og text link linker direkte til produktet.

For at kunne implementere det let, kan du kigge på: http://www.datafeedr.com/ eller http://www.easycontentunits.com/ de virker begge med TradeTracker feeds, dog skal du vide at jeg ikke har testet dem selv. Det er også muligt for at finde andre services som tilbyder denne service eller du kan kode det selv.

Mvh

Nils 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)