Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges vedr. koncept

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Ringe
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, jeg har gennem længere stykke tid været i gang med at udvikle en prototype på et online nyhedsmedie, som samler diverse datakilder(JobIndex, BoligSiden.dk, eTilbudsAvis etc) indenfor geografiske områder og som samtidig inkluderer et CMS som er integreret op mod portalen.

Portalen er i drift på http://www.lokalportalen.dk men jeg har ikke lavet aktiv markedsføring af den overfor de lokale brugere og CMS er i drift ved 4 lokale foreninger.

I øjeblikket bruger jeg +2 dage om ugen på projektet og arbejder de sidste 3 som "lønslave" hos en dansk avis som udvikler.

Min udfordring er at jeg for at kunne generere en økonomi på portalen vil skulle bruge alle ugens dage i ca. ½ år på at få lavet portalen helt klar med de sidste værktøjer.

Derudover kræver det for nuværende at jeg skal bruge tid på at opdrive og formidle nyheder/arrangementer, hvilket jeg som sådan ikke har kompetence til.

Jeg tror selv rigtig meget på at jeg med det rigtige setup vil kunne tage en relativ stor del af den økonomi som de traditionelle ugeaviser i øjeblikket gør krav på(og den er meget meget stor), men det kræver at jeg udelukkende fokuserer på at kode og ikke på at lege journalist og sælge de markedsførings værktøjer som portalen tilbyde

Min anden udfordring er at jeg økonomisk er nødt til at have indtægter, hvilket gør at jeg alt andet lige ikke kan gå fuldtids uden at have økonomien på plads.

Alt andet lige har jeg selv opstillet følgende scenarier:

1. Jeg får skaffet ca. kr. 300.000 enten via bank eller crowdfunding(Amino) som jeg så kan bruge til de nødvendige investeringer, køb af freelancer + løn undertegnede i ½ år.
2. Jeg finder nogle partnere som kan stå for de områder jeg ikke selv har kompetence/tid til og/eller som har kapital til rådighed
3. Jeg dropper hele projektet, hvilket jeg selvfølgelig helst ikke vil.

Jeg har en større projektbeskrivelse klar hvis det har interesse.

Jeg håber i kan komme med nogle input/ideer.

I behøves ikke kommentere layout på portalen :-) Jeg er klar over at mit grafiske udtryk ikke styrer for vildt.

Keld Jakobsen Comito.dk Fra Kompleks Ide Til Intelligent Løsning

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)