Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

”Gratis” weekend ophold for 2 til 4 personer

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Korntrold.

Så blev jeg noget klogere omkring dit projekt. Jeg kan se, fra en anden tråd, at - som du også skriver - har fundet de egnede lokaleforhold/bygninger - er dette projekt helt nyt eller skal det bindes sammen med din Swinger ide?
 
Giver Hans helt ret i at fremtiden indenfor turistbranchen bl.a. hedder Wellness, action og oplevelser - der skal sælges oplevelser og drømme!!!
 
Det ene nye ferieprojekt efter det andet skyder op i dag eller er på tegnebrættet, her tænker jeg bl.a. på Billund, Rømø, Højer, Sønderborg mfl. - men disse projekter er nok også i en helt anden boldgade!
 
Jeg ville nu ikke lægge så megen kraft og markedsføring i en billig overnatningspris, for mig sender det blot tankerne hen på en rusten tremmeseng - og det var vel næppe meningen. Om dine fremtidige gæster skal have 2 skiver ost og evt. økologisk mælkeprodukter vil jeg nu - på nuværende tidspunkt - ikke ofre tid på, men lægge min indsats i at få erhvervet bygningen og skaffet nogle økonomiske midler.
 
Den danske turistbranche modtager nu kun, ja, du læste rigtigt kun 43,5 millioner i tilskud (læs Erhvervsbladet i dag ) og alligevel piber man til stadighed - ja, og det har landbruget jo altid gjort.
Det virker lidt besynderligt med denne økonomiske kassetænkning, blot for at få nogle projekter op at køre eller holde nogle virksomheder kunstigt igang.
Jeg tror, uden at vide det, at det er de færste iværksættere, som har fået pumpet økonomiske midler ind i deres virksomhed, som den danske turistbranche eller det danske landbrug - det er dog tankevækkende, med så mange dygtige danske iværksættere?
MEN, hvis man kan hive et par mill. ud af EU på et sådanne projekt, er man da total lam i roen, hvis man ikke gør dette -det er jeg helt på det klare med.
 
Min pointe gik og går blot ud på, at sådanne nye ferieprojekter virkelig skal indeholde noget brubart nyt til fordel for dine kommende gæster. Det er jo nok de færeste som vil nøjes med, at swimmingpool, badeforhold, og andre faciliteter nok skal komme på plads om et par måneder eller år - så vil jeg da vente med at komme forbi dette nye ferieprojekt til der er gået et par år og tingene er på plads.
 
Pas på ordet "Gratis" der er jo ikke noget, som i dag er gratis - det skulle da lige være ondt i ryggen - men ordet bruges i flæng og sender de forkerte signaler og er jo næsten altid købsbetinget. Danskerne er ikke længere så dumme ( her tænker jeg både på jyder og sjællændere)
 
Vil med stor interesse følge dit projekt.
 
PS: Er den nye placering på Lolland???
 
Bedste feriehilsner
 

Peter
Danmarkshop.com

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Heidi, i at du ikke skal bruge den billige pris som markedsføring. ihvert fald ikke i danmark.

Sådan som det danske samfund kører idag, er det ikke prisen der spiller en rolle.
Men igen, måske er det meget aktuelt i netop polen og tyskland, hvor økonomien pt. ikke er så god.

Alt om både i Danmark

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heidi

Lige et kort svar -det skal nok komme mere men skal ud af døren
 
De to projekter har INTET tilfælles og derfor skal de ikke sammenlignes.
 
Lige wellness der er jeg ret godt med i min opsætning af projektet, dog kunne jeg godt bruge mere mere plads kun til dette formål. Action den bliver lidt svær. Oplevelser det er da at møde MIG men ja de skal på plads.
 
Nu er dette jo ikke et salgsfremstød men for mig at se en tænketank med ufattelig stor viden og rigdom på holdninger og meniger påp Amino - dette forsøger jeg at få lidt gevinst af med disse oplæg omkring mit ferie projekt.
 
jeg vil ikke ud med den nærmere placering da denne oplysning kan skade mit projekt.
 
Citat: Det ene nye ferieprojekt efter det andet skyder op i dag eller er på tegnebrættet, her tænker jeg bl.a. på Billund, Rømø, Højer, Sønderborg mfl. - men disse projekter er nok også i en helt anden boldgade!
 
Ja de ligger i en helt anden klasse end mit projekt. 

Venligst

René Buch

Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en lille tilføjelse, i lyset af Bjarne`s kommentar.

Gå efter markeder i de tidligere østlande mfl. som er begyndt at besøge Danmark i stort antal. Det drejer sig bl.a om polakker, russere og lignende lande, de er begynd at have lidt mønter.
- Her tænker jeg naturligvis kun på de personer, som besøger landet i ferie øjemed -
 
Tyskerne er trætte af at blive snydt i Danmark, med bl.a. specielle sommerhuspriser og lignende - den har Fritz opdaget og vil hellere med familien til Sydens sol, for langt billigere penge
 
Bedste hilsner.
 

Peter
Danmarkshop.com

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/26/2006 4:41:54 PM Forfatter: korntrold
Det kan helt sikkert lade sig gøre at finde kombinationer med div. støtte ordninger, men øhh er dette lovligt? Jeg kom til at tænke på hvis man er svine heldig så kan man jo finde en 100% kapital på denne måde med støtte kroner af den ene eller anden art - det kan da næppe være lovligt?

Hvis du tænker på Mål2 og Artikel33, udelukker de hinanden gensidigt. Men der er intet problem i at kombinere støtte fra Arbejdsmarkedets Feriefond (hvis du kunne få gaflen i sådan noget) med EU-tilskud. Det er dog ikke realistisk at nå en finansiering på 100%.
 
mvh Hans
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 02:19
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

set på det samlet antal gæster fra tyskland så ligger deres besøgstal indenfor top 5 i den branche mit projekt ligger i - vel at mærke i den planlagte region jeg vil placerer projektet i. Jeg tror nettop at tyskerne komme til denne branche fordi her kan de let beregne den FAKTISKE pris og ikke få en efter regning på el på 22.851,31 kroner - der findes vilde skræk historier på dette punkt.
 
eks. det antal russer der komme til det valgte område er så lille at det ikke kan forsvare brugen af reklame kroner i dette land. dog er polakkerne godt på vej til at kunne blive et intersant marked for reklamer.
 
har kigget lidt på støtte muligheder fra Arbejdsmarkeds Feriefond - der er da muligheder for støtte til mit projekt men hold da op for en masse krav på den ene og den anden måde - lige før man ikke må male i en ny farve uden deres bestyrelse skal godkende det på et møde - men det skal da klart undersøges mærmere.
 
mere følger

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

hej igen

Jeg er bestemt klar over at begrebet gratis skal anvendes med omtanke – lige derfor jeg i overskriften satte gratis i anførselstegn, således at der fra min side ikke kunne være tvivl om der lå andet bag dette ord.

Jeg ved at jeg ikke ville kunne få mig selv til at sende pressemeddelelse ud om mit projekt før end visse ting er på plads såsom værelserne, badeforhold, indretning, kiosk, reception, online bookingsystem med direkte betaling for opholdet, internet adgang for gæsterne, net-cafe, information om adgangsegnethed for handikappet, mulighed for hund, plads til evt. barnevogn, tilbud om transport af handicappet og barnevogne til og fra nærmeste tog station, aktiviteterne, billede galleri, automater til køb af diverse ting uden for kioskens åbningstid, faciliteter for afholdelse af møder herunder foredrag, konferencer, kurser samt kursusophold, legepladser for børn og unge, mulighed for lejerskoler for klasser og sammenslutninger, events for firmaer samt foreninger, jeg ser desuden som min pligt til at give ”arbejderne og ledige” en mulighed for at ferieophold der er til at overkommeligt rent økonomisk uden dette gør disse skal ud og stifte gæld for at holde lidt ferie.

Jeg er sikker på det vil gavne lokalsamfundet og regionen med en tilgang af turister som ifølge tal fra Danmarks statistik hvor hver turist uanset alder typisk bruger 1.200,00 til 1.500,00 kroner under en ferie, ud over udgifterne til opholdet.

Det jeg mente med et par år efter indvielsen, er at der har feriestedet som helhed fundet sin egen stil og sit liv, at jeg desuden omtaler løbende forbedringer i sammen afsnit er klart min fejl, men mente bare at jeg med tiden vil tilføre swimmingpool, med afslapnings muligheder for gæsterne muligvis med udendørs spabad. Desuden har jeg tænkt over de muligheder der er oplysende for mig, at lave en udgang til egen have direkte fra alle de værelser der ligger i stueetagen med egen terrasse og brod samt bænk, dette tror jeg på særligt familierne vil sætte stor pris på.

Venligst

René Buch

Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, Ja - jeg kan godt følge dig et stykke af vejen, men når du skriver :

"jeg ser desuden som min pligt til at give ”arbejderne og ledige” en mulighed for at ferieophold der er til at overkommeligt rent økonomisk uden dette gør disse skal ud og stifte gæld for at holde lidt ferie. "

 
bliver jeg i tvivl om, du vil lave et socialt projekt eller en forretning baseret på en Ferie Nyhed ?
 
Uden at jeg vil lyde hård, tænker jeg bare : Hvis ide`en var så genial, hvorfor har så ingen lave den før?
 
Jeg savner en virkelig Nyhedsværdi i dit Ferie Projekt- og ikke kun en billig seng for natten - det kan jeg få alle andre steder, nøjagtig som jeg ønsker det.
 
Bedste hilsner.
 

Peter
Danmarkshop.com

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Korntrold

 
Jeg må nok langt hen ad vejen give Heidi ret,
jeg tror endvidere ting som Swimminpool mv. skal være der fra starten.
 
hvis jeg skulle på weekendophold ville prisen være sekundær,jeg tror mere du skal fokusere
på mulighed for specielle oplevelser, en billig seng lugter for mig lidt for meget af lejrskole
 
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv øv & liget et øv mere

har lige talt med ejendomsmægleren og jeg er desværre ikke den eneste der har planer om at lave noget med overnatninger i den pågældende ejendom – men på den side er det jo positivt for det viser jo at min ideer omkring placeringen er de rigtige.

Dog vil jeg nok ikke få problemer med ændringen af lokalplanen til brug for mit projekt – de vil nogen af de andre der er interesseret i bygningerne få og nok ret store problemer endda siger mægleren

Venligst

René Buch

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)