Hej Korntrold. Så blev jeg noget klogere omkring dit projekt. Jeg kan se, fra en anden tråd, at - som du også skriver - har fundet de egnede lokaleforhold/bygninger - er dette projekt helt nyt eller skal det bindes sammen med din Swinger ide?
Giver Hans helt ret i at fremtiden indenfor turistbranchen bl.a. hedder Wellness, action og oplevelser - der skal sælges oplevelser og drømme!!!
Det ene nye ferieprojekt efter det andet skyder op i dag eller er på tegnebrættet, her tænker jeg bl.a. på Billund, Rømø, Højer, Sønderborg mfl. - men disse projekter er nok også i en helt anden boldgade!
Jeg ville nu ikke lægge så megen kraft og markedsføring i en billig overnatningspris, for mig sender det blot tankerne hen på en rusten tremmeseng - og det var vel næppe meningen. Om dine fremtidige gæster skal have 2 skiver ost og evt. økologisk mælkeprodukter vil jeg nu - på nuværende tidspunkt - ikke ofre tid på, men lægge min indsats i at få erhvervet bygningen og skaffet nogle økonomiske midler.
Den danske turistbranche modtager nu kun, ja, du læste rigtigt kun 43,5 millioner i tilskud (læs Erhvervsbladet i dag ) og alligevel piber man til stadighed - ja, og det har landbruget jo altid gjort.
Det virker lidt besynderligt med denne økonomiske kassetænkning, blot for at få nogle projekter op at køre eller holde nogle virksomheder kunstigt igang.
Jeg tror, uden at vide det, at det er de færste iværksættere, som har fået pumpet økonomiske midler ind i deres virksomhed, som den danske turistbranche eller det danske landbrug - det er dog tankevækkende, med så mange dygtige danske iværksættere?
MEN, hvis man kan hive et par mill. ud af EU på et sådanne projekt, er man da total lam i roen, hvis man ikke gør dette -det er jeg helt på det klare med.
Min pointe gik og går blot ud på, at sådanne nye ferieprojekter virkelig skal indeholde noget brubart nyt til fordel for dine kommende gæster. Det er jo nok de færeste som vil nøjes med, at swimmingpool, badeforhold, og andre faciliteter nok skal komme på plads om et par måneder eller år - så vil jeg da vente med at komme forbi dette nye ferieprojekt til der er gået et par år og tingene er på plads.
Pas på ordet "Gratis" der er jo ikke noget, som i dag er gratis - det skulle da lige være ondt i ryggen - men ordet bruges i flæng og sender de forkerte signaler og er jo næsten altid købsbetinget. Danskerne er ikke længere så dumme ( her tænker jeg både på jyder og sjællændere)
Vil med stor interesse følge dit projekt.
PS: Er den nye placering på Lolland???
Bedste feriehilsner
|
Jeg er enig med Heidi, i at du ikke skal bruge den billige pris som markedsføring. ihvert fald ikke i danmark.