Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til markedsanalyse

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :
hej
jeg skal i gang med en markedsanalyse for et dansk firma på det danske og norske marked ang. et teknisk produkt.

er der nogen der har erfaring med markedsundersøgelser??

hvordan rammer jeg bedst min målgruppe?

hilsen
maja
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/26/2006 8:30:46 AM Forfatter:Maja hej jeg skal i gang med en markedsanalyse for et dansk firma på det danske og norske marked ang. et teknisk produkt. er der nogen der har erfaring med markedsundersøgelser?? hvordan rammer jeg bedst min målgruppe? hilsen maja

 
Hej Maja,
 
Vi bliver nød til at vide noget mere om dine undersøgelse.
 
Hvad går analysen ud på?
Hvilket produkt?
Hvem er målgruppen for analysen?
 
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :
det drejer sig om RFID printere indenfor produktion og logistik.

jeg tænkte at lægge et spørgeskema ud på Adwords. den kommer så til at ramme flere målgruppe, men indefor industrielle produktionsvirksomheder.

jeg ønsker at vide om kendskabsgraden om RFID indenfor disse virksomheder, før vi begynder at afsætte produktet og lave markedsføring

håber det er fint,
maja
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :
hej

det er så også Rita Westergaard jeg laver en markedsanalyse for. vi har nok viden om produktet

jeg ønsker at afdække det potentielle marked, og evt gøre det via e-markedsføring. Vi har tænkt på søgeord som "rfid", "transponder" og "logistik" på Adwords fordi dem søger de fleste på.

hvordan kan man bedst gøre det?
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja okay, den havde jeg ikke set komme

Har nogle ideer, men er på vej ud af døren, så melder mig lige på banen senere.

God arbejdslyst.
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
ja, hehe

det er i orden
tak
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
hvilke spørgsmål vil I synes er relevante at stille til virksomheder hvis jeg skulle lave en spørgeskema eller interview?

(det skal være industrivirkomheder hvor jeg ønsker at afdække kendskabsgraden om RFID)

hilsen
Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du rammer bedst målgruppen ved at ringe til dem. Det sikrer en høj responsrate når du først er igennem og en særdeles høj kvalitet af selve svarerne. Regn med at 1 ud af 5-10vil svare. Du skal have mindst 30 svar per spørgsmål før der er tale om en trend du kan analysere.
Sådan noget må maks. tage 5-10 min, ellers bliver folk knotne.
 
Er det svære spørgsmål, ring til målgruppen og bed dem om at svare på en spørgeskema du emailer dem. Dermed kan du rykke for svar 1-2 gange. Dermed sikrer du også at det er de rigtige personer der svarer.
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :
hej
tak for svar

jeg har tænkt mig at lave telefon interview for målgruppen for ellers tror jeg heller ikke at de vil svare da det drejer sig om B2B.

det spørgeskema er for alle produktionsvirksomheder der ønsker at svare for at afdække det danske marked overordnet.

af spørgsmål havde jeg tænkt mig: kender de RFID, har de planer om at implementere, er de RFID klar, osv... Spørgsmål måske hvor de kan svare ja eller nej, for så tror jeg ikke at de gider.

hilsen
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)