Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ansætter du folk?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 254
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det korte svar er at det skal være sat på så det er overskueligt:

I CV'et skal arbejdsgiver hurtigt kunne få et overblik over dine erfaringer og kompetencer, så han kan se om der er et match.

I ansøgningen skal du til et opslået job sikre dig to ting:

1) At du får fortalt at du kan løse de væsentligste opgaver, der er i stillingen. Altså hvilken værdi tilfører du.

2) At du får fortalt hvorfor netop denne stilling er interessant for dig: Hvorfor vil du egentlig have lige netop dette job.

Og jo opsætning kan betyde noget. Der er jo stor risiko for at det ellers bare bliver 2-4 kedelige sider med tekst. Men indhold før udseende.

Håber det kan bruges.

Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 254
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Der havde Hans og jeg lige de samme tanker på samme tid :-)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg er ligeglad med ansøgningen. De får en programmerings opgave og så kan man se hvad de kan Big Smile 

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Kan vel afhænge af jobbet - var det noget der ikke krævede skrift og manden ellers virkede flink så gik det vel fint med ordblindhed - men samlet - en ansøgning skal være "to the point" og fri for forstyrrende stavefejl

Jeg er helt enige. Personligt har jeg oplevede mange afvisninger vedr. mine stavefejl. 

Jeg har været dybt overblind, kunne hverken læse eller skrive,  men har lært mange ord og sammen sætninger udenad ved bla. krydsord og en sød dame som læser tingende op for mig, altså på min arbejder computer:D Det har ikke stoppet mig i mit arbejde og er fuldstændig enige i det måske virker uprofessionelt. 

Min pointe er, at ja det er en utrolig vigtig ting, hvis man skal have arbejde og vil tages seriøst.. 

Jeg bruger i gennemsnit 3-4 timer på at lave et tilbud, for at sikre mig at jeg har skrevet det rigtigt. og jeg fik stadig af vide, at hvis jeg kunne stave ordentligt, ville det hjælpe en del. så nu har jeg min faste tekstforfatter tilknyttet, til disse ting -  Da jeg godt kan mærke at er en rigtigt vigtigt del af det at få et job. alene det, har gjort at min kundekreds er steget.. 

men det betyder jo ikke, at jeg ikke kan finde ud af det jeg laver. Men kan sagtens forstå at det virker useriøst, så det skal da helt klart være i orden..  

Og hvilket arbejde det nu er end, er det stadig vigtigt, da jeg havde ansøgt i netto ( jeg fik stadig jobbet) men jeg fik af vide til samtalen at min ansøgning var virkeligt dårligt sammen sat.. jeg fik jo så snakket mig fra det.. :D men her skulle jeg jo ikke lige frem stave, men være "flaskepige."

Fra Herning
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 77
Fra  Tjill Networks Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Remy:
De får en programmerings opgave og så kan man se hvad de kan

Hvordan udformer du disse opgaver?

Stiler du efter noget de kan løse på 2 timer eller 2 dage?

Jeg overvejer kraftigt at bruge samme metode, hvis jeg ikke kan finde den rette person gennem mit netværk.

PS: Håber det er OK at spørge ind her, da jeg ikke kan sende dig en PM. Send evt. mig dit svar som PM, så tråden kan blive på sporet :)

Selvstændig konsulent inden for hosting, udvikling, outsourcing, sikkerhed m.m. - se http://tjill.net

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

cecilie krogh :
så nu har jeg min faste tekstforfatter tilknyttet, til disse ting -  Da jeg godt kan mærke at er en rigtigt vigtigt del af det at få et job. alene det, har gjort at min kundekreds er steget.. 

Det er virkelig klogt af dig. 
Vi har alle sammen begrænsninger, som vi er nødt til at kompensere for.
Det er supergodt, at du har fundet en løsning, som fungerer for dig.

cecilie krogh :
men det betyder jo ikke, at jeg ikke kan finde ud af det jeg laver.

Du har selvfølgelig ret. 
Jeg har gået på universitetet med ordblinde.
Og jeg har set ordblinde drive glimrende forretninger.

Men når det kommer til jobsøgningen træder der to funktioner i kraft.
Den ene er folks fordomme  - der er stadig nogen, der tror, at ordblinde er dumme (vi andre ved, at det er de selv).
Men der er altså også det ubevidste indtryk, som er umuligt for os at styre.
Derfor er det absolut vigtigt, at ordblinde får nogen til at læse korrektur på deres ansøgninger.

Venlig hilsen

Hans  

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja , så skal du næsten lige hører den bedste, så bestilte jeg korrektur på min hjemmeside, og en teksterforfatter melder sig på banen..:) der går en uges tid og han fortæller at det er klaret, fint tænker jeg. Jeg smider et tilbud op, og får af vide, at jeg nok lige skulle få lavet korrektur på siden.. Jeg kunne ikke la hver med at grine, enhver kan sige de har rettet det, jeg kan jo ikke se det hehe. Jeg skulle selvfølgelig ha sagt til min kollega at det var klaret, så havde ham jo sagt nej. Men nu har jeg fundet hende, som er super god.. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har en skøn svigerdatter - som er ordblind - og jeg har (for nogle år siden) taget jobbet med at rette stavning i store eksamensopgaver hun afleverede - Pokker hvor var det godt det hun skrev, jeg kunne slet ikke hænge med, men bare rette stavning. Ordblindhed har intet med manglende intelligens at gøre - hun kunne sit stof til 110% - Så stolt

ps - hvis nogen tror man så bare kan bruge automatisk stavekontrol, så kan jeg lige sige, at hvis jeg gør det i words, så hedder jeg John Hangover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Ordblindhed har intet med manglende intelligens at gøre - hun kunne sit stof til 110% - Så stolt

]

Helt enig! Jeg er selv ordblind. Til at begynde med lavede jeg alle vigtige præsentationer / tilbud som video.

I dag skrive jeg alt vigtigt på Engelsk med Dragon Dictate (talegenkendelse) og så har jeg en ansat som gennemgår de vigtige ting før de ryger ud. 

Kunne Dictus talegenkendelse (et Dansk system) være en løsning, er der nogen som har erfaring hermed?

Med venlig hilsen,

Peter

 

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 296
Fra  boxs.dk Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

072dpi:

Hvis du skulle ansætte, ville udseendet på ansøgning (opsætningen og layoutet) betyde noget?

Vil ansøgningen blive mere interessant?

Hvis vi ændre spørgsmålet til feks.

Betyder opsætning og layout noget for varerne på hylderne i supermarkedet?

Betyder opsætning og layout noget for hjemmesider og webshops?

Betyder opsætning og layout noget i Audi's nye katalog?

Selvfølgelig, BIG TIME endda og det samme er gældende for ansøgninger.

Det handler om at skabe positiv kontakt hos modtageren og skille sig ud fra mængden. Når kontakten er skabt, skal man selvfølgelig også kunne leverer varen ligesom ovenstående eksempler skal det. Ellers blive det jo en fuser.

Det er oveni købet meget befriende når der ligger 50 ansøgninger på bordet, og nogen har gjort sig umage eller søgt hjælp til et godt blikfang.

For de fleste tror jeg det bliver et ret tungt job efter 5-6 tarvelige ansøgninger, at holde koncentrationen og fokus.

Så giv den gas, afstemt efter branche og modtagere.

:-)

Tag på Photoshop kursus i Vejle

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)