Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En opfindelse ingen har set før

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 7. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg overvejer at starte min egen virksomhed. Jeg har ret mange idéer, men jeg ved ikke rigtig, om der er penge i de forskellige brancher. Der er især én idé, jeg bliver ved med at have i baghovedet, og jeg kender ingen, som har lavet dette før. Der er ingen andre store firmaer, som sælger det, jeg vil sælge. Problemet er bare, at siden det aldrig er blevet set før, vil kunderne så købe det, når de ikke kender noget til det? I starten har produktet ikke nogen form for status eller noget andet. Hvorfor skulle man så købe det?

Jeg ved godt, at spørgsmålet er svært at svare på, da jeg egentlig ikke skriver, hvad det er, men jeg ville blive glad, hvis I havde lyst til at svare.

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis folk ikke ved der kan fås, ved folk heller ikke om de har behovet.

Så hvis du tror du har et produkt der kan vække et behov hos folk, så er det da bare at prøve det, tænk nu hvis det lige var det vi alle gik og manglede :)

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Clara

Som du selv siger er det svært at svare på, når man ikke ved hvad det handler om. Gode ideer er dog ikke noget værd i sig selv. Der er tusinder af gode ideer i omløb, men kan de ikke effektueres er den gode ide ligegyldig. Så er den blot et fatamorgana.

Læs evt. hæftet "Fra ide til kommerciel succes" , den giver indblik i ideens faser til succes.

kh

Mogens

Fra Stenløse
Tilmeldt 7. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar! Det er nogle gode råd, som jeg er glad for, at jeg lige fik med.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 86
Fra  LKH Byg ApS & LK Epoxy Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Clara.

Du skal vælge folk med omhu, tal ikke over dig, undersøg så meget du kan på nettet, har selv været der, fik selv en genial ide for et stykke tid siden, så søgte jeg lidt rundt på nettet og i løbet at et par minutter var der en der havde stjoldet min ide og sadt den i produktion::))

Men klø på søg måske råd hos dem der udføre patenter.

Mvh Lars

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv så vidt muligt at få lavet en prototype og se om det er noget folk vil købe/bruge i hverdagen. Tit så er faktum noget helt andet... dine venner og bekendte vil sikkert sige det er super fedt, men forbrugeren ender ud med ikke at smide penge efter den.

Generelt så har jeg virkeligt dårlige erfarringer med at lave fysiske produkter i Danmark. Det kan sjældent betale sig, især udgifter til patent, div. "rådgivere" mv. løber hurtigt op.

Pas især på mht. Patenter... det er en jungle og det vrimler med folk der tager kassen for at skrive det for dig, og i sidste ende dækker det intet.

De digitale muligheder er vejen frem, her kan du hurtigere nå flere og det koster intet at sætte i søen.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob:

Hvis folk ikke ved der kan fås, ved folk heller ikke om de har behovet.

Så hvis du tror du har et produkt der kan vække et behov hos folk, så er det da bare at prøve det, tænk nu hvis det lige var det vi alle gik og manglede :)

..mangler en "like knap her" Wink

hvis du kan få lavet en prototype (hvis det er et fysisk produkt), kan du komme ud og teste det på "rigtige" forbrugere. 

Er det "digital" idé er vejen lidt den samme.

MHT. at du frygter at nogen stjæler din ide, har det været oppe i en del tråde her, hvordan du beskytter dig. Dog ved jeg ikke nok om det til at kunne vejlede dig, men mener det hedder en NDA-aftale...

pøj pøj med dit prokekt

Tilmeldt 22. Nov 13
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Til du har det klart er der jo også meget du kan gøre for at få det til at fremstå attraktivt.

Jeg synes også meget at det handler om at pitche din idé/dit produkt, så det fremstår som et must-have i kundernes øjne. Tit kan du forføre kunderne via dine tekster og kvalitetsbilleder til at købe det du sælger.

Så handler det selvfølgelig også om at markedsføre det og få det ud til kunden, så de ved det eksistere.

Held og lykke

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

" Patent, der dækker intet" - det statement kræver vel liige en forklaring - hvad er det? .. En skrøne ?

Et patent dækker det - juridisk set - som er defineret i de såkaldte patent krav - så det er der man ser, hvordan opfindelse er beskyttet.

Jeg taler kun ud fra mange års erfaring ..

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)