Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man skrive en ansøgning til Statsforvaltningen hvis...?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 18. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Aminoer'

Jeg sidder med min forretningsidé og det hele kører. Jeg er nu kommet til det punkt i opstarten, hvor jeg skal have registreret min virksomhed. Regner med at starte et IVS selskab. Jeg har måske den mulighed, at min Far kan være stifter og så ejer vi en andel vær. Da jeg er 16 år, er det jo et lidt længere proces. Men kan dette lade sig gøre?

Hvis min far og jeg starter op, og hver kommer til at eje en andel (det meste kommer jeg til at eje), kan jeg så komme udenom at skulle sende ansøgning til Statsforvaltningen?

Og skal den Adm. Direktør være minimum 18 år? Og er det overhovedt et krav til et IVS.

Håber nogle kan hjælpe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46489
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja 18 år er krav til direktør og med ejer af IVS også, og det er noget skidt at ha en far til at eje ens selskab om jeg skal være ærlig, så jeg ville søge dispensation 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lyngby
Tilmeldt 18. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man søger om dispensation, er det så kun for at jeg kan eje selskabet, eller er det også at man som under 18 år kan stå som direktør, nu når det er påkrævet til et IVS.

En anden tanke jeg har gjort mig er, at hvis det nu var at min far stiftede et selskab og efterfølgende solgte det til mig, kan man så komme uden om at ansøge til statsforvaltningen.

Og tak for svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46489
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

du må ikke eje det og du må ikke være direktør uden at være 18 eller ha dispensation fra statsforvaltningen. Den må du bare forstå. Det handler jo om, at du som under 18 ikke kan forpligte dig til noget med underskrift ganske enkelt. Man kan jo ikke ha en ejer eller en direktør der bare skriver under og så bagefter siger, JEG var ikke 18 så jeg kunne ikke forpligte mig. Det er derfor du skal via statsamtet hvor dine forældre samtidigt skal skrive under på, at de påtager sig det økonomiske ansvar for selskabet indtil du bliver 18 og selv kan

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lyngby
Tilmeldt 18. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for hjælpen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46489
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

din far kan eje det og være direktør og bare ansætte dig så du laver alt det praktiske, under hans ansvar. Han kan så betale dig en løn der svarer til det selskabet tjener så det i princip går i 0. Når du er 18 så kan du købe anparterne. Det kan så betyde skat til din far for gevinst på aktier hvis selskabet har opbygget værdi -. hvilket er begrænset hvis du har fået løn der tager overskud MEN det kan ha opbygget goodwill som skal beskattes til den tid, Næppe et stort problem

Din far vil stå med det fulde ansvar for alle aftaler som ejer og direktør og for ansvar for, at der er tilstrækkeligt kapital i selskabet til drift og overholdes af krav for selskaber

For din far skal der tages hensyn til at han formentlig ikke vil kunne få a-.kasse dagpenge hvis behovet opstod uden at lukke selskabet lige som hans arbejdsplads kan ha regler som gør, at han skal tale med dem om, at han har et selskab - selv om det er dig der i princip driver det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil egentligt også gerne vide mere (y)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
med ejer af IVS også

Hvor står det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46489
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Cookie - John Hannover:
med ejer af IVS også

Hvor står det?

vist så sorry medejer OK under 18 men ikke som direktør eller ene hovedaktionær og Henrik hvad med stiftelse, ok som en af stifterne som jeg kom til at svare på - næppe vel som 16 årig, der skal vel stiftes af far og så sælges til søn som så ikke må være direktør eller bestyrelse?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke være stifter/direktør. En mulighed er efterfølgende at anvende reglerne om succession fra far til søn på et senere tidspunkt.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)