Hey Aminoer, Tænkte lige et meget cool koncept med hensyn til salg af bøger - men kan også bruge i forbindelse med andre produkter. Lad kunderne bestemme prisen, fx. "Hent e-bogen - betalt det du vil når du har læst den" Hvis kunden ikke er tilfreds, så betaler man self. ikke. Det vil betyde at der kun er tilfredse betalende kunder - og dem som ikke betaler kan give noget konstruktiv feedback. Dem må være win-win. Især hvis man har et nyt produkt på marked, som stadig skal tilpasses lidt. Er ret sikker på der er mange ærlige mennesker som rent faktisk ville betale. Får man noget "gratis" og man reelt set ikke behøver betale - men der opfordres til det på en god måde - så vil man nok gøre det hvis man har fået noget ud af produktet. |
Finn Knight:Er ret sikker på der er mange ærlige mennesker som rent faktisk ville betale.
Der er også rigtig mange der er miljøbevidste, men kun 1% betaler ekstra for miljøkompensation, så deres flyrejse bliver co2-neutral, også selv om det kun er et meget lille beløb.
Jeg tror det vil blive en meget lille andel, som reelt betaler noget som helst.
Men hvis du spørger folk er deres holdning en anden, lige indtil pengepungen skal frem.
---
Giv dem i stedet en tilfredshedsgaranti, hvor de skal betale forud, og så skal lave en reklamation med feedback for at få tilbageført prisen eller dele heraf.