Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vejleding i køb af digitalkamera

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 23. Apr 05
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne se at en anden bruger i dette forum havde stor succes med at forhøre sig lidt om markedet for bærbare PC''er, så jeg vil forsøge mig med lidt indenfor digitalkameraer.

 
Jeg står overfor at ska ha anskaffet mig et godt solidt kamera. Det skal hovedsageligt bruges i privat sammenhæng, men også en del til fotografering ved sportsbegivenheder, hvorfor det skal være muligt at tage mange billeder i løbet af kort tid. Derudover skal lukketiden være lav, da det selvsagt er personer i bevægelse der er tale om.
 
Hvad angår zoom, er der også et rimeligt krav herom, jeg forestiller mig noget med 3-4 gange optisk.
 
Jeg må jo erkende at min erfaring indenfor sådan noget her ikke er den største, så jeg håber nogle i dette forum er skarpe på området. Ved jo at i hvert fald Matt er ret kompetent på området, så håber på lidt kommentarer
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

lige for at hjælpe dig lidt på vej i din søgen har jeg ladet mig fortælle at man skal forsøge at undgå digitalt zoom.

 
og her stopper min viden så.
 
men har da et gammelt digicam, som er robust og tage gode pic.

Venligst

René Buch

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Du skriver at du primært skal bruge kameraet i private sammenhæng, og så vil man jo som regel helst have et kompakt kamera som kan ligge i lommen eller i en lille taske. Men skal du indimellem bruge det mere proffesionelt, så vil jeg mene at et spejlreflekskamera er bedre, og helst ét hvor du kan skifte optik. Et godt optik er generelt lige så vigtigt som (hvis ikke vigtigere end) antallet af megapixels.
 
Der er sikkert andre der er bedre til at rådgive om mærke/model, men når du har fundet det rigtige kamera er det en god ide at tjekke edbpriser.dk, de har nemlig også priser på kameraer: http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=6
 
mvh Carsten
 
 
 
 
 
 
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun bifalde Carstens kloge ord - jeg havde bare lyst til at prale lidt med mit legetøj, når nu nogen spurgte.

mvh Hans
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har desværre ikke et digitalkamera jeg kan prale med endnu. Jeg har mit gode 3-4 år gamle analoge Nikon spejlrefleks kamera til alm. film. Men det kan skam også nogle tricks

/Carsten
 
 
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er også helt enig med Carsten. Min kæreste har lige købt et Canon EOS 350D, som er det mindste spejlreflekskamera på markedet, men det er langt større end fx. et Canon Ixus. Men hvis du skal fotograferer sport med et tilfredstillende resultat, så skal du have et spejlreflekskamera med et godt objektiv. Og som Carsten også sagde, så er det faktisk vigtigst at have et godt objektiv frem for, at hele budgettet bruges på selve kameraet. Eos 350D tager 3 billeder i sekundet, så der skulle også være rig mulighed for at ramme rigtigt :) At de fleste memorykort ikke kan følge med, er en anden sag..
Hvis du måske vil have lidt mere kyndig vejledning, er der følgende sider.
www.fotokritik.dk den er min kæreste ligeså afhængig af, som jeg er af Amino :)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/26/2006 2:48:20 PM Forfatter: Carsten Jacobsen

Jeg har desværre ikke et digitalkamera jeg kan prale med endnu. Jeg har mit gode 3-4 år gamle analoge Nikon spejlrefleks kamera til alm. film. Men det kan skam også nogle tricks

 
Så lade endelig være med at købe. Såvel mit klassiske Contax 137 som mit solide Minolta X300 (er det vist) med alle de fede objektiver er havnet i flyttekasser siden mit første digitalkamera kom indenfor døren. Contaxen trænger til rensning - det kostede 800 kr. for ca. 10-15 år siden........ Når jeg kan lave A3 billeder, som ikke bliver pixelerede med mit nye digicam - så er den eneste grund til at reparere Contaxen, at man godt kan lide at føle, når det siger "klik".......
 
mvh Hans
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit bedste råd vil være at bestemme hvor mange penge du vil bruge og så finde en fotohandler du føler dig tryg ved!

Der er måske nok nogen penge at spare ved at handle på nettet, men der kan du altså ikke så let bede om lov til at prøve kameraet. Jeg har flere gange præsteret at låne et kamera i en uges tid og derefter leveret det tilbage - fordi mit gamle analoge Nikon altså gav mig bedre billeder!
 
(Jeg HAR et digitalt kamera som efter 14 dage viste sig at være et fejlkøb - det var købt på nettet...)
 
Afløseren til mit Nikon er fundet, men jeg har endnu ikke haft råd til at købe det! ;-)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/26/2006 4:06:49 PM Forfatter: ellegaard
Der er måske nok nogen penge at spare ved at handle på nettet, men der kan du altså ikke så let bede om lov til at prøve kameraet.
 
Man kan jo også tjekke kameraet ud i en fysisk butik og dernæst finde det bedste tilbud på nettet.
 
mvh Hans
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)