Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlandsreje - betale fly, hotel, middag mv.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst lidt rundt i forskellige tråde og har set satserne for diæter osv.

Jeg skal 3 dage (2 overnatninger) til udlandet med en kunde for at tage nogle reklamebilleder i en butik. Pt. har kunden lagt ud for fly og hotel. Vil han bare kunne fakturere mig helt normalt for min del?

Hvis vi aftaler at han betaler turen (fly og hotel) skal skal jeg så have diæter, eller er det bedre (lettere) jeg trækker min mad fra selv? Vil jeg i så fald kunne betale en kundemiddag?

Trækker jeg udgifterne fra med kvartmoms i regnskabet eller hvordan gøres det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja han kan som udgangspunkt fakturere dig helt normalt

Om han betaler fly og hotel skal han huske der ikke er moms normalt - men fakturerer han dig, så er det med moms fra momsregistreret til momsregistreret.

Det jeg ville være usikker på her er reglen om, at der kun er 25% skattefradrag for betaling af leverandører eller kunders rejser med en i udlandet, men det kunne sikkert løses ved at det så faktureres som rent udlæg og så skal dit navn fremgå af fly og hotel for din del. Her ville en af de revisorer der svarer ind imellem herinde være nyttig - ellers ville jeg ofre en opringning til en.

----------------------

Mad kan du betale efter udgift eller tage diæt helt som det passer dig i personlig virksomhed - i et selskab skal du har en løn der står i rimeligt forhold til diæt, ellers må du begrænse dig til faktiske udgifter

Din bespisning i udlandet giver ikke noget dansk momsfradrag - hele beløbet er en udgift. Hvis den moms du betaler i udlandet er over 50 Euro per land/periode, så kan du bede om at få den refunderet via skat.dk som logget ind. Gør du ikke det, må du ikke tage den udlandske moms med som udgift men skal lægge den til igen i dit årsresultat når du laver skatteregulering

Hvis momsen i udlandet var under 50 € så kan du tage den som udgift, så det er hele beløbet du bogfører som udgift -men på en konto for bespisning eller rejse, helt uden moms¨

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)