Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny webshop - salg af proteinbarer

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagen er at jeg netop har startet virksomheden og importerer alle varer fra udlandet. Da jeg vil købe større ind, for at få discount vil jeg gerne få nogle køb før jeg importerer, både for at fornemme om der er efterspørgsel efter varerne og for at mindske risikoen ved købet. Hertil bliver jeg nødt til at afgive 15 dage, så jeg kan nå at importere varerne, før jeg sender dem videre. Dette er naturligvis kun indtil jeg har et stort nok lager, men ser ingen anden mulighed lige pt. ( det er også derfor jeg giver fri fragt til alle, for at skabe et incitament til købet og for at opveje ventetiden)

Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay.

Muligvis kan incitamentet i form af gratis fragt opveje den relativt lange leveringstid. Det er slet ikke usandsynligt. Jeg ville ud fra den antagelse gøre muligheden for gratis fragt til en nærmest central del af siden. Det gør du på sin vis allerede nu med boksen i højre side, men jeg ville gøre det endnu mere centralt f.eks. ved at placere budskabet i området med teksten "Passion for quality" og i andre områder tilsvarende højt i sidens visuelle hierarki. Hvis du fortsat vil bruge boksen i højre side, hvad der helt sikkert også kan være en god idé, vil jeg anbefale dig at udskifte billedet i den, da vedkommende, der er afbildet, virker måske lige lovligt ekstatisk/skør, mens baggrundsfarven ikke spiller godt sammen med websitets øvrige visuelle udtryk. Du kan evt. bruge en billed-database som http://www.istockphoto.com/ eller et gratis alternativ som http://www.sxc.hu. Yderligere ville jeg udskifte tekstfarverne rød og grøn i billedet.

MGO

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den webshop er en katastrofe, uambitiøs og meget useriøs. 15 dages levering af proteinbare og så vil du ikke engang købe ind, fordi du er usikker?
Tror du selv på ideen: Hvis ja, så sats dog forhulen dog pengene og købe en masse vare ind i stedet for at impoterer dem stykvis fra udlandet, få cuttet leveringstiden til 2-3 dage og vis mere seriøsitet.

Med hensyn til marked, så kan du hellere ikke konkurrerer mod Bodyman.dk, Bodylab.dk og Gymnordic.dk's priser og sortiment.
Hvorfor skulle folk købe fra dig end fra de 3 store spiller på markedet som har levering på max 2 dage, billigere priser, bedre produkter, bedre sikkerhed og stærkt brand/ry?

Og om der er efterspørgelsel af proteinbare... oh for dælen man, selvfølgelige er der det. 

Er desværre nød til at bruge hårde ord om din webshop og ingen roser.

Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mihammed:
Den webshop er en katastrofe, uambitiøs og meget useriøs. 15 dages levering af proteinbare og så vil du ikke engang købe ind, fordi du er usikker?
Tror du selv på ideen: Hvis ja, så sats dog forhulen dog pengene og købe en masse vare ind i stedet for at impoterer dem stykvis fra udlandet, få cuttet leveringstiden til 2-3 dage og vis mere seriøsitet.

Med hensyn til marked, så kan du hellere ikke konkurrerer mod Bodyman.dk, Bodylab.dk og Gymnordic.dk's priser og sortiment.
Hvorfor skulle folk købe fra dig end fra de 3 store spiller på markedet som har levering på max 2 dage, billigere priser, bedre produkter, bedre sikkerhed og stærkt brand/ry?

Christophers ærinde er at afsøge markedet med en niche, ikke at udfordre markedsledere, hvorfor din kritik er for bastant og egentligt malplaceret. At differentiere sin niche i forhold de øvrige aktører på markedet er selvfølgelig vigtigt med tiden, men det fremgår tydeligt af Christophers tidligere indlæg, at hans ærinde lige nu er at afdække og afprøve muligheder.

Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret. Jeg tror du har helt ret i dine bemærkninger og kan sagtens nikke genkende til dine påpegninger med billedet og teksten/farverne. ( henvendt MGO's tidligere besked)

Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din respons Mihammed. Jeg har som nævnt lige startet denne virksomhed, og ja selvfølgelig skal jeg da få cuttet ned på leveringstiden. Jeg har, som MGO nævner, ikke på nuværende tidspunkt tiltænkt mig at udfordre Bodyman og de andre tunge spillere. Jeg søger jo netop at differentiere mig ved at sælge proteinbarer som de ikke selv sælger og som er velkendte i udlandet. Mht. min useriøsitet er jeg netop lige startet denne virksomhed, og kan derfor ikke se hvorfor jeg er useriøs fordi jeg ikke bare kaster mange tusinde kroner efter at importere disse varer, før jeg er sikker på at der er købere til produkterne. Det næste skridt er naturligvis at købe disse proteinbarer hjem, men indtil da er jeg i afprøvningsfasen.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan godt være det bare er mig som ikke kan finde det, men er du / i ikke godkendt af FVST?

Hvis i ikke er, så er jeg 99% sikker på i skal være det ved proteinbare og at der skal være dansk indhold på produkterne. (skal på andre fødevarer, så medmindre der er sær regler for dem her) 

Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette har jeg desværre ikke hørt noget om. Mener du så at jeg ikke kan sælge udenlandske proteinbarer i Danmark? Eller hvordan dansk indhold?

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Christopher:

Dette har jeg desværre ikke hørt noget om. Mener du så at jeg ikke kan sælge udenlandske proteinbarer i Danmark? Eller hvordan dansk indhold?

Dansk indhold = Dansk indholdfortegnelse jeg tænker på.

Ring til FVST i morgen, for dit svar på det tyder på du / i ikke har styr på reglerne og det kan virkelig komme til at koste jer en stor sum penge, hvis jeg har ret med at der skal en godkendelse hos FVST med den slags produkter (og det er jeg næsten 100% sikker på der skal). 

Gør det inden i sælger flere produkter, hvis der er solgt nogen.

Tilmeldt 20. Nov 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja i skal registreres og importregistreres mv hos fvst. Produkterne skal mærkes med dansk indholdfortegnelse og hvis der er vitaminer i gælder der sikkert særlige regler om godkendelse af dem. Der er også punktafgifter på proteinbar i danmark.
Side 2 ud af 4 (32 indlæg)