Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsundersøgelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer

Til efteråret går min drøm forhåbentlig i opfyldelse når jeg starter som selvstændig Coach, med speciale i BusinessCoaching.
 
   Inden dette sker skal der laves en del fodarbejde blandt andet forretningsplan og markedsundersøgelse.
 
Jeg skal derfor igang med, at lave en markedsanalyse både til brug i forretningsplanen men også til brug af kortlægning af målgruppe og  hjælp til bedst udnyttelse af markedsføring.
 
Hvor kan jeg få sådan en markedsanalyse lavet? 
Tilmeldt 24. Jan 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der findes bureauer, der laver den slags. Prøv Google - skriv "markedsanalyse" i søgefeltet og du får over 67.000 hits.
Prøv evt. dette link http://www.berg-marketing.dk/markedsanalyse_disp.htm hvor du kan læse mere om markedsanalyse og få noget inspiration.
Markedsanalyser er iøvrigt nogle halvsaftige sataner at få udført. Så gør dig lige klart, hvor mange penge du vil fyre af på sagen.
 
NB: jeg arbejder ikke for Berg Marketing
 
***
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg faldt lige over dit indlæg og ville lige sikre mig at du fik af vide at,
vi faktisk er en del (incl. undertegnede) der lever af og lave markedsundersøgelser. For ja det er nemlig dyrt, hvis man skal benytte sig af etablerede virksomheder.
Det var lige et lille fif, fra en der ved hvordan det er at starte op som selvstændig.
 
Held og lykke
 
RBLO
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal der heller ikke være nogen tvivl om, at jeg vildt mange penge til at ligge i det. Dog er jeg af den overbevisning, at det faktisk kan betale sig at få hjælp til. Især når jeg som nystartet måske vælger at ligge et større beløb i markedsføring, så er det da super ærgeligt, at ramme de forkerte mennesker.

Men hvad er priserne inden for dette. Er godt klar over, at det afhænger af hvad jeg skal bruge. Men hvis der er nogen derude der er int i at give mig et godt tilbud vil jeg da gerne kontaktes.
 
 
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad med at kontakte "Freelanceren", som åbentbart arbejder med markedsanalyse.
 
eller...
Nu skal jeg ikke "ødelægge" forretningen for "Freelanceren", men Handelshøjskolen i København (og sikkert også mange andre skoler/institutioner) har såkaldte projektbørser, hvor virksomheder kan udbyde opgaver ganske gratis, som så studerende løser i forbindelse med deres uddannelse.
Det er måske ikke på højde med proffessionelt udførte undersøgelser, men ganske gratis - og så må man selv vurdere validiteten.
En anden mulighed er at "ansætte" en praktikant, dvs. en nyuddannet f.eks. cand.merc.''er i afsætning, der mangler noget erfaring. Praktikanter kan være ansat i op til 4 uger, hvor de så får dagpenge i mens...
Du får din opgave løst
Praktikanten får erfaring og ''noget'' på CV''et
=alle er glade
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)