Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Findes der private, som vil låne penge til selvstændig erhvervsdrivende?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har tidligere i dag skrevet et indlæg

Jeg var "nervøs" for at få nedladende og sure svar. Men fik i stedet ingen respons. Og ingen respons er bedre end negativ respons.

Jeg har knoklet næsten 24/7 for at få mit firma op at køre, og det går også bedre og bedre med det :-).

Det har selvfølgelig været hårdt, da det har taget meget af min tid fra familie og mine små børn. Men jeg håber jo på, og tror også på, at det på længere sigt vil være det hele værd, da jeg ikke er i tvivl om, at det nok skal komme til at gå godt.

MEN MEN MEN - Nu kommer "MEN'et".

Jeg står i et dilemma p.t. Jeg har kopieret teksten fra mit tidligere indlæg (hvor jeg har redigeret en smule i den) og vil sætte den ind her. Jeg håber, så på at høre fra én eller flere venlige sjæle, der evt. kunne være interesseret i at hjælpe mig.

Med chancen for at få "hug", mange nedladende og sure svar tager jeg chancen og skriver dette indlæg.

Jeg håber dog på, at jeg får venlige og søde svar, da jeg selv som person er flink og rar og synes ikke, man skal dømme folk eller tale nedladende.

Jeg står frem og bider min stolthed i mig, og beder nu vildt fremmede mennesker om økonomisk hjælp, hvilket ikke er sjovt.

Hvis jeg IKKE troede på, at mit firma nok skal komme op at køre, og at jeg vil kunne betale lånet af igen, så ville jeg hellere "dreje nøglen" frem for at låne penge.

Jeg står i den situation, at jeg er "ny-selvstændig", og har brændt nallerne. Hvilket jeg naturligvis har lært af. Og begår aldrig samme fejl igen, og er meget mere forsigtig og påpasselig for fremtiden.

Men jeg står p.t. og mangler cirka kr. 80.000,- her og nu. Det er bestemt ikke en rar følelse. Firmaet går fremad og det er jo kun dejligt. Men når nu jeg står og skal finde 80.000,- her og nu, så er bekymringerne uendelige.

Jeg er godt klar over, at 80.000,- ikke er et vanvittigt stort beløb, men det bliver det hurtigt hvis man låner pengene fra de "hurtig-lån" der er overalt på nettet. Så det vil jeg naturligvis helst undgå. Pengene bliver tilbagebetalt inden 12 måneder.

Jeg lånte penge i banken til opstart af virksomheden, hvilket jo var helt perfekt. Aftalen var, at det var dét jeg kunne låne. At jeg så skulle lave en "bommert", er jo min egen skyld, og jeg tager den også på mine skuldre. Dog bliver jeg nødt til at bede om hjælp nu.

Derfor håber jeg, at jeg kan finde en (eller flere) som måske kunne være villig til at låne mig pengene. F.eks. 8 personer som hver især kan låne mig 10.000,-. Eller 80 personer, som hver især kan låne mig kr. 1000,-. Selvfølgelig med aftale om fast afdrag samt renter. Jeg har nogle betydningsfulde værdigenstande jeg gerne tilbyder som pant. Skriver naturligvis også under på at pengene er lånt m.m. Det betyder meget for mig, at hvis jeg finder en/flere personer som vil låne mig pengene, at de stoler på mig og ikke tvivler på at de får deres penge. HVIS uheldet skulle være ude, og mit firma lukker ned (Det sker ikke - det MÅ ikke ske. Jeg brænder for dette arbejde og elsker virkelig at arbejde med det), så betaler jeg pengene tilbage fra min egen lomme.

HVIS der findes nogle personer, som vil så venlige, og kunne have interesse i at hjælpe mig ud af denne situation, vil jeg virkelig være dybt taknemmelig. Jeg har aldrig før bedt fremmede mennesker om hjælp, men DET her er noget, som jeg IKKE vil tabe.

Jeg fortæller naturligvis gerne HVAD det er lånet skal bruges til og HVORFOR jeg står i denne situation. Dog vil jeg helst gerne, at det foregår som privat besked eller telefonisk, da jeg ikke har lyst til at "udstille" mit firma.

Så har du lyst til at hjælpe mig, så send mig gerne en privat besked.

Tusind tak fordi du tog dig tid til at læse mit indlæg.

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske du skal prøve at lave et oplæg i den kategori der er her på Amino, hvor man kan søge om kapital, på den ene eller den anden måde, kender det ikke.

men du kunne jo undersøge det, de reklamere jo med at have 400 mio til kapital. Måske det er nemmere at finde en investor derinde :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob :-). Tak for dit venlige svar. Jeg har godt tænkt på det. Men ville prøve denne her vej, da det jo koster kr. 993,- at kunne skrive inde på "kapital". Selvfølgelig er det godt givet ud, hvis det så lykkedes. Men hvis ikke, betyder det bare kr. 1000,- mindre på firmabudgettet. Jeg er lidt påpasselig med hvad jeg har på budgettet... Men måske jeg bliver nødt til det.

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit umiddelbare bud er at det næsten vil være lige så dyrt for dig at låne pengene privat som igennem banker eller lignende.

Hvis banken ikke vil, så lugter det lidt af at der er forbundet med stor risiko at låne dig pengene. Skal man tage en stor risiko skal man også have chancen for en (meget) stor gevinst...

Held og lykke med det!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Inden du bruger 1000 kr af dit budget, skal du være klar over som Anders skriver, at det at banken ikke vil, i sig selv, for lidt mindre beløb kan være en turn-off for investorer.

Det er noget andet hvis det er så store ambitioner og beløb, at alle forstår, at her er bankerne ikke med, her er vi ude over normale kassekrediter og projektet er så stort, at der skal investorer med special interesse i feltet på banen.

Dernæst skal du sætte dig ned med en lysende forretningsplan kogt ned til ikke for mange ord, et gennemtænkt og forklaret budget inkl likviditetsbudget og så skal du lave et dokument du kan give interesserede investorer, men et proff indhold - læs lidt her, det er ikke en facitliste men det er tanker der kan danne grund for en god INVESTORANSØGNING SOM HER 

Det korte svar ville ha været JA der findes private som låner ud til selvstændige og også nogen der vil ha ejerandel og de er i alle fald normalt ikke på den lange bane billigere end banken ville ha været

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John Hannover :-)

Tak for dit svar.

Jeg havde faktisk håbet lidt på at høre fra dig, da jeg kan se, at du har givet rigtig mange gode svar på mange tråde herinde.

Banken lånte mig dengang kr. 300.000,- til start af virksomheden, og aftalen var, at det var dét der kunne lånes. Og igen - jeg har så kvajet mig big-time med nogle leverandører samt sælgere for marketing. Dette har jeg naturligvis lært af, men det betyder jo så, at jeg står og mangler de her 80.000,- faktisk igår.

Desværre HAR jeg lige brugt de kr. 1000,- som du fraråder, så jeg kunne skrive et indlæg på kapital.

Tusind tak for dit svar John Hannover :-)

Jeg sætter pris på det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders :-)

Tak for dit svar.

Banken lånte mig dengang kr. 300.000,- til start af virksomheden, og aftalen var, at det var dét der kunne lånes. Og igen - jeg har så kvajet mig big-time med nogle leverandører samt sælgere for marketing. Dette har jeg naturligvis lært af, men det betyder jo så, at jeg står og mangler de her 80.000,- faktisk igår.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Dreams Come True:
Desværre HAR jeg lige brugt de kr. 1000,- som du fraråder, så jeg kunne skrive et indlæg på kapital.
det var ikke ment som noget jeg fraråder - blot at inden man bruger pengene på amino kapital så skal man ha forretningsplan, budget, livkviditetsbudget og beskrivelse som i mit link med INVESTORRÅD på plads, men det er jo noget du skal bruge til dig selv også, så det er vel et super week-end projekt at stykke det sammen og lige tilføre på aminokapital, at du har alt det materiale klar til en hver investor der måtte vise seriøs interesse - og vær også klar i din beskrivelse af, hvordan og hvornår du vil betale tilbage., Amino kapital er skal god - det var bare at være KLAR med alt jeg ville påpege, for bare at mangle penge - fanger ikke en investor - investor fanges af mulighed for at TJENE penge

(apropos fanges af at tjene penge - så lige Wolf of Wallstreet i går - lang men absolut ikke dum - tal om at være fanget)

god vind med det John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skam både forretningspland, budget, likviditetsbudget m.m. Alt dette fremlagde jeg nemlig også for banken. Så hvis jeg kunne være så heldig at finde en investor/udlåner, har jeg skal det på plads :-)

Måske jeg skulle se "Wolf Of Wallstreet" :-)

Tak John :-)

Jeg skal nok finde en løsning på den ene eller anden måde. For at lukke forretningen ser jeg IKKE som en mulighed. Det er min passion.

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har sikkert prøvet, og hvis ikke så tænkte jeg på om du har snakket med de kreditorer hvor du har lavet en fejl. 

Men tænker hvor ringer du ikke til dem, og forklarer situationen for dem, måske ikke i alle detaljer. Og så aftaler en afdrags ordning med dem, hvis du som du selv siger kan betale det af på 12 måneder, er der jo en mulighed.

Husk på at de fleste kreditorer vil helst have sine penge, og ønsker ikke at slå dig konkurs, det er dyrt for dem. Så måske er det den bedste vej for dig, husk på de har jo allerede penge ude, så hvis du er proaktiv så er der nok en mulighed for afdragsordning hos dem. Dette var bare lige en lille tanke jeg fik :)

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)