Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg lave en dansk .com blog?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 14
Indlæg ialt: 8
Fra  GinLab.dk Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er en ung gut på 15 fra Aarhus.

Jeg har nu blogget i lidt over et år på min fotoblog, www.harmsenphoto.blogspot.com men da jeg nu gerne vil videre, på et lidt mere 'professionelt' plan, skal jeg have eget domæne. Jeg overvejer også at begynde igen på dansk, da det vil gøre SEO'en og den personlige interesse større og bedre. Problemet er, at jeg i øjeblikket prøver mig lidt frem med Squarespace, som giver et gratis domæne - bare kun .com. Jeg kan altså ikke lave en .dk side hos dem. Spørsmålet er så, om jeg godt kan lave en dansk blog, men med .com endelse, og om det vil ændre min SEO og mit antal views? Altså, vil det have konsekvenser?

Tak på forhånd!

// Holger

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Well, det vil forbedre dine views iforhold til dit nuværende blogspot.com domæne.

I Google Webmaster tools, kan du sætte at domænet har et target på Danmark.

Du har dansk indhold, og de fleste besøgende vil komme fra Danmark (regner jeg med). Så Google ved at den er dansk, og vil derfor ikke skade din SEO.

Og udover det kan jeg ikke se hvorfor at .com skulle have mindre views end .dk domæne

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra København
Tilmeldt 10. Feb 14
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Holger

Du kan sagtens lave en dansk dot-com blog. Hvis indholdet og målgruppen er dansk giver det dog ingen mening, da et .dk domæne i så fald vil være bedre (billigere og SEO-wise). Der er måske heller ikke lige efterspørgsel fra udlandet på dine services lige nu, så alt andet lige er en dansk hjemmeside mere relevant.

Hvis du vil være seriøs med dit fotografering skal du lave en professionel hjemmeside med eget domæne, portefølje og referencer, og gøre den kommerciel. Din nuværende side fortæller ikke hvad du kan, hvordan og hvorledes - og fremstår blot som et "udvidet" fotoalbum - sorry to say. Hvis jeg var dig ville jeg ikke skrive din alder - det lyder lidt undskyldende. Hvis du er en fantastisk dygtig fotograf er din alder underordnet. 

Held og lykke med siden.:-)

Mvh. Chris

 

7.dk - Hele Danmarks guide til spil på nettet
                
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)