Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tillad inverstering i min virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Bække
Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 20
Fra  FotoSkyen.dk Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en udlejningsvirksomhed. Nu har jeg så nogle som er interesserede i at lave en investering, hvilket jo som udgangspunkt er OK set fra min side og tillader at andre kan tjene lidt.

Jeg driver virksomhed fordi jeg syntes det er sjovt at se mine ideér blive realiseret og faktisk fungere. En investering i en udlejningsmaskine vil have en udgift på ca. 13-15000 kroner, og vil lave et statistisk overskud hver måned på ca 1200 kroner. Altså vil en investering være tilbage indenfor ca. 12 måneder, MEN hvad skal der til for at kunderne IKKE ejer maskinerne eller for den sags skyld mig? Det jeg ønsker at tilbyde er følgende:

Invester 15000 kroner og få:

90% af det overskud som "din" maskine laver i dens levetid

INGEN indflydelse på hvem der lejer eller hvilken pris det måtte være til

INGEN krav på tilbagebetaling, på noget tidspunkt, OVERHOVEDET! Altså en 100% risiko investering

Hvordan skal sådan noget ordnes, hvad skal skrives ned og hvordan skal det formuleres?

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder i mine ører som om det kan blive en dyr spøg at investere i dit firma ? For det er jo det du beder folk om uden garanti for noget som helst.

Du garanterer selvfølgelig investoren 90 % af "overskudet", hvordan definerer du overskuddet ? hvis maskinen koster 13.000 og investor har givet dig 15.000 er al udlejning på maskinen så overskud ?

Hvad vil du leve af ? 10 % ? der skal daledulma mange maskiner til... + leje af lokaler, reparationer på maskiner, revisor osv osv

Og hvad så hvis du får 100 x 15.000 og 3 måneder senere er du gået konkurs ? Måske du skulle tilbyde investorne pant i maskinen til de har fået deres investering dækket ind.

Tror du skal fintænke noget mere, en eller anden form for sikkerhed vil en investor nok kræve..

Fra Bække
Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 20
Fra  FotoSkyen.dk Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine spørgsmål er ikke for mig særlig relevante, jeg er mere interesseret i hvordan  situationen skal gribes an, dog:

Overskud er jo mange ting, og derfor vil jeg ikke gå yderligere i detaljer omkring hvordan beregningen er ud, da dette ikke er et "tilbud" til alle og enhver men kun enkelte. MEN en investering vil komme tilbage ca. 3 - 4 gange indenfor 2 år.....

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)