Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forrentning 2-10 % søges

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg leder efter fornuftige alternativer til bankernes latterlige 3/4 procent på indskud.  Jeg kan hver måned lægge nogle penge til side, og efterlyser nu de mest givtige investeringsmuligheder med mulighed for hurtigt at trække pengene ud igen. Hvad gør i andre med jeres frie likviditet?
 
Mvh, Thomas
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/27/2006 9:11:50 AM Forfatter:Thomas Degel

Hej

Jeg leder efter fornuftige alternativer til bankernes latterlige 3/4 procent på indskud.  Jeg kan hver måned lægge nogle penge til side, og efterlyser nu de mest givtige investeringsmuligheder med mulighed for hurtigt at trække pengene ud igen. Hvad gør i andre med jeres frie likviditet?
Mvh, Thomas

 
Hej Thomas,
 
Fed situation at være i - det savner jeg lidt!
 
- Der er jo mange muligheder. Men Hvis du ikke vil investerer dine penge langsigtet, og vil opnå en forrentning der er bedre end bankernes. Nu ved jeg ikke hvor meget du har at gøre med.
 
Det er min klare holdning, at hvis du vil opnå den bedre forrentning, kræver det indsigt og fordybelse i et marked. Hvis jeg kunne være nogenlunde sikker på en forrentning på 9-10%, ja så var jeg da faret ud og låne en masse penge, da de kan lånes til en mindre rente. Når forrentingen skal være bedre end bankernes, er det oftest forbundet med risiko.
 
Aktier er mulighed. At man bruger tid på at lære markedet at kende. Det eneste spørgsmål du skal have fokus på er : hvad påvirker kursen?  Udfra det kan man så handle, og tjene penge der er bedre end bankens rente. MEN, det kræver tid at følge med. Jeg har prøvet i perioder, men der har andet jeg meget hellere vil, og så ved jeg ikke nok om markedet, når der skal handles.
 
Daytrading med aktier, er også en mulighed. Her handler man aggressivt, og tjener penge på mindre marginer. Det kræver stor kapital, og meget tid.
 
I en investeringsforening, er det forskelligt, hvor lang tid de vil holde på pengene, Min erfaring er at forrentningen er bedre end bankernes.
 
Det bedste at placerer sine penge i fortiden, er nok mursten. Men det kræver måske lidt mere, end det der ligges til side hver måned
 
- Det er ikke "bare lige" at få en bedre forrentning. Det kræver nok at du investerer noget tid.
 
 
Tilmeldt 17. Dec 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som om løsningen er en investeringsforening.

Jeg kan varmt anbefale Nielsen Global Value
 
Såvidt jeg husker har de slået indekset næsten hvert år siden start.
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du "bare" vil have en forrentning på 2%, så giver skandiabanken og nykredit det på deres lønkonti...

 
Ellers har jeg selv haft ganske godt succes med at sætte mine sparepenge i aktier!
MEN man får ikke den hurtige og nemme gevinst ved aktier, uden at sætte sig meget ind i firmaerne, skatteregler og aktiehandel generelt!
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig.

Hold dig så likvid som muligt. Det kan især i nuværende marked være fristende at sætte pengene i værdipapirer, men med mindre der virkeligt er tale om massiv likviditet, så er der mere fornuft i at have fri midler til disposition i din virksomhed.
 
JH
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Er der evt. nogen her som har nogen erfaringer med at investere i pantebreve eller pantebrevspuljer?
 
Mvh, Thomas
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/27/2006 1:02:43 PM Forfatter: Thomas Degel

Er der evt. nogen her som har nogen erfaringer med at investere i pantebreve eller pantebrevspuljer?
 
Medmindre at du en meget stor kapital, som du vil investerer skal du holde dig fra enkelte pantebreve, og måske kigge på investeringsforeninger som gør i pantebreve istedet for.
 
Hvis man har en relativ lille portefølge med pantebreve, kan et enkelt tvangsramt pantebrev nemt vende et overskud til et stort underskud.

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :
En anden mulighed jeg personligt synes er spændende er rente/valuta spekulation. F.eks. er rente på Island markant højere end den europæiske. Men igen er det et spørgsmål om risikoprofil, likviditetens størrelse, som man er villig til evt. at optage gearing i fremmedvaluta o.s.v.
 
Jeg tror ihvertfald sagtens at rentespekulation, hvor man f.eks. optager et lån i CHF og placerer dem i korte islandske obligationer kan være et godt alternativ til pantebreve.
 
Men ellers er mit råd - afdrag gæld og hold dig likvid istedet - cash is king
 
JH
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas.
Jeg har selv brugt meget tid på hvad jeg skal gøre med de penge, jeg har, hvor jeg gerne vil være likvid i rimelig grad.
 
Jeg har læst de forslag, du har fået præsenteret og vil lige komme et par kommentarer - der dog skal tages udfra at jeg ikke kender din økonomi og hvor mange penge, vi taler om, men det er et svar udfra, at du ønsker at kunne blive likvid relativ hurtigt. Jeg forudsætter også at du ikke vil have risikoen for at tabe dine penge - hverken helt eller delvist.
 
Risiko og forrentning hænger sammen som ærtehalm. Der er ikke den store risiko ved at sætte pengene på en bankbog - og renten er derefter.
 
At sætte pengene i aktier vil være dybt godnat udfra dine forudsætninger. Selvom du daytrader og følger med og selvom nogen kan være heldige (og jeg mener heldige) for der er mange der ikke er så heldige. Med mindre vi taler om beløb i millionstørrelsen hvor du får professionelle til at lægge en strategi med risikospredning - og det lyder det ikke til. Aktieinvestering bør også fornuftsmæssigt ses over en 3-5 årig periode.
 
Pantebreve er beskrevet - hold dig fra det.
 
At sætte pengene i investeringsforeninger er heller ingen løsning udfra dine forudsætninger. En investeringsforening, der følger aktie- eller obligationsmarkedet eller andre markeder, er også følsomme for kursudsving på lige fod. Fordelen ved en investeringsforening er, at de kan foretage risikospredning og de har (forhåbentlig) nogle professionelle, der varetager investeringerne. Risikospredningen gør, at risikoen mindskes, men det koster også forrentning (= lavere). Investeringsforeninger har haft et par gode år og der er mange myter om at de er så gode - se bare på de stigninger, de har haft. Men din forrentning baseres ikke på deres historiske stigninger - men fremtidige kursudsving. Hvis du samtidig skal have en likvid placering, kan du være uheldig at skulle sælge dem på et tidspunkt, hvor de er i bund - og så er forrentningen ikke noget at prale af.
 
At sætte penge i andre valutaer (der har en højere rente) har en kursrisiko - ingen løsning for dig.
 
Hvis du besidder ½-1 million og derover vil jeg anbefale at du taler med en professionel (bank eller finansrådgiver).
 
 Hvis du besidder under ½ million og du skal være hurtig likvid vil jeg på internettet se mig om efter en garantsparekasse, der har en rimelig økonomi. Du køber så nogle beviser og kan få en garantkonto. Her får du typisk garantbeviserne forrentet med omkring 3% og garantkonto med omkring 2,5%. Garantbeviserne kan realiseres (altid til kurs 100) hurtigt og garantkontoen er en anfordringskonto, så du kan hæve pengene straks. Alt kører via homebanking internet og telefon, så du behøver ikke at møde personligt op.
 
Jeg har både i mit selskab og som privat garantbeviser og garantkonto og glæder mig hvert år, når jeg renter . Jeg har en sparekasse i Jylland (og der er flere), jeg har aldrig været der (ved faktisk ikke lige præcist, hvor den ligger), men de har en fantastisk god service (nærmest et fremmedord i Københavnske banker), ingen eller lave gebyrer.
 
Som sagt kender jeg ikke dine nærmere omstændigheder (økonomi, beløbsstørrelser og risikoprofil).
 
Jeg håber at du kan bruge dette til noget.
 
Hilsen fra Jakob
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 07:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/6/2006 11:56:31 PM Forfatter: JakobN
Hvis du besidder under ½ million og du skal være hurtig likvid vil jeg på internettet se mig om efter en garantsparekasse, der har en rimelig økonomi. Du køber så nogle beviser og kan få en garantkonto. Her får du typisk garantbeviserne forrentet med omkring 3% og garantkonto med omkring 2,5%. Garantbeviserne kan realiseres (altid til kurs 100) hurtigt og garantkontoen er en anfordringskonto, så du kan hæve pengene straks. Alt kører via homebanking internet og telefon, så du behøver ikke at møde personligt op.
Jeg har både i mit selskab og som privat garantbeviser og garantkonto og glæder mig hvert år, når jeg renter . Jeg har en sparekasse i Jylland (og der er flere), jeg har aldrig været der (ved faktisk ikke lige præcist, hvor den ligger), men de har en fantastisk god service (nærmest et fremmedord i Københavnske banker), ingen eller lave gebyrer.

En garantkonto er en ofte overset mulighed.
Jeg ved at bla. Sparekassen Østjylland har en garant, men jeg kan ikke stå inde for deres service.

Alt om både i Danmark

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)