Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Og jeg er TRÆT af Jyllands Posten

Side 2 ud af 22 (220 indlæg)
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

 
Det som JP har har gjort har intet med ytringsfriheden at gøre. Det er direkte provokation og et værktøj for at vække "kulturkampen". Ingen, og jeg gentager, ingen andre har før tegnet billeder af profeten Muhammad. Alle ved at muslimerne ikke bryder sig om det. Ingen har gjort det, af respekt for andre muslimere. Vidste i at det osmanniske khalifat i 1800 tallet erklærede Frankrig og England krig, fordi de ville lave et teaterstykke af profeten? De stoppede med det samme selvfølgelig.
 
Hvis vi snakker om ytringsfrihed, så er det dybt hyklerisk det regeringen og JP gør. Hvis det er ytringsfrihed, så er det vel også ytringsfreden, der afgør om man kan lide jøder, om man synes den ulovlige besættelse i Irak skal bekæmpes?
 
Men nej, det bliver man anholdt for!!!!
 
Desuden kan jeg ikke forstå hvorfor man er så afvisende og bare ignorerer? Der bliver holdt konferencer om antisemitisme og tænketanke bliver nedsat af regering for at undersøge og afhøre muslimske børn om hvorfor de ikke kan lide jøder etc. Hvorfor tager man så ikke initiativ her?
 
Kulturkampen er åbenbart vigtig for regeringen. Som om der ikke var andre ting i Danmark som vi burde fokusere på. Hvis Danmark ikke snart undskylder, så er konsekvenser meget utydelige, ligefra fanatiske bomber på nørreport til boykot af danske varer i hele den islamiske verden a la Sydafrike, Israel og Frankrig pga. atomprøvesprængningerne og overfald i den islamiske verden.
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/27/2006 11:00:04 AM Forfatter: The game

- Som du skriver nse, kan atomprøvesprængninger og tegninger slet ikke sammenlignes. Det ene kan dræbe mennesker, og det kan det andet ikke.

At Saudi-arabien boykotter danske vare. Fair nok, det er deres beslutning, ikke vores. Så må Danmark ud og finde en anden kunde.

Det er rigtigt, at selve årsagen ikke kan sammenlignes, men det kan metoderne. Og metoderne er nu engang de samme, som Danmark og mange andre lande brugte mod uskyldige vinbønder bla.. Dengang til forskel fra i dag var den ramte befolkning trods alt dybt uenig med deres regering. I JP sagen er der ikke mange, der er uenige med Regeringen. Jeg pointerer blot, at vi i hvertfald ikke skal tude over metoderne, fordi dem vi selv brugt i sammenhænge, hvor de ramte faktisk har stået på vores side. Det gør de trods alt ikke i så vid udstrækning i denne sag. 
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
En stor del af problemet i denne debat er at man som dansker ikke rigtigt fatter den nærtagendhed mange andre kulturer har overfor nationale eller religiøse emner. Jeg opholdt mig for 2-3 år siden i PhnomPenn i Cambodia, hvor en arig masse brændt den Thailandske ambassade af fordi en kendt thailandsk skuespillerinde havde påstået at angkor wat burde tilhøre Thailand.
 
Point is: Vi er nødt til som danskere at forstå at hvad vi sender ud i det offentlige rum ikke nødvendigvis bliver modtaget som et debatoplæg, filosofferen over livet osv. men bliver taget dybt alvorligt. Ydringsfriheden er naturligvis vigtig, men jyllandsposten virker som nogle kværulerende bondekarle når de BEVIDST provokere en anden trosretning under påskud af ydringsfrihed. Altså man må sgu forvente at en avis af den størrelse har lidt mere kulturforståelse!
 
JH.
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

Nå, der kom da gang i debatten... om ikke andet.

The Game: Lad os holde kultur og sund fornuft adskilt. Kultur generelt hører i øvrigt hverken den siddende regerings eller JP´s stærkeste sider. Men ja, karikaturtegninger er et stykke dansk aviskultur. Fint nok. 12 provokerende tegninger, der bevidst går efter at træde den muslimske verden over tæerne er derimod både uforskammet og direkte dumt. I mine øjne IKKE sund fornuft; og endelig: HVORFOR?

Hans: "Jeg tror såmænd også at man, hvis man gider bruge tiden på noget så ligegyldigt,
vil kunne finde lignende ting i muslimske aviser om os vantro vesterlændinge."

Det tror jeg bestemt du har ret i. Men bare fordi andre kaster med sten behøver man jo ikke gøre det samme.

Henrik: "Det du mener, er det virkelig selvcensur, der skal til? Hvis JP med vilje havde ønsket at provokere den muslimske verden syntes jeg at sagen stod i et andet lys."

Jeg mener helt sikkert at det var en bevidst provokation fra JP. Det hele startede med den bog om profeten Muhammed, som faktisk kom på gaden igår (kan ikke lige huske forfatteren). Han kunne ikke finde en tegner til at illustrere hans bog fordi man godt vidste at det ikke ville være velset i muslimske lande. Han fik så en anonym tegner til det. JP skulle selvfølgelig ovenpå den historie bevise, at de nok kunne finde tegnere, som turde stå frem.

mvh
Kim N
Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

defineringen af ytringsfrihed tillader os ikke at begrænse medierne på den måde som ville forhindre disse tegninger. Desuden kunne jeg ikke være mere ligeglad med hvad de synes om tegningerne i mellemøsten - de forstår generelt jo ikke hvad vores ytringsfrihed bygger på.

Bagefter skulel vi se på hvor meget det egentligt skader DK - jeg ved godt at Arla har stor handel i denne region, men hvor meget vil det gå ud over DK´s handel internationalt hvis vi bliver boykottet i disse lande? Mig bekendt importerer vi ikke meget derfra og vi sælger heller ikke meget til dem.
 
Denne debat er sund og JP´s artikel har netop tjent sit fornemme formål - at skabe debat... alle har en holdning til det, og det synes jeg da er fint.
 
Det bedste ville være hvis samtlige EU lande viste disse tegninger i medierne - så kunne de jo boykotte EU....tænk lige over det. det ville aldrig holde - lad os nu se om de ikke falder til ro. Jeg tror ikke at det varer ved. Jeg synes heller ikke regeringen skal undskylde overfor disse lande / mennesker. De mener åbenbart at vi krænker deres ære og tro....jeg ved nu ikke om de skulle pege fingre ad os - de skulle nok hellere bekymre sig om deres interne problemer først og fremmest.
 
LÆNGE LEVE YTRINGSFRIHEDEN
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej innovative

Du skriver : hvis vi ikke snart unskylder kan det ende med bomber ved nørreport.
 
Jeg mener ikke det kan være rimeligt at vi ska gå rundt på listesko for ikke at støde nogle fanatikere der underforstået truer med bomber og lign.
I Sovjettiden gik russerne også rundt på listesko og ytrede sig ikke til hvem som helst i frygt for
alverdens ulykker.
Skal DK udvikle sig til et land der indordner sig under hvad fanatikere mener for ikke at
blive hjemsøgt af alverdens ulykker der underforstået trues.
Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Én sidste ting....

 
Jeg nægter at lade mig diktere af hvad  snotrigw oliefamilier i mellemøsten mener er rigtigt eller forkert - de kan overhovedet ikke tillade sig at blande sig i den danske debat og ytringsfrihed.
 
Disse mennesker har jo reelt en forkvaklet holdning til både religion, menneskesyn og ytringsfrihed.
 
Et hurtigt blik i eksporthåndbogen, tillader de fleste lande i denne region slet ikke at man sender en bibel eller noget der bærer andre religiøse signaler end den muslimske til disse lande.
 
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu må i lige tage jer sammen. Jeg har ikke sagt, at der vil bombes nogen steder. Har bare sagt at konsekvenserne er utydelige. Det er den vigtigste personlighed for muslimerne der bliver vanæret. Vigtigere end Irak, Afghanistan osv. Man så hvordan de gik Spanien fordi de var med i Irak.

Man skal ikke gå med listesko, men omvendt vil jeg heller ikke spytte efter/eller gøre grin med en rocker hvis jeg vidste jeg ville få røvfuld senere hen. Så nytter det ikke noget der er ind der kommer over og siger til mig at vi har ytringsfrihed i Danmark og at jeg kan spytte og sige som jeg vil og at jeg ikke skal gå med listesko. Det her er en direkte provokation. Hvad ville folk sige til at man trådte på dannebrog i Tyrkiet og urinerede over det og sagde det ligner et toilet? Ytringsfrihed? Nej, det er at lege og gøre grin med de danske idealer og værdier. Ville Danmark ikke kræve en undskyldning?

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

PBK

 
Hørt - Og hvad med deres syn på kvinder, nu sidder vi en ( går jeg udfra ) flok mænd og debatterer her.
 
 
Nej- jeg mener absolut ikke vi skal rette ind efter folk med det menneskesyn at hvis vi ikke får vores vilje
vi vi hjemkalde syv års ulykke.
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

hej innovative

Vi ville nok ikke boykotte i samme omfang hvis en tyrker urinerede på dannebrog.
 
Og lur mig, hvis man satte sig ned og nærlæste Bagdad Dagblad ville man nok kunne finde
en del der ville være ligeså krænkende for os.
Men vi blæser slet ikke sagen op i de luftlag som disse tegninger er blevet
Side 2 ud af 22 (220 indlæg)