Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Og jeg er TRÆT af Jyllands Posten

Side 20 ud af 22 (220 indlæg)
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Åh ja - men det var linket til vores hjemmeside ikke?

Nå, det er detaljer, og det skal vi ikke kævles om. Jeg er i alle fald ikek anonym, og jeg er ikke ekstrem i mine holdninger. Jeg savner bare en vis kritisk sans i forhold til den påståede (og delvist berettiget påståede) skepsis overfor muslimer i Danmark. Det ER og bliver vanskeligt, når islam i så udpræget grad benyttes som forklaring, undskyldning og alibi for ekstreme grusomheder, terror og mord.

Jeg tror, at Naser Khader og andre som ham vil være med til at danne et nyt og mere retfærdigt / nuanceret billede af islams mange ansigter for os danskere. Og det er godt! Men i min mund smager "tolerance", "forståelse", "respekt" m.m. for muslimerne udenfor Danmark rigtig skidt i disse dage, hvor primitive hobe på statskontrollerede gader i Mellemøsten lover os død og undergang. Og jeg er stadig aldeles overbevist om, at tegningerne i JP kom som "manna fra himlen" for diktatorerne i de arabiske stater - og det er jo en opfattelse, som deles af langt de fleste med meget mere forstand på Mellemøsten, end jeg har.

Jeg ville da ønske, at det var anderledes - men indtil jeg ser tegn på andet, må jeg antage, at flertallet af muslimer i de arabiske lande enten deltager i ønskerne om slå mig ihjel - eller stiltiende er enige. Og det er "træls" - for jeg har ikke tegnet Muhammed.
Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/9/2006 11:27:22 PM Forfatter: Lars C
Vi skal ikke være bange eller reagere fordi vi er nervøse for terror. Vi skal reagerer fordi der er helt utroligt mange muslimer der føler sig alvorligt stødt af JP. Vi har et meget stort netværk worldwide og jeg får dagligt henvendelser der spørger til hvad der sker i Danmark
 
Jeg føler mig ofte alvorligt stødt når fundamentalistiske kristne agumenterer mod abort, når politikens selvfede redaktør går på skærmen og når enhedslistens folketingsmedlemmer ikke kan sige fra overfor vold mod valgte politikere.
Betyder det de skal holde deres kæft?? NEJ, de skal fortsætte med udnytte ytringsfriheden, fortsætte med at gøre livet surt for undertegnede - det er netop essensen af et demokrati! DEBATTEN og plads til forskellige holdninger!
 
Begynder vi først at udøve selvcensur pga. hvad der støder folk, hvor stopper vi så? Saudiaraberne er i mod alkohol (straffes med piskning), skal JP afholde sig fra at bringe reklamer for carlsberg? Saudiaraberne tillader ægteskab med børn (for profeten havde en kone på 9 år).. Skal vi tillade flygtninge fra saudiarabien fritagelse for de danske love og regler på dette område? 
Ifølge buddisterne er alt liv helligt, skal vi lukke dansk landbrug? Indre mission finder sex før ægteskabet anstødeligt... og homoseksualitet en direkte dødssynd...
 
Åh ja, Danmark kan hurtigt blive et morsomt land at bo I, hvis der skal tages hensyn til alle trosretninger og vi ikke må støde hinandens følelser.  Og nu er det jeres tur til at give mig lidt gas (for der er sikkert mange der er uenige med mig). Fyr løs, her svares igen med verbale udfald.. ikke tændstikker og molotov-coctails.
 
Med venlig hilsen
Henrik Lauritzen
 
 
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

 
Det er så nemt at slå alle over en kam og at generalisere. Der er vel ca 1,2 mia muslimer og ca 5.000 af dem har optrådt på tv-billederne med trusler mod danskerne. Der er ca 5,5 mill danskere og kun nogle få der bragte tegningerne. Set forholdsmæssigt er tallet nogenlunde ens - altså antallet af dem der tier og dem der laver ballade i forhold til antal personer fra hver side..
 
Så må det være op til dem der tier at bringe balance i tingene. Da vi startede, bør vi også være dem der strækker hånden ud.
 
Det ville være et godt signal om alle danske hjemmesider bragte en afstandstagen til JP - se det kunne batte og bringe os videre i en debat om alle de andre ting vi gerne så var anderledes hos hinanden.
 
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
plbrake.dk
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tager ikke afstand til JP, men jeg mener, de har begået en fejl. Og jeg mener, at agiteren for afstandstagen til JP er agitation for indskrænkning af vores ytringsfrihed - i alle fald så længe Danmark har behov for sammenhold i denne sag. Endelig vil jeg ikke på min virksomheds hjemmeside begå noget så kontroversielt som at tage afstand til JP, når jeg ved, at flertallet af befolkningen mener noget andet. Sådan af rent kommercielle årsager :-)

Dernæst: Det er muligt, at det er en fejl at benytte termen muslimer - men det er en flok, der i Allahs navn lover død (og dræber) osv. Og de er sanktionerede af de pågældende lande, for i de lande fiser man ikke uden tilladelse. Det er fakta, vi ikke kan se bort fra.

Det er også fakta, at danskerne ikke lover død til arabere, muslimer eller hvad vi nu skal kalde dem, blot fordi de bringer karrikaturer af kristne symboler m.m. Og det er fakta, at Al Qaeda, Hisbolla med mange flere dyrker deres sport (drab og terror) i islams navn. Og det er fakta, at horder af arabere (også nogle stykker i Danmark) dansede i gaderne af glæde over 11. september. Jeg vil lade det være op til hver enkelt at afgøre, om det stempler dem som primitive og farlige.

Uanset hvor folkelige og forstående vi vil være, er det LIVSFARLIGT for os som samfund, demokrati og individer at negligere den afstumpethed og helt ekstreme intolerance, som vi ser i reelt alle de samfund, der i større eller mindre grad er muslimske. Det er jo ikke noget, som hverken pressen, Pia K eller jeg opfinder - det er uigendrivelige fakta. Er man i tvivl, kan man jo blot se eller gense de mange indslag på TV, hvor arabiske ledere kræver demokratiet i Danmark sat ud af spillet for at pleje deres interesser. Det må da gøre indtryk? Eller er det en del af det at være global verdensborger, at vi skal rette ind efter middelalderlige regimer, der benytter afhugning af legemsdele, piskning m.m. som straf? Og hvor slaveri er tilladt? osv. osv.
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

 
Der er næppe tvivl om at JP har sat mange tanker igang, både for og imod.
 
Jeg har blot et rimelig enkelt spørgsmål: Hvis du har en ven, du synes er dybt godnat og du fortæller denne om din mening.
Hvis vedkommende ser dybt stødt ud - fortsætter du så blot din eskapade - eller stopper du og venter til en bedre lejlighed?
 
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
plbrake.dk
Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/10/2006 12:22:03 AM Forfatter: Lars C

Kære Aminoer

Der er næppe tvivl om at JP har sat mange tanker igang, både for og imod.
Jeg har blot et rimelig enkelt spørgsmål: Hvis du har en ven, du synes er dybt godnat og du fortæller denne om din mening.
Hvis vedkommende ser dybt stødt ud - fortsætter du så blot din eskapade - eller stopper du og venter til en bedre lejlighed?
Med venlig hilsen
Lars C
plbrake.dk

 
Tillad mig at omformulere:
Hvis filmproducenter dræbes på åben gade for at ytre sig, meningsdannere, politikere og tegnere trues med vold af religiøse fundamentalister.. Tier man så? lukker øjenene og håber på at problemet forsvinder af sig selv?
 
Mvh. Henrik 
Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Henrik

Nej - vi er heldigvis mange, der ikke vil tie eller falde på halen i selvfed tolerance. Hvis andre vil have min tolerance, må de give mig deres. Sådan er det :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber du er klar over at det lige præcis er den holdning der skaber boycot, uroligheder og i sidste ende øget fare for mere terror og krig. Jeg vil tillade mig, som jeg også tror historikerne i fremtiden vil, at pålægge dig, og alle de andre med jeres meget besynderlige holdning til verden, ansvaret for den fortsatte uro.

Det er tilsyneladende i Jylland de mest stivnakkede ortodokse fanatikere sidder - ikke i mellemøsten!

Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ked af skulle minde om det, men det er bare ikke de islamiske skrifter som er gældende ret i Danmark!
Derfor må man i Danmark gerne tegne Muhammed - ligesom man også gerne må tegne Jesus eller Gud eller hvem man overhovedet skulle have lyst til at tegne. For dem der skulle være i tvivl fremgår dette utvetydigt af grundlovens § 77. Grundloven som jo netop er den højeste retskilde i Danmark.
 
Hvis nogen muslimer i Danmark føler sig krænket over Jyllands posten tegninger, vil jeg opfordre dem til at melde Jyllands posten til politiet og derefter lade domstolene, som i denne sammenhænd er rette myndighed, påkende spørgsmålet om blasfemi i henhold til dansk straffelov.
 
Jeg er i øvrigt dybt rystet over, at vi overhovedet diskuterer om det er den danske grundlov eller religiøse skrifter der skal være bestemmende for ytringsfriheden i Danmark.
 
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er morsomt, at vi diskuterer Danmarks blakkede ry? I de sidste to uger har muslimer verden over brændt vores ambassader af, sat ild til vores flag (og til korsets tegn), fremsat mordtrusler mod uskyldige mennesker og boykottet endnu mere uskyldige handelsdrivende. Hvem er det der burde sige undskyld - og hvem er det som har et blakket ry?

Det er ikke Danmark  venner! Vågn op.
 
Side 20 ud af 22 (220 indlæg)