Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Og jeg er TRÆT af Jyllands Posten

Side 21 ud af 22 (220 indlæg)
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Og jeg vil lægge ansvaret tilbage til dig og dine ligesindede som logrer for de ekstreme kræfter, der åbenlyst forsøger at undergrave den ytringsfrihed, der giver dig mulighed for at ytre dig her. Det er dog himmelråbende tosset at acceptere vold - og det er jo PRÆCIST hvad du gør. Du lægger skylden for en flok araberes afbrændinger af det ene og det andet, døsdtrusler m.m. på mennesker som mig - og dermed fritager du de skyldige for ansvar. Hvis du virkelig finder det legitimt, at grupper af mennesker må overtræde loven, true med mord og terror m.m. på grund af lovlige holdninger hos mennesker i et andet land, er du jo slet ikke tilpas ved at være i et demokrati. Men du har jo også tidligere i denne debat skrevt, at du er flov over at være dansker.

Hvis du har en anden tro end mig - og du fornærmer min tro med vilje eller uforvarende - så er det altså din skyld og dit ansvar, hvis jeg smadrer noget i den anledning? Det er jo vanvid... Som andre har skrevet før mig her: Det er IKKE islamisk lov, der gælder i Danmark men Grundloven.

Heldigvis afslører du dig selv med dine bemærkninger om Jylland.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Som sædvanligt lægger du ord i munden på mig jeg aldrig har sagt - men det er vi jo efterhånden vant til. Du opfører dig præcist lige så tåbeligt som alle de andre fanatiske og ortodokse ekstremister i denne sag. Hvis du ikke kan se at din ensidige og småracistiske tilgang til andre udenfor din egen osteklokke er årsagen til de problemer vi står med er det blot sørgeligt for os andre.

Og ja, jeg er bestemt ikke stolt af at være dansker, når jeg gang på gang på rejser i udlandet bliver konfronteret med lige præcis dine holdninger som folk opfatter som "danske". Det er folk som dig der har tilsvinet vores gode navn og rygte og det er jeg virkelig træt af. Min frihed til at handle med andre, og rejse i veden begrænses af din og ligesindedes ekstremistiske holdninger og det er jeg sur over. Jeres frem færd er udtryk for en ekstrem grad af egoisme som er til langt mere skade end nok så mange Imamer nogensinde har været.

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Udfra de handlinger der sker hos muslimerne i mellem østen, giver det mig et indtryk af, at det er mere eller mindre o.k. at fortage sådanne handlinder, hvis man bare har et alibi for at gøre det. Og her er alibiet Islam. Det er "Hellige handlinger" som efter nogle muslimers opfattelse er iorden. MEN, lad os komme lidt videre og erkende at det ikke udelukkende er tegningerne, der ligger til grund for handlingerne, som flere eksperter har udtalt.
 
 Når jeg ser Europæiske toppolitikere udtaler, "at de fordømmer handlingerne", så sidder jeg med en fornemmelse af: ......hmmm.. ja, og hvad så? Noget andet er hvad skal konsekvense af disse handlinger være? - Jeg håber på at man i EU, eller måske med hjælp fra USA, skrider ind overfor handlinger som abassadeafbrændinger. Her snakker vi ikke om krænkelser, som ikke står nedfældet nogen steder, MEN vi snakker om lovbrud, og at mange menneskeliv har været i fare.
 
Logikken er forsvundet, når det går ubemærket hen at nogle danske bygninger i udlandet bliver futtet af. At danskere er i fare i de oprørerske lande. Hvad fanden sker der? - Jeg håber inderligt at handlingerne får konsekvenser for f.eks. Syrien og Libanon. For jo, det er netop landene der har ansvaret for at der f.eks er sikkerhed ved ambassader.
 
Imens kan vi herhjemme vente på hvad det næste træk bliver, for nogle mennesker, som er undertrykte.
 
Jeg har det helt fint med de har boycuttet vores vare. Der er grænser for hvor meget luder jeg vil være for penge. Som jeg har skrevet tidligere, så må vi ud og finde et par andre kunder.
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hele problematikken opstod da regeringen ikke vil tage imod et dialogsmøde. Det er da lidt underligt, at man nu pludselig kaster skylden på imamer o.lign. Det eneste der var krævet var at man tog afstand fra det, ligesom man gør når der bliver gjort grin med jøder osv.
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Du befinder dig på et niveau, hvor jeg ikke agter at bevæge mig. Og desværre er du i stand til at forpeste et debatforum. Heldigvis lever vi i et frit land, hvor du har lov til det - og hvor jeg har lov til at fjerne de fora, hvor du pt. slår dine folder, fra mine "Foretrukne". Og det gør jeg så.
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/10/2006 12:53:22 PM Forfatter: Mikkel deMib

Som sædvanligt lægger du ord i munden på mig jeg aldrig har sagt - men det er vi jo efterhånden vant til. Du opfører dig præcist lige så tåbeligt som alle de andre fanatiske og ortodokse ekstremister i denne sag. Hvis du ikke kan se at din ensidige og småracistiske tilgang til andre udenfor din egen osteklokke er årsagen til de problemer vi står med er det blot sørgeligt for os andre.

Og ja, jeg er bestemt ikke stolt af at være dansker, når jeg gang på gang på rejser i udlandet bliver konfronteret med lige præcis dine holdninger som folk opfatter som ''danske''. Det er folk som dig der har tilsvinet vores gode navn og rygte og det er jeg virkelig træt af. Min frihed til at handle med andre, og rejse i veden begrænses af din og ligesindedes ekstremistiske holdninger og det er jeg sur over. Jeres frem færd er udtryk for en ekstrem grad af egoisme som er til langt mere skade end nok så mange Imamer nogensinde har været.



Du er da ikke rigti klog! Nu har keg læst hele Rosenstrands indlæg i denne tråd og han er da ikke ekstreem eller nogen af de andre ord og han har da heller ikke lagt ord i munden på dig. Du skrev da selv: Jeg håber du er klar over at det lige præcis er den holdning der skaber boycot, uroligheder og i sidste ende øget fare for mere terror og krig. Jeg vil tillade mig, som jeg også tror historikerne i fremtiden vil, at pålægge dig, og alle de andre med jeres meget besynderlige holdning til verden, ansvaret for den fortsatte uro.

Jeg tror altså at der er noget i vejen med dig det må du meget undskylde men det virker sådan. Det er skisme heldigt at der ikke er mange der er enige med dig i dine holninger for så så det skidt ud i danmark! Er det bare mig der er galt på den eller er Mikkel ikke lidt sær når han skriver sådan til Rosenstrand?
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære venner

Jeg er ved at være lidt ked af denne tråd. Den ødelægger en ellers god stemning.
Er der nogen der bliver meget ærgelige hvis jeg lukker den for yderligere kommentarer?

Dbh Martin
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej - giv endenlig tråden en knockout - inden der går for meget selvsving i debatten.

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej, henvis dem evt. til den debatten hos dit tidligere firma: http://debat.jubii.dk - der går der 13 muhammed-debatter på et dusin.
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Denne tråd har bølget højt fra tid til anden, og jeg vil ikke protestere hvis den generelle stemning er at den skal lukkes.

Dog, synes jeg at debatten også har haft sobre sider, og er meget relevant, for ikke at sige vigtig.

Kunne man evt. give det lidt tid og få kammertonen på plads? Måske bare en dags tid, eller så?

M.h.t. den interne fejde imellem Rosenstand og Mikkel, så er der næppe nogen, som har fulgt denne tråd, der er i tvivl om at jeg ikke deler Rosenstands synspunter, men om det gør ham ekstremistisk? Det tror jeg næppe! Som jeg oplever det sætter han en ligeså stor ære i at forsvare ytringsfriheden, som islamister forsvarer Muhammed. Og som jeg forsvarer den respekt for medmennekser, som JP skider på.

Vi er mange som har talt "med store bogstaver" i visse indlæg i denne tråd. Jeg tror ikke at Rosenstand er mere esktremist end Mikkel, jeg selv eller andre debattører med lidt temperament. Mikkel kan godt sige tingene meget direkte nogle gange, og tager man det med i beregningen og slår lidt koldt vand i blodet, så tror jeg på at vi kan slippe "helskindede" fra det alle sammen.

mvh
Kim N
Side 21 ud af 22 (220 indlæg)