Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Og jeg er TRÆT af Jyllands Posten

Side 22 ud af 22 (220 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke være så uenig med dig Kim.

Jeg kan dog ikke lade være med at smile, eller grine, lidt i skæget, når personer der mener at det bør været legalt at bringe de fornærmende tegninger JP bragte, samtidig mener det er fornærmende at blive kaldt ektremist :)
 
Store dele af den vestlige verden forholder sig lige så ortodoks til vores religion "Demokratiet" som mange muslimer forholder sig til Islam. Mange i vores verden mener at ytringsfrihed og demokrati er ukrænkelige størrelser som ikke kan diskuteres. Er det ikke også det Imamerne siger om Koranen, eller som andre ortodokse religiøse siger om deres helligdomme? Hvis vi ikke kan stille spørgsmålstegn ved demokratiet og ytringsfriheden hvad har vi så tilbage? Hvis demokratiet ikke er stærkt nok til at der stilles spørgsmåltegn til dette, pressefriheden og ytringsfriheden, kan og bør det så bestå?
 
Er vi virkelig blevet så selvhøjtidelige, at vi tror at verden fra nu af og i al evighed skal "organiseres" demokratisk - "ano 2006 modellen"? Kunne det ikke tænkes at man måske med tiden fandt på en endnu bedre model for hvordan verden kan hænge sammen og styres? Jeg ved det ikke, men jeg ved at hvis vi forholder os så ekstremistisk og ortodoks til vores religion "demokratiet" som vi, generelt set, gør i den vestlige verden, så finder vi aldrig ud af det. Vi er nået hetil gennem udvikling - den må ikke stoppe :)
 
Personligt tror jeg meget på hele globaliseringen og en multikulturel verden. Jeg tror, at jo mere vi kender til hinanden og jo tættere vi er bundet sammen - familært, kulturelt og økonomisk, jo bedre chancer er der for at alle får et mere rimeligt liv og vi får en fredelig verden. Jeg tror den sammenbinding af os alle, med de forskelligheder vi har, vil give større sikkerhed for fred end nok så mange krige kan give os. Det er derfor jeg bliver så ærgelig når JP spænder ben for enne udvikling med deres dumme handling.
 
Jyllandsposten har med udgivelsen af tegningerne først og fremmest gavnet de mest ekstreme fløje i både vesten og den Islamiske verden. Det burde de have vidst - og måske vidste de det faktisk godt. Jeg ved det ikke. Jeg er dog overbevist om, at det i dag er lettere at rekrutere en selvordsterrorist end det var for 1 måned siden - det er sgu da uhyggeligt.
 
Jeg indrømmer at jeg bliver lidt sur, når jeg føler at jeg skal betale prisen for at Jyllandsposten vil opføre sig "pupertetsagtig", for nu at bruge Uffe Ellemands ord. Hvis de vil lege æhh-bæhh-buhh så må de sgu selv betale for oprydningen bagefter :)
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt forstå at Rosenstrand giver op for hver gang han skriver noget men nuanser som når han skriver om modderate muslimer osv. kommer Mikkel ind og kalder ham ekstrem og alt muligt andet. Og Mikkel skriver noget som Rosenstrand kommenterer på og straks skriver Mikkel igen at Rosenstarnd lægger ham ord i munden selv om enhver kan læse det Mikkel lige har skrevet

Selvom Rosenstrand skriver i tråden: Vi må i stedet give maksimal opbakning til de mange muslimer i Danmark og udenfor, som er moderate og som - på trods af at de er sårede over tegningerne - både kan og vil forholde sig civiliseret til problemerne, og som lige nu er ved at synliggøre sig i debatten. Det betyder også, at vi må være på vagt overfor de ekstreme højrekræfter, der opildner til boykot m.m. mod de herboende muslimer. Vi skal ikke boykotte nogen muslimer her i Danmark, vi skal ikke true dem og vi skal ikke forulempe dem. Så skriver Mikkel at han er ekstrem og småracist og at han er ansvarlig for at vi bliver truet med terror. Er det bare mig der synes at det er helt ud i hamben hvad Mikkel skriver?

Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har vi jo ytringsfrihed i danmark, og flere politianmeldelser er allerede blevet afvist af politiet og advokaten i viborg.

At JP vælger at trykke nogle tegninger har de ret til ligesåvel som vi har ret til at side og diskutere det her på nettet.
Det er jo netop det der er det gode ved danmark, og som også giver muslimer, hinduer, osv. ret til at udøve deres religion i landet, og bygge kirker og leve som de vil inden for lovens rammer.
 
At de nu går amok over 12 tegninger, det er jo ikke ret fedt for os som land.
Problemet er jo bare at de går aok 4 måneder efter de er trykt, og kun et par uger efter en delegation har været dernede med 12+ tegninger.
 
Sjovt nok skal det her altid når det er vestlig verden og den mellemøstlige/muslimske verden dreje sig om vi ikke respektere deres religion.
MEN respekt er noget man skal fortjene, og når mellemøstlige lande brænder kirker, brænder bibler, beslaglægger religiøse genstande, tegner billeder af jesus i langt værre positioner end dem i JP, så er det da klart at vesterlændinge har meget svært ved at forstå deres religion og levemåde.
 
Før denne konflikt var jeg stor tilhænger af at muslimerne i dk fik en moske som de kunne være stolte af.
Men denne konflikt viser desvære at de som folk nogle gange har en tendens til at overreagere, og det der er problemet her er at vi som vesterlænding ikke ved hvor stor en del af befolkningen dernede som reelt opfatter det her som et stort problem.
 
Jeg er enig med dig i at vi er multikulturel, men vi må have ret til at holde på vores grundværdier så som ytringsfrihed.
 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/10/2006 7:42:51 PM Forfatter: Webkeglen

Er det bare mig der synes at det er helt ud i hamben hvad Mikkel skriver?

 
Nej.
Tilmeldt 23. Dec 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Ridder Svendsen udtaler:
 
"Det er tilsyneladende i Jylland de mest stivnakkede ortodokse fanatikere sidder - ikke i mellemøsten!"
 
Til Ridderen af Østriget
Har dags dato besøgt samtlige noble (og lidt enfoldige) medlemmer i vor lille beskedne og fredelige kalkunavlerforening (FTEA) her i det mørkeste Nordjylland - og foreholdt dem ovennævnte orakeludsagn fra Ridder Svendsen - og resultat var, at ingen kunne nikke samtykkende til dette udsagn (kunne måske skyldes manglende intelligensoverskud denne dag). En enkelt forvirret sjæl blandt mine gode avlsfælder ytrede sig dog spagfærdigt om ordet tolerence (som er det helt centrale i kalkunavlsarbejde) ikke fandtes i den østlige del af riget? (hvor kalkuner er et næsten ukendt fænomen). Han mente endda, at tolerence først starter som en slags åbenbaring i ens eget hovede (har stor erfaring med disse åbenbaringer blandt fløjkalkunerne - men mente i dette tilfælde sit eget menneskehoved) - men han er nu også lidt af en særling (en hædersbevisning i Nordjylland)! Men værst var det dog, at Kalkun-Kurt ikke kunne holde kæft (skyldes det lange og tætte samvær med 798 kalkuner). Han ævlede et eller andet om, at han engang hvade haft en stiv nakke efter en dårlig nats søvn (ikke pga Amino. Ukendt i Nordjylland. Internettet forventes at ankomme i 2009 - hvis Gud vil) - men nu var rædselsslagende for, om han ville blive forfulgt af denne brave (har også en anden betydning blandt kalkunavlere) korsridder fra Østriget og måske ville blive slået for fode på grund af nakkestivhed (som ofte ses hos de stridigste kalkuner) og for sit frie syn på tollerence. Jeg beroligede ham dog med, at sådanne brave riddere ofte havde det mere i munden end i sablen - og at ridder Svendsen sikkert slet ikke vidste, at Nordjylland var en del af Jylland (som jo også er delvis i fælleskab med Østriget - og vel dermed en slags venner!), og han demed roligt kunne trisse hjem og lukke kalkunerne ind i forvisning om, at hans hædersfulde indstilling til avslarbejde inden for kalkunbranchen, hvade gjort ham til gadens mest respekterede avler (minus Københavneren i nr. 9) af blide og tolerente kalkuner af bedste slags. Men hvad ved enfoldige norjyder (og kalkuner) om riddere, tolerence, fanatikere og mellemøsten (tidligere en export på 11 kg fra alene Kalkun-Kurts farm) - når vi bruger al vores tid på opdræt af rolige og tolerente kalkuner - til export til Østriget med Ridderen i spidsen! 
Sluttelig vil vi lade Kalkun-Kurts fløjkalkun få det sidste ord til Ridder Svendsen: "tyyyyyyymmmpeetyyyyyyymmmmmpee" (sidste del bortcensuret, da KK (Kalkun-Kurt)´s føjkalkun står øverst på exportlisten til Ridder Svendsen´s Østrige).
 
PS! een ting har Ridder Svendsen dog så ret i - nemlig at vi sidder meget ned her i Nordjylland. Dovenskab er vigtig for sjæl og legme, hvilket giver os (og kalkunerne) en enestående mulighed for at lade tankerne kredse en stund om de vise ord fra alverdens mange orakelmagere - inden kalkunerne atter skal lukkes ind.
 
Med venlig kalkunhilsen
 
N J Jørgensen og Kalkun-Kurts fløjkalkun
 
Fmd. (her er Kalkun-Kurt´s kalkun ikke medregnet)  for Foreninge af Tolerante og Enfoldige Avlskalkuner (FTEA)
 
Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Du kan vist roligt lukke den debat, som viser at nogen har glemt dit råd med at gå efter bolden..
Jeg ville gerne have talt med dig i London, men kom en dag for sent, idet du vist tog afsted inden afslutningen.
Mine to sønner som boede på samme hotel snakkede du med. Den ene er medindehaver af Comentor i Ålborg, Jesper Kristensen, og i fik åbenbart udvekslet nogle synspunkter. Hvis jeg havde truffet dig ville jeg have
rost dit initiativ med amino og fortalt at jeg ikke forstår den manglende respons på min anstrengelse med finde
en dansk forhandler af nogle varer fra Portugal. Det råd du gav mig tidligere om at deltage i debatten og hjælpe andre har jeg fulgt - og ledt efter emner som jeg kunne give et positivt bidrag til. To emner som har været bragt op var lige noget for mig: skiltning og fotografering af små emner,  men.. når andre havde givet gode svar, har jeg ikke set nogen grund til blot at bekræfte, at jeg synes det samme.
 
Ikke mere tærsken i mine manglende kontakter, - men over til noget helt andet, Jeg vil gerne overvære et af dine foredrag ! og er kun i Dk engang imellem, men hvis du kunne orientere mig om en mulighed, kan jeg planlægge efter det. Kan jeg tage til London for at opleve Anthony Robbins, kan jeg også tage til Danmark og opleve Martin Thorborg.
 
Med venlig hilsen
Erik Kristensen
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Erik

Ja du har ret, den debat er kørt ud på et sidespor, men det virker som om de gider at fortsætte og det er i Cafe''en, så det er ok med mig.
Ærgeligt at vi ikke mødtes, jeg blev nødt til at tage afsted søndag eftermiddag, da vi har en lille datter vi ikke vil være alt for længe væk fra.
Mht. Amino skal du give det lidt tid. Lige pludselig dukker den rigtige person op, det er jeg sikker på. Det virker som om du har nogle spændende produkter som tiden er rigtig til.
Jeg holder desværre ikke så mange foredrag i foråret. Det eneste åbne pt. er dette:
http://team-marketing.die.dk/httpdocs/web417.asp?vismenu=411

Jeg har valgt at tage den med ro, da jeg skal have en søn i april måned og dertil kører SPAMfighter rigtig godt, så det kræver lidt fokus.

Vi må ses en anden gang, men det skal vel også nok lykkedes :-)
Tak for dine positive ord, du virker som en med et godt overskud og det er en gave!

Dbh Martin
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nilsjorn: Det tog mig godt nok lige lidt tid at læse dit indlæg men du rammer da hovvedet på sømmet. Nu er jeg jo fynbo men vi er vist heller ikke for kloge her på Fyn for vi synes også at den danske lov er vigtigere end islam i Danmark. Jeg er ikke lisså klog som Mikkel så jeg er stolt af at være dansker og glad for at være på Fyn.

 
Jeg synnes at det er en god debat og selvom jeg ikke er enig med alle ander der skriver sviner jeg dem da ikke til. Men jeg er jo også fra Fyn så jeg skal nok ikke skyde på jyderne fordi de er dumme i forhold til københavnere som Mikkel. Og han er en klog mand kan jeg se for jeg har været rundt omkring på andre debatter hvor han skriver (det er jo dejligt med Google) og alle de andre steder er han også den klogeste og ham der nakker de andre. Sjovt nok er dem der skriver i de andre debatter rundt omkring på nettet også sådan nogen mærkelige nogen som Rosenstrand for de siger også hele tiden at Mikkel har skrevet noet som han bagefter skriver, at han ikke har skrevet   Det må godt nok være ensomt at være så klog så der ingen er der rigtig forstår hvad man skriver og hele tiden påstår man har skrevet noget andet end det man selv vil stå ved. Jeg staver ikke ret godt men jeg kan godt læse og nu hvor Martin har fjernet muligeden for at slette må det være endnu mere ensomt at være klog....
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Med dit seneste indlæg har du lige meldt dig ind i samme klub som mikkel ( ifølge dig) - altså kloge åge klubben!
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kære venner, nu gider jeg ikke denne tråd mere.
Den bringer ikke andet frem end ufred og det er ikke meningen med Amino.
Hvis i vil diskutere religione og politik, så er der andre glimrende steder, hvor man kan slås i fred.
I er velkommen til at starte en ny tråd, men gå efter bolden og ikke efter manden, det er en af de eneste regler jeg har er på debatten.

Over and out.

Dbh Martin

Side 22 ud af 22 (220 indlæg)