Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det en sund måde at drive forretning på !

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en underlig mane med at kigge på en forretning og finde fejl og mangler, og så kører hjernen på fuld tryk i et par dage.

Feks hvis en viser sin forretning herinde, så går jeg ind og kigger på hvordan det kan gøres bedre, og hvad der mangler.

Jeg har ikke taget skridtet endnu, men er det en sund måde at drive forretning på ? Får man ikke flere uvenner ved det, og er det ikke lidt talentløst....

Hvad mener i ?
Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MK.

Den "Sygdom" kender jeg da godt, så du er ikke alene i verden
 
Ingen kan magte alle opgaver, men hvis du mener at du kan forbedre eller gøre visse ting bedre, så er der vel intet galt i det - og jo, jeg mener da klart at der er en forretningsmulighed i dette.
Men man skal nok gå lidt på "listefødder" for ikke at fornærme nogle potentielle kunde emner.
Man skal nok arbejde mere specifikt og ikke kun sælge total og pakkeløsninger, men i sidste ende handler det jo nok om økonomi- og oftes mangel på samme.
 
God bedring  og bedste hilsner
 
 

Peter
Danmarkshop.com

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad gør du i sådan en situation ?

Der er vel 3 muligheder.

Enten starte selv op, med sine egne ideer, og så ellers stjæle det grundlæggende koncept fra konkurrenten.

Kontakte stedet og sig hør her, jeg har nogle ideer til hvordan og hvorledes. Kan man enlig lave en forretning ud af det ?

Eller så glemme det igen, feks på grund af det økonomiske, men kan man få noget ud af det, hvorfor så ikke gøre det, inden man glemmer det igen ?
Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MK.

Det afhænger jo altid af den enkelte situation, men lad os tage et tænkt eksempel indenfor IT-branchen.
Flere og flere virksomheder (og privatpersoner m.m. ) modtager jævntligt mail fra virksomheder, som " tilfældigt " har set ens site og kan komme med mange gode forbedringer og nyheder.
Nu er det blot at de fleste af sådanne henvendelser drejer sig om salg af pakkeløsninger af et slags grundmodul indenfor websites, mange har ingen referencer eller links de kan henvise til - det er jo så ikke smart, vel? Det drejer sig jo i bund og grund af turbo eller kanonsalg, uden den ringeste respekt for kunden, men drejer sig kun om kolde kontanter - det har jeg intet tilovers for!
Hvis man derimod tilbød kunden visse specifikke forbedringer til pågældendes website og underbyggede dette, ved evt. skriftligt tilbud eller personligt besøg, dette ville jeg opfatte professionelt.
Det drejer sig jo også om at der ikke bliver tale om "oversalg" til kunden, men finde en for begge parter acceptabel løsning - og omkring opbygning og tilretning af websites findes der jo et kæmpe udbud i dag, som for mig er meget svært at overskue.
Det kunne også være andre ting, man mener at kunne gøre bedre end andre - også her gælder det om, at få nogle gode og brugbare referencer, som man efterfølgende kan bruge i markedsføringsøjemed.
 
At " Stjæle fra konkurrenterne " er det ikke kun tyveri, hvis det bliver opdaget?
Tag det bedste fra konkurrenterne og bland med det bedste af dine egne evner, så skulle den vel være hjemme - men du skal jo vide, hvad du er god til og kan sælge.
 
Sorter grundigt og accepter at du måske skal lade 75 % af dine ide`er og planer væk, men læg dine evner og kvalifikationer i de resterende 25 %.
 
Bedste hilsner.
 

Peter
Danmarkshop.com

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Angående website måden på man kapre kunder kan jeg kun give dig ret. Et område jeg selv arbejder på, dog med et koncept der ikke er set før, du kan læse om det i en anden tråd herinde kan ikke huske hvad den hedder. Men når/hvis det projekt kommer op at stå, så jeg sikker på det ikke er måden at gøre det på, afskyr den selv og mener den er en smule talentløs. Men lur mig af om jeg ikke revolutionere den branche en dag. ;)

Det jeg tænkte på i mine 3 muligheder i min forrige post, var om man kunne lave en forretning ud af at være ide mand, ved ikke hvad sådan noget hedder. Men det kunne feks være omkring website eller andre ting. Er mere personligt til funktioner og brugervenlighed, selvom det ren grafiske også er spændende og nok der de fleste ligger deres kræfter hos dem som laver det nummer du snakker om, resten kender de nok intet til.

Men så har jeg jo problemet jeg kan ikke vise noget. Jeg har siden i går støvsuget ungdomsportaler i danmark, da jeg stødte ind i en gut som ville lave sådan en, dog uden at have nogle konkrete ideer, men gjorde det kun på grund af udfordringen i det tekniske ved sådan en portal.
Jeg så så straks muligheden for at koble nogle funktioner på ideen og ren faktisk have mulighed for at tjene nogle penge. Men nok der gutten og jeg skiller os ud, så det bliver nok ikke til noget, og så der er jo allerede et kæmpe firma som sidder på 75% af alt hvad der hedder unge i dag ;)

Men det sådan ting jeg godt kunne tænke mig at arbejde med, men det bliver i fremtiden, skal til jobsamtale på onsdag, så må vi se hvad der sker, men ideerne kører da i hovedet uanset hvad der ville ske ;)

Jeg har et konkret eksempel herinde fra, hvor en gut tilbyder en service på nettet. Kanont koncept, hvor jeg med det samme finder flere ting som vil gave kunderne, og forhåbentlig salget. Det fede er at få realiseret sådan firma vil ikke koste ret meget, selvom jeg ikke helt at lyst til at arbejde med det, men jeg kunne sagtens hjælpe ham, men hvordan kommer man i kontakt, jeg vil kunne tilbyde en færdig pakkeløsning, men den bliver nok lidt dyr, og det fede er jo at selve konceptet ikke koster ret meget, men min ide vil koste, hvis jeg skulle gå ind og splitte ideen af om sammensætte den igen.

Nå bare nogle tanker jeg går med, som jeg også kan forstå du går med noget ligende, vi må se hvad der sker :)

Sorry for den lange smøre.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)