Hej MK.
Det afhænger jo altid af den enkelte situation, men lad os tage et tænkt eksempel indenfor IT-branchen.
Flere og flere virksomheder (og privatpersoner m.m. ) modtager jævntligt mail fra virksomheder, som " tilfældigt " har set ens site og kan komme med mange gode forbedringer og nyheder.
Nu er det blot at de fleste af sådanne henvendelser drejer sig om
salg af pakkeløsninger af et slags grundmodul indenfor websites, mange har ingen referencer eller
links de kan henvise til - det er jo så ikke smart, vel? Det drejer sig jo i bund og grund af turbo eller kanonsalg, uden den ringeste respekt for kunden, men drejer sig kun om kolde kontanter - det har jeg intet tilovers for!
Hvis man derimod tilbød kunden visse specifikke forbedringer til pågældendes
website og underbyggede dette, ved evt. skriftligt tilbud eller personligt besøg, dette ville jeg opfatte professionelt.
Det drejer sig jo også om at der ikke bliver tale om "oversalg" til kunden, men finde en for begge parter acceptabel løsning - og omkring opbygning og tilretning af websites findes der jo et kæmpe udbud i dag, som for mig er meget svært at overskue.
Det kunne også være andre ting, man mener at kunne gøre bedre end andre - også her gælder det om, at få nogle gode og brugbare referencer, som man efterfølgende kan bruge i markedsføringsøjemed.
At " Stjæle fra konkurrenterne " er det ikke kun tyveri, hvis det bliver opdaget?
Tag det bedste fra konkurrenterne og bland med det bedste af dine egne evner, så skulle den vel være hjemme - men du skal jo vide, hvad du er god til og kan sælge.
Sorter grundigt og accepter at du måske skal lade 75 % af dine ide`er og planer væk, men læg dine evner og kvalifikationer i de resterende 25 %.
Bedste hilsner.