Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Info. hjælp til om en virks. har forhandler rettighed.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er der nogen her der ved om der er et sted hvor jeg kan søge info. om en virksomhed har ene forhandler rettigheder i Danmark. Så hvis nu hovedkontoret har givet virksomheden i Danmark  eneret til at sælge deres produkt til forhandler i Danmark, kan de så juridisk komme efter mig, hvis jeg vælger at udbyde og sælge produktet til en lavere pris købt af en underleverandør? 

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

mefrma:
kan de så juridisk komme efter mig, hvis jeg vælger at udbyde og sælge produktet til en lavere pris købt af en underleverandør? 

Har du købt produktet i et andet  EU,  har de ingen mulighed stoppe dit salg (også selvom du sælger til lav pris)  pga. Varens fri bevægelighed i EU.   Har du derimod købt varen i et land udenfor EU kan du få problemer med firmaet.

Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tak for dit svar. Jeg  tænker  sådan om de i Danmark kan komme efter mig? hvis vi siger  hoved kontoret(ejer af produktet) har givet virksomheden eneret i Danmark til at sælge deres produkt. Og jeg så begynder at tage kontakt til deres kunder for at tilbyder vareren til billigere pris? Er i tvivl da vi ikke snakker produkter der sælges til slut brugeren men til forhandlers brug.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej de kan ikke gøre dig noget, så længe du har købt produktet i et EU land. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)