Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogført dobbelt! C5 teknisk spørgsmål

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg sidder med en kassekladde på 10 A4 sider, hvori nogle posteringer (cirka halvdelen) er bogført dobbelt, fordi noget automatisk overførsel er gået galt.. (For mange kokke....)

Har snakket med en, som har forstand på C5. Hun siger jeg skal vende fortegn på kladden, og slette de poster, som IKKE skal vendes, og herefter bogføre så de dobbelte går  i nul. Der er mange poster, og jeg har indtil videre brugt fire timer på det.

Er der nogen der ved hvad der sker, hvis jeg sletter kreditoren og opretter den igen? Kan det lade sig gøre? Hvis det kan, står den jo på nul fra ny, og så kan jeg overføre filerne korrekt?

Håber nogle kan hjælpe :-)

God weekend

Fra Lendum Nordjylland
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Elsager Bogføringsservice Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna-Sofie

 

JEg mener kun at der er den tunge vej, med at gøre som du er blevet fortalt.

Det med at slette kreditorerne vil kun gøre tingene værer, da det ikke slætter de ting der er bogført fra selve regnskabet, men kun på kreditor kontoen.

Du må i gang med det store arbejde.

Det er også en af grundene til at der anbefales at den person som sidder med regnskabet har en vis indsigt i det at bogføre.

Der er jo en grund til at folk bruger tid på at tage en uddanelse i det.

M. v.h.

Niels Thestrup Bach

Elsager Bogføringsservice

Tilmeldt 7. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels,

Tak for dit svar.

Jeg har en revisor til at gennemgå mine kassekladder ugentligt inden de bliver bogført, men hverken hun eller jeg kan jo gøre for, at hende der har sat C5 op (som forøvrigt også er professionel), har indlæst tallene dobbelt og bogført det.

Jeg må i gang igen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)