Som overskriften siger, har jeg en lille udfordring med hvordan jeg får lavet en korrekt faktura med korrekt moms. Jeg køber mine varer hos en leverandør i Tyskland og jeg leverer til en dansk virksomhed som har et lager i Tyskland. Jeg har ladet mig fortælle at momsen følger varen. Hvordan skal jeg forholde mig til det? Og hvordan får jeg faktureret min kunde korrekt? Håber der et par skarpe specialister derude som kender til udfordringen. Mvh Allan |
Er bestemt ikke ekspert i moms ;)
Er du mellemled og er du i DK? og din kunde er det på dansk eller tysk cvr nummer?
Du køber fra tysk leverandør, du betaler ikke moms. Du fakturerer med moms til slutkunde, hvis det er på dansk cvrnummer.
Du køber fra tysk leverandør, du betaler ikke moms. Du fakturerer uden moms til slutkunde, hvis det er på tysk cvrnummer.
Hvis det bliver sendt direkte til din kunde, men du foregår stadig som mellemled? Det hele afhænger af om det er med dansk eller tysk nummer. Er det Tysk-DK eller omvendt, betaler man ikke moms af faktura. Men hvis du er mellemled, bliver det lidt tricky alt om du er i tyskland og det samme med din kunde.
Men vil mene at det er en af ovenstående trods alt.
Med lidt nærmere info kan jeg godt komme med noget mere konkret, men igen, er ikke ekspert. Det kan være der komme nogle eksperter senere hen :-)