Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af tyske biler, hvilke?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino,

Jeg er i opstartsfasen med en bilimporterende virksomhed med en ven.
Idéen er at importere biler fra tyskland med henblik på videresalg, men hvad skal vi være klar over inden vi begynder?
Og vigtigst af alt, hvilke biler er mest profitable at opkøbe i tyskland og sælge videre i Danmark.

Håber der sidder nogle erfarende der ude der har lyst til at hjælpe to unge iværksættere eller bare nogle der ved mere om det end vi gør:).

På forhånd tak for svarende,

Hilsen Anders 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

På SKATs hjemmeside kan I beregne afgiften, eller se hvad andre har betalt, ved import af biler. Så hvis jeg var jer, ville jeg prøve at finde biler på eks. mobile.de, se hvad afgiften ca. ville blive på SKATs hjemmeside, og så sammenligne med hvad disse biler bliver solgt til på eks. bilbasen.dk eller bilpriser.dk. Det vil nok give jer et billede af, hvilke biler der er nemmest at få en rimelig avance på. 

Umiddelbart ville jeg gætte på at tyske biler som BMW, Audi og Mercedes ville være attraktive. Billigere biler, evt. japanske eller franske, vil jeg gætte på er vanskeligere at tjene på. Bl.a. fordi der i forvejen er mange af dem i DK, og der er mere konkurrence på priserne på disse biler. Især de mest populære biler kan være vanskelige at tjene på, da udvalget er stort.

Et værksted jeg plejede at bruge i DK importerede brugte Volvo'er fra Tyskland, da de havde svært ved at finde eks. nyere V70 med lædersæder, aut. gear og masser af udstyr i DK, og det var det deres kunder ville have.

Mvh Carsten 

Fra Randers
Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er uddannet autoteknolog og skrev min ene hovedopgave med import/export som emne. (og den blev godt modtaget)

Jeg vil mægtig gerne hjælpe jer hvis det er, i kan bare skrive til mig. Hvis det er spændende nok kan det da være vi finder ud af noget? 

De mest profitable biler er dem som i kan få solgt, da den danske afgift er, tæt på ufavorabel, for importører som jer. I skal leve på nogle helt andre virkemidler end som så (ikke noget med stort lager, så  brænder i inde med bilerne) i skal kunne finde ud af at bruge sites som mobile.de, autoscou24.com, blocket.se pistonhead.co.uk osv. (der er ofte gode "bud" at gå efter) I skal være forberedte på at skrive lidt frem og tilbage med skat (der har jeg da lidt erfaring mht. afgiftsættelse) 

hvordan er jeres forretningsmodel mht. køb/salg af de biler i importerer? skal det være tyskland kun? evt. har jeg et par forslag i kunne overveje, men den kan vi tage PM hvis det er.

I er velkomne til at skrive i hvert fald.  

Fra 9800 Hjørring
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 05:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at pille modet af dig, så er det en meget hård branche.

Dog kan det lade sig gøre at finde engrosbiler i Tyskland, som kan sælges med lidt avance herhjemme.

Men dem jeg kender til, har større succes med at eksportere dem ud af DK.

Du betaler jo stadig afgift af udstyr osv. når du henter dem i Tyskland.

Som Carsten skriver, så kan du se på Skats side, hvor meget afgidt andre har betalt.

Men syntes jeg har hørt en tommelfinger-regel engang.. Find en tilsvarende bil med samme udstyr i DK, og så er afgiften ca. 61-62% af den tilsvarende bil's pris.

Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten, du kan ikke modtage PB's så er der mulighed for at du vil sende dit tlf. nummer så jeg evt. kan skrive til dig.

- Vi er indforstået med at se efter tilbud på sider som mobile.de og så videre, tvivlen er dog her lidt om vi skal købe fra forhandlere eller private, jeg kan se at det er muligt at fratrække momsen ved forhandlere hvordan foregår det?

MHT. vores forretningsplan gør det os ikke noget om vi skal gøre til bosnien så længe profitten er stor nok til det.

Hvor kan du da anbefale os at hente dem i stedet, og i så fald hvilke biler tænker du er de mest profitabel at importere?

MVH Anders.

Fra Randers
Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen, jeg har slået PM'er til nu. Ellers kan du skrive til min mail på carsten@theisel.dk

Personligt ville jeg købe fra forhandler pga. papirarbejdet, men er tilbuddet godt så ser jeg ingen hindring i at købe fra private. Ud over at det er købt som beset. Det er lidt uheldigt hvis man køber en bil hvor der f.eks. ligger en motor i der ikke svarer til det man købte og så kan man intet gøre, så man skal lige være vågen i hvert fald. Men den slags går jeg ud fra i har styr på.

Det med momsen skal jeg være ærlig, det har jeg ikke nok styr på endnu, jeg er mest inde i afgiftvurdering og tilsyn af selve bilen samt kontakten med skat mht. afgiften.

Mht. profitten så handler det om hvad i har af kunder. Har i allerede en netværk af kunder hvor i kan komme af med de helt store modeller? (tænker M5, MB AMG osv.) eller snakker vi mere "almindelige" biler som golf V og E220'ere ? hvad marked har i tænkt på? 
Havde i en idé om at tage ind på bestilling eller var jeres idé at hente x antal biler ind og så håbe på at få dem solgt?

kører i med et fysisk sted man kan komme og se og er det et godt eksponeret sted? hvordan med online markedsføring osv? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Mar 14
Indlæg ialt: 16
Fra  www.Billigflag.dk Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender et par stykker der har haft god profit ved køb af biler fra udlejnings selskaber (På auktion) i Frankrig, Belgien og den slags :)

Dette kunne muligvis være en idé :) 

Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder spændende, har du en idé om hvad markederne hedder, og evt. et telefonnummer på en af de der har haft held med det og sidst en ide om hvor stor procent profit? glæder mig til at høre fra dig

Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg handler endnu ikke med biler, og har derfor ingen kunder.

tak for tippet omforhandlere, og det med momsen spørger jeg skat om.

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Mar 14
Indlæg ialt: 16
Fra  www.Billigflag.dk Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke huske de konkrete, men ved en hurtig google søgning kom der adskillige sider op, f.eks.:

https://www.exleasingcar.de/de/home/

Jeg har ikke noget kontakt nummer på dem jeg kender der gjorde det.

Men eventuelt kontakt AVIS, Budget, Europecar, SIXT osv. og hør hvordan og hvorledes, de vil helt sikkert gerne hjælpe :) 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)