Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget startkapital havde du?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget startkapital i havde?

 
 
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Mangler muligheden for minus :-)

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Manglende mulighed for fra 0 og op til 50000.

Jeg har valgt 0, da det er det, som er tættest på de omkring 1.000,00 jeg har brugt til opstart.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Startede selv med et stort rundt nul, og en bank der ikke ville give en kassekredit. Men som iværksætter er problemer noget man løser og ikke noget man tuder over - i mit tilfælde var et deltids aftenjob som B2C phoner vejen frem de 6 første måneder

mvh Carsten
 
 
Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Indlæg ialt: 180
Fra  Ackers Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lidt anderledes historie tilknyttet til min startkapital
 
Da jeg kan se du er ret ung, har jeg følgende råd som jeg selv har haft gavn af.
 
Jeg lavede jeg en slags supersælger konkurrence (kendt fra tv) bare for at smage lidt på virkeligheden og principperne i at sælge noget andre har brug for.
 
Denne konkurrence handlede om vi var 10 gutter, som hver måtte bruge 100 kr og så ellers få denne 100''kr seddel til at yngle ved at købe og sælge. Den der opnåede størst vækst vandt så ;) - sjovt nok
 
Konkurrencen var pisse fed synes jeg, forbi man udfordre derved sin fantisi og tallent for at finde på og sælge (det kan være meget svært at tjene 100kr, når man kun har 100kr. at gøre godt med  ).
Jeg ved ikke om jeg er specilt god, men jeg endte med 4200kr. efter konkurrencen var færdig efter 1 år.
 
Efter konkurrnecen var færdig havde jeg ved siden af fundet ud af, hvad min lille forretning skulle gå ud på, og så havde jeg jo lidt til indskud, som er en rigtig god ting og have.

Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/30/2006 1:02:34 PM Forfatter: Carsten Jacobsen

Startede selv med et stort rundt nul, og en bank der ikke ville give en kassekredit. Men som iværksætter er problemer noget man løser og ikke noget man tuder over - i mit tilfælde var et deltids aftenjob som B2C phoner vejen frem de 6 første måneder

mvh Carsten

Hej Carsten,
 
Jeg er i den siatution at jeg har lidt friværdi i huset og efter aftale med konen får jeg lov til at brug 150000,- mod at love at jeg får succes, jeg føler mig slet ikke presset
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/30/2006 1:46:36 PM Forfatter: Henrik Nielsen

Jeg er i den siatution at jeg har lidt friværdi i huset og efter aftale med konen får jeg lov til at brug 150000,- mod at love at jeg får succes, jeg føler mig slet ikke presset
 
 
Lidt pres er altid godt
 
Ja, der findes jo mange måder at starte op på, og selvom jeg sommetider har drømt om at få et par mill. foræret af investorer, fjerne ukendte slægtninge som er gået bort, eller noget i den stil, så synes jeg alligevel at det har været lærerigt at starte op fra nul. Man får ihvertfald testet sin lyst til at være selvstændig
 
Om ikke andet har jeg fået respekt for penge, og er blevet utrolig nærig, hvilket firmaets økonomi er glad for...
 
mvh Carsten
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/30/2006 2:38:52 PM Forfatter: Carsten Jacobsen Ja, der findes jo mange måder at starte op på, og selvom jeg sommetider har drømt om at få et par mill. foræret af investorer, fjerne ukendte slægtninge som er gået bort, eller noget i den stil, så synes jeg alligevel at det har været lærerigt at starte op fra nul. Man får ihvertfald testet sin lyst til at være selvstændig
Om ikke andet har jeg fået respekt for penge, og er blevet utrolig nærig, hvilket firmaets økonomi er glad for...

 
Jeg har stor respekt for jer, som jeg læser om herinde, der har banket noget op uden ret mange midler, for når jeg sidder og fedter med mit budget, så syntes jeg at pengene ikke rækker så langt! Men en god ide det med at være nærig!
 
 
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/30/2006 8:29:53 PM
Forfatter: Henrik Nielsen
Jeg har stor respekt for jer, som jeg læser om herinde, der har banket noget op uden ret mange midler, for når jeg sidder og fedter med mit budget, så syntes jeg at pengene ikke rækker så langt! Men en god ide det med at være nærig!

Det kommer jo helt an på, hvilken type virksomhed og i hvilket omfang.

Jeg er lige startet op med lidt konsulentarbejde og undervisning udover mit normale funktionærjob på 37 timer, så der er næsten ingen etableringsudgifter andet end til et domæne og andre små ting i den størrelsesorden.

Hvis man derimod skal finansiere sin egen indkomst og ikke har et salgsbart produkt allerede, så kan det hurtigt blive adskillige hundrede tusinder endsige millioner, hvis man er flere og har brug for meget ekstern hjælp.
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)