Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket herreur?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Beigarth:

Ole:

Et a.b.art eller Davosa fra www.fairtime.dk kunne også ramme din smag :-)

Venlig hilsen
Ole 

Mange flotte ure men forholdsvis begrænset udvalg af mekaniske ure op til 3 t.kr

ja, mekaniske ure koster gerne lidt over de 3k, men mine forslag byggede jo også på dine egne, som jo tydeligvis er Quartz ure - så troede ikke det var på kravslisten.

Tilmeldt 12. Oct 08
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole:
ja, mekaniske ure koster gerne lidt over de 3k, men mine forslag byggede jo også på dine egne, som jo tydeligvis er Quartz ure - så troede ikke det var på kravslisten.

Er det som sådan heller ikke. Jeg kigger lidt videre

Tilmeldt 12. Oct 08
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

 Citizen BL8000-54L herreurSeiko herreur chronograph , SSB059P1

PT. står jeg nok mellem ovenstående 4 ure, men der er et hav at vælge imellem (alle kvarts), så vil nok kigge en del i den kommende tid inden jeg beslutter mig.Vil se mig om efter mekaniske også, da det er et ur jeg gerne vil bruge i mange år fremover også

Hvad synes I om ovenstående og hvad foretrækker/har I af ure?

Tilmeldt 28. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et Certina - købt for 3200 kr, og det er jeg meget glad for :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46509
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

og Certina Seiko citizen er noget af det bedste value for money i den prisklasse - det vil jeg godt turde blive citeret for  Derudover har Ole masser af spændende ure, så det er ikke hak til ham, bare for mig - Mekanisk er vinder og i den prisklasse basker japanerne alt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 16
Fra  Sanatid IVS Skrevet kl. 02:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg stemmer helt klart for nr. 1!

Som Tom Ford siger:
"Every man should have.. A beautiful day watch with a metal band" 

Jeg giver helt klart John Hannover ret i, at der er en smule mere spænding og kvalitet i mekaniske ure.
Jeg står selv og skal købe et ur og har kigget på følgende:

http://www.anytimewatches.com/da/tissot-t41-1-483-33.html

http://www.anytimewatches.com/da/tissot-t41-1-483-53.html

Jeg ramler dog ind i lysten til at købe et mere klassisk og simpelt ur:

http://www.anytimewatches.com/da/tissot-t41-1-423-33.html

Kun fordi lysten driver. Selv om jeg ved at den metaliske rem går sammen med alt i hverdagen.

Min personlige holdning er, at ure er i særklasse når det kommer til accessories. Led og led og led og led indtil du finder et du bare må eje og så spar yderligere op hvis det koster mere end du regnede med at give :)

Held og lykke med at finde "dit" ur.

Mvh.

Tilmeldt 12. Oct 08
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for inputs. Jeg leder videre.

Faldt over dette, som jeg synes er vildt fedt, men desværre også alt for dyrt.

Davosa Dykkerur

Tilmeldt 12. Oct 08
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt, at dit prioriterede budget ikke ligger i dette niveau (fra 30.000 kr.), men jeg har selv en Rolex Submariner (ikke date), som jeg sparede op til, og hold nu kæ... hvor er jeg glad for den. Det er et ur, som jeg bruger til alt. Bogstavligtalt så sover jeg med den på, går i bad og svømmer, løber, har den på i byen, på arbejde. Ja du fanger nok billedet Smile Den kommer til at gå i arv i mange år, og derfor er den bare alle pengene værd.

Hvis jeg var dig, ville jeg spare op til sådan en Smile

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46509
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Min virus detector blev sur - og påstår malware - så pas på med linket i alle fald. Jeg kender kun nogen under det navn som lev af remme men i alle fald, pas på linket¨

Hvis du vil op i noget mekanisk kronograf (type den davosa du linker til TROR jeg) så skal du afsætte mindst 5-7000 kr. Den SER UD TIL at være med valjoux 7750 som er en arbejdshest der ligger i maven på rigtigt mange mekaniske kronografer

Hvorfor mekanik? Svært at sige - det er noget med mænd og mekaniske ting og tandhjul og tik tik. Det er ikke at forklare med større præcision end kvarts, helt tværtimod - batteriure går langt mere præcist. Det er heller ikke at forklare med færre service omkostninger - igen lidt tværtimod bortset fra at mekaniske ure ikke skal ha skiftet batteri. Det er bare ikke "in" med batteriure til mænd, uanset hvad fornuften ville sige. 

Gå op i 5-7000 kr og køb et ur med kronograf og 7750 som motor hvis du falder for subdials (de små ekstra skiver) eller et simpelt ur med f.eks det mest brugte schweizer værk uden kronograf - ETA 2428 - eller noget japansk Seiko osv, så tror jeg du bliver mere tilfreds end du gør med et ur der er faldet ud ur-skabet hos Brugsen og har et modefirma navn på skiven som f.eks CC - 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)