Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på kvindemagasinet Alett.dk

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 9. Jun 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

For alle kvinder!

Se på www.alett.dk og meld gerne tilbage om din mening. Det vil være rigtig dejligt, at få respons og kommentarer- altså både ris og ros.

Har du en tanke, en ide', et forslag til en historie...eller kunne du tænke dig, at melde dig til konkurrencen om at blive Månedens kvinde i November, så send mig endelig en mail på ah@alett.dk

 Bedste hilsner

Anette Holmehave

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver hårde ord - men det er vel også risen i kan bruge til noget og ikke rosen..

Jeg synes jeres hjemmeside-konstruktion er ret træls for at sige det på jysk..
Jeg ville se jeres Tilbud og skal her efter klikke 5 gange bare for at komme frem til det lille magasin med tilbud. Hvis jeg her efter vil have en chance for at læse hvad der står, skal jeg klikke på hver side for at få den op i en størrelse jeg kan læse og klikke igen for at lukke den - Det gider jeg ikke, når det egentlig bare er en reklame jeg læser, så interessant er reklamer heller ikke.

I har forskellige spaltebredde og skrifttype på jeres artikler..Og igen skal man trykke mindst 3 gange for at komme til at læse dem - 1 gange i menuen på artikler, så på den linie man først skal finde under billedet, så igen på den artikel man vil læse. Jeg vil hellere komme direkte til siden med alle artiklerne på med det samme

Der er ingen illiustrationer/fotos ved artiklerne ud over et billede af forfatteren nederst - Jeg kan godt lide at læse bøger, men når det er et magasin, synes jeg ikke det skal være for "tung" læsning, gerne nogle billeder ind imellem.

Fx artiklen om anne bille brahe.. for det første har jeg ikke lyst til at læse den, når jeg ser overskriften, for hvem er anne? for det andet vil jeg se et billede af herregården, hvis jeg skal læse om den.. og jeg vil hellere se et billede af anne, som jeg læser om, end af forfatteren..
 Månedens kvinde.. hvad er fidusen med det? I laver en artikel om en make over, men uden før og efter billeder..

I har månedens kvinde og øverst på skærmen står der fordi kvinder kan.. men der er ingen steder en profil jeg kan læse (ellers har jeg ihvertfald ikke kunnnet finde den) hvor der står hvem i er, hvorfor i gør det, hvad i vil opnå med det og hvem i henvender jer til.. Det virker i det hele taget lidt ustruktureret.

Kontaktsiden er 1 sætning med 2 stavefejl og ingen kontaktnavne. Klikker man på Admin kommer en liste hvor der ikke helt er plads til alle stillingsbetegnelser/telefonnumre så de fylder 2 sider. Der er telefonnumre, men ingen mailadresse, selv om det er webside. Teksten ved siden af billedet er vist kopiereret fra sidste side, for de samme 2 stavefejl er der..

I det hele taget er der nogle stavefejl, fx skindbusker i stedet for skindbukser

Jeg fandt lige ud af, man kan bladre i jeres magasin i stedet for at trykke på "artikler" og få dem i pæn skrift med billeder.. så behøver der jo ikke være en kategori der hedder artikler..

Og så kan jeg vist heller ikke finde på mere kritik :-)

 

Tilmeldt 8. Apr 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry, men hold da kæft hvor ser det da bare kedeligt ud...jeg er lige ved at falde i søvn når jeg kigger på siden og har ikke spor lyst til at gå videre!

Hvem henvender i jer til, min farmor som døde for 15 år siden?

Igen sorry, jeg er sikker på at i synes det er skide godt det i har lavet! 

God nat

CR

 

 

Tilmeldt 8. Apr 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld så først nu at det kun er til kvinder du skriver! måske de synes det er mere interessant

Tilmeldt 9. Jun 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kæreste Nina

Du har mere end ret, og som vi siger som udgangspunkt, det skal også være dit magasin, og hvis du bare sad og roste os som så ufatteligt mange andre gør det hver eneste dag, så lærer vi ikke noget nyt og bliver bedre for hver dag, og målet er vel blot at blive det perfekte kvinde magasin, så vi skynder os at takke dig på forhånd.

For lige at give dig et kort indtryk af hvem vi er, så er vi blot en masse gode veninder og venner der har fundet det surt at blade / magasiner skal være så dyre og at den generelle kvinde bruger mere end kr. 1500.- om året på blade der bliver læst 1-3 gange og smidt ud, hvorefter hun ærgrer sig over, hvorfor hun ikke lige gemte den opskrift / artikel.

På alett har vi server plads til lidt over 3 år, og dette vil vokse med tiden så vores læser der har været med kan gå tilbage og se gamle artikler, og blot printe dem ud de gerne vil have, enten i ren tekst form eller med billeder og mere visuel artikel form.

Vi har egentlig startet dette magasin, ikke for andres skyld, men mere for os selv fordi vi nyder det og elsker vores lille datter ”A´lett” – der til tider er lidt fræk…det indrømmer vi, så må vi rette hende lidt, men vi har lavet netmagasinet fordi vi nyder det, - at der så i dag er så ufatteligt mange der følger os og læser det hver måned, kan jo kun glæde os.

Selve den ”trælse” ;-) konstruktion er der ved at blive rettet på, men tillad mig at minde dig om. www.alett.dk var blot en lille fantasi og en tanke den 2. Februar i år, og de folk der sidder og arbejder med CMS styringen er nye i dette system, men som sagt, vi gør hele tiden noget for at forbedre os.

Angående tilbudsavisen vil denne blive forstørret op, godt tip, men som udgang punkt prøvede vi med at lave den lille for at den kunne være inde på siden uden at forstyrre rammerne, og da billederne er så store kan læseren hurtigt danne sig et overblik om de overhovedet vil se nærmere på tilbudet. Det er jo blot en tilbudsavis, som dog mange af vores læsere går op i, fordi der er der de kan tjene deres penge hjem igen.

Der er lagt et link også på forsiden oppe i øverst højre hjørne, hvor man kan se på side 4, der er tilbuds avisen, indrømmer, så bringer det dig ned på 2 klik og et til for hver gang.

Som sagt har vi allerede mange læsere, men en ting har vi lært – der er typen der ikke gider billeder, men KUN seriøse tekster, og så er der typen der har brug for illustrationen. Derfor har vi valgt at dele bladet op på disse to grupper.

Jeg vil bede dig om næste gang du går ind på Alett.dk og trykke på forsiden, som der står lige ovenpå, og da vil du komme ind i det bladrende magasin, ligesom tilbuds avisen. Vi er ved at skrive en nem drejebog for nye brugere som de vil modtage, når de lader sig registrere, således at de nemt kan navigere rundt på siden.

Det med spalte bredder er også noget vi umiddelbart først ville prøve at teste, for at se hvad folk bedst kunne lide. Vi skal jo huske, Alett er jo kun en lille pige der lige har lært at gå og sige moar ;-), men så er det jo dejligt hun har en moster som dig Nina der kan lære hende at sige lidt flere ting *S*.

Grunden til at vi har valgt at dele artiklerne så meget op, er at der er kvinder der kun vil læse om hus, nogen om mad etc.

Dernæst blot under alle artikler, at man skal trykke tre gange, er igen at CMS systemet påbyder at man både ligger tingene under det under en sektion, næst under en kategori og til sidst selve artiklen.

Som sagt finder du alle illustrationer inde i det bladrende magasin, når du trykker på månedens magasin, på forsiden af den CMS styrede side.

”Fx artiklen om anne bille brahe.. for det første har jeg ikke lyst til at læse den, når jeg ser overskriften, for hvem er anne? for det andet vil jeg se et billede af herregården, hvis jeg skal læse om den.. og jeg vil hellere se et billede af anne, som jeg læser om, end af forfatteren..
 Månedens kvinde.. hvad er fidusen med det? I laver en artikel om en make over, men uden før og efter billeder.. ”

Som sagt kære Nina, du skal lige trykke på forsiden inde på CMS siden …så åbner bladet sig og du finder alle artiklerne med billeder, og hvis du går ned i bunden på forsiden, kan du trykke næste side, ligesom i toppen, og der står der information om at da siderne er lavet i flash, har de en vis uploadnings tid alt efter hvor god din forbindelse er.

Du har svært ved at finde hvem vi er, oppe i højre hjørne står der ”kontakt os”, der kan du se hvem vi er, telefon nummer og hvor vi sidder henne i landet.

Men en rigtig god ting du nævnte, som vi sidder med lige nu, og ja du har ret, noget mere om hvorfor vi har lavet bladet / netmagasinet. Det er en vigtig ting, og det skal du nok snart få kære Nina.

Under kontakt er dette blevet rettet, dejligt du så det, og angående telefoner og deres tekst længde, disse er nu forkortet ned, så de bliver på samme linie. Alle mail adresser er synlige nu, det var blot Tina Flindt Rasmussens der ikke var det, de står lige oppe under navnet på hver enkelt person.

 Stavefejl prøver vi løbende at rette og holde os på afstand af, men som det siges, er det menneskeligt at fejle. Det skal siges at der nu bliver ansat en fast sekretær, der løbende vil gennemgå alle de stavefejl der findes og kommer med artiklerne, og derudover vil vores sikkerhedsnet omkring stavefejl blive mindre og mindre i takt med folk der kommer til magasinet.

Det der for os er vigtig her er at tage og lave en ”manual” og denne skal stå på forsiden i menuen til højre, der med tydelige billeder vejleder brugeren til at tage de første skridt rundt på siden, denne manual skal også sendes til brugerne når de lader sig registrere, og som sagt kære Nina, vi skal nok forklare lidt mere om hvem vi er og hvorfor vi har lavet dette magasin.

På hele redaktionens vegne vil jeg takke dig meget for din meget konstruktive kritik, og den er taget til efterretning.

 De bedste hilsner fra hele redaktionen

 

.

 
Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette,

Vil gerne lige smide nogle råd af på vejen - som du forhåbentlig kan bruge til noget :) 

Ang. selve forsiden - så er det et big "no-no" (i min verden) at lægge en "før-forside-side", hvor man skal trykke på billedet for at komme videre.
Og så må der ikke være den blå/lilla ramme rundt om billedet, da det ødelægger resten af billedet.

Den grundlæggende idé for designet på sitet er fin, jeg synes det ser rart nok ud (og det er selvfølgelig uden at kende din målgruppe).
Men mange ting står ikke på linie, og der er lidt farvefejl hist og her. Det skaber mere ro, når sådan nogle ting er klaret :)

Det er som en lækker flash funktion, der er blevet købt, så at man kan læse magasinet på den måde, dog ødelægger størrelse fuldstændig designet, og det er synd. 
Da må man næsten hellere smide flash funktionen på en "tom" underside, hvor der måske kun er en top bar med en menu, så man kan komme tilbage.


Held og lykke med sitet!

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Tilmeldt 9. Jun 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Claus, vi tager gerne imod kritik ...men nok mere konstruktiv og seriøs kritik.

De bedste hilsner

Alett.dk

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Alett:

Vi har egentlig startet dette magasin, ikke for andres skyld, men mere for os selv fordi vi nyder det og elsker vores lille datter ”A´lett” – der til tider er lidt fræk…det indrømmer vi, så må vi rette hende lidt, men vi har lavet netmagasinet fordi vi nyder det, - at der så i dag er så ufatteligt mange der følger os og læser det hver måned, kan jo kun glæde os. .

 

Du bad om ris og ros. Du har faktisk fået nogle Aminoer til at bruge tid på at gennemse og "afprøve" dit site. Så kan du jo vælge at bruge kritikken til noget konstruktivt eller lade være. Din lange forsvarstale og nedladende bemærkninger synes jeg du skal gå et andet sted hen med.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Alett:

 

Det du skriver her, er netop det i skal sælge på.. så det bør stå inde på jeres hjemmeside, fx på forsiden.. havde det stået der, ville jeg have fået et andet indtryk af magasinet og så ville jeg have været mere overbærende med, at der er mange små-fejl.. 

For lige at give dig et kort indtryk af hvem vi er, så er vi blot en masse gode veninder og venner der har fundet det surt at blade / magasiner skal være så dyre og at den generelle kvinde bruger mere end kr. 1500.- om året på blade der bliver læst 1-3 gange og smidt ud, hvorefter hun ærgrer sig over, hvorfor hun ikke lige gemte den opskrift / artikel.

Det her burde også stå der...

Vi har egentlig startet dette magasin, ikke for andres skyld, men mere for os selv fordi vi nyder det og elsker vores lille datter ”A´lett” – der til tider er lidt fræk…det indrømmer vi, så må vi rette hende lidt, men vi har lavet netmagasinet fordi vi nyder det, - at der så i dag er så ufatteligt mange der følger os og læser det hver måned, kan jo kun glæde os.

..Og det her ..

men tillad mig at minde dig om. www.alett.dk var blot en lille fantasi og en tanke den 2. Februar i år..

Du har jo ikke mindet mig om det, men blot netop fortalt mig det, for det var ikke noget jeg var klar over i forvejen

Som sagt har vi allerede mange læsere, men en ting har vi lært – der er typen der ikke gider billeder, men KUN seriøse tekster, og så er der typen der har brug for illustrationen. Derfor har vi valgt at dele bladet op på disse to grupper. Min påstand (og det er kun en påstand) er, at når man sidder på internettet, gider man generelt ikke læse en lang artikel uden billeder eller andet der pifter den op, med mindre emnet drejer sig om noget der er særligt interessant for én selv.. Og fx en artikel om godset er ikke specielt opvækkende, med mindre man kender den person i fortæller om eller godset eller forfatteren .. Så hvis jeg skal få lyst til at læse artiklen, skal der være et eller andet, som gør det ekstra spændende.

Jeg vil bede dig om næste gang du går ind på Alett.dk og trykke på forsiden, som der står lige ovenpå, og da vil du komme ind i det bladrende magasin, ligesom tilbuds avisen. Vi er ved at skrive en nem drejebog for nye brugere som de vil modtage, når de lader sig registrere, således at de nemt kan navigere rundt på siden. Problemet er bare, at folk skal få lyst til at registrere sig, før de får drejebogen.. Og hvis siden virker uoverskuelig og ikke specielt spændende, får man ikke lyst til at registrere sig og derfor får man aldrig drejebogen og kommer måske aldrig ind på siden igen.. Når man går på internettet søger man hurtig information og viden, ikke viden man først skal læse en drejebog for at kunne komme til.

Lige nu, er jeres hjemmeside ikke en side jeg ville have lyst til at klikke ind på en anden gang, den er ganske enkelt ikke interessant nok.
Men hvis der stod en masse om jer, at i er en flok gode veninder/venner osv., ville jeg få lyst til at læse mere og flere artikler, for så ville jeg føle det som om jeg næsten kendte jer og var en del af jeres venneflok.. Og så ville jeg være mere overbærende med småfejl..Så jeg tror det er det i skal slå på!

Nu hvor du har fortalt ideen bag, synes jeg egentlig det er rigtig godt tænkt og det lyder som om i får det sjovt med at lave videre på siden..Så det kan da godt være jeg klikker ind en anden gang og ser lidt mere på den.

.

 
Tilmeldt 9. Jun 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Henrik R

 

Jeg er ked af du nok misforstår min tale lidt, det er absolut hverken nedladende eller forsvarende ment, blot sagt i en lidt sjov tone, og med en berigtigelse taget fra de mange positive mails og kommentarer vi får næsten dagligt fra hele landet - verden.

 

Når folk giver en kritik må man som person se på sig selv, men også stå ved det man er, og i visse tilfælde fortælle andre hvorfor man handler som man gør, så de har bedre indsigt i ens tankegang, derfor prøvede jeg nok også at visualisere overfor Nina og så mange andre, at vores site ikke er noget stort fint A/S eller har tanker om at blive en nyt Q eller Alt for damerne, men blot en kvinde magasin helt nede på jorden, hvor alle kvinder er velkomnen og det er deres magasin, og hvor de kan blive hørt.

 

Personlig mening: er lidt træt af konstant at læse mode blade hvor over 64 % af bladet er ren reklame og ikke noget virkelig godt stof man kan tage og føle på, og så skal man give mere mellem 40-90 kr.- for et blad der lever af reklamer, og glemmer grundtanken i hvorfor bladet opstod.

 

Jeg er dig som sagt mere end taknemmelig for at du samt andre har været inde og givet deres besyv med på vores lille site, og som jeg tidligere har skrevet, er jeg mere end glad for også den mere hårde kritik …smiler lige til Nina ;-)

 

Vi er i bund og grund her for at lære alle sammen, og networke, og endnu engang vil jeg takke alle for at give en seriøs kritik, mange af de ting i her har kommenteret, vil vi gå / er i gang med at rette, så vi kan blive bedre og lærer mere af det.

 

Bedste hilsner

 

Anette Holmehave

 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)