Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Logo design - anbefalinger?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle!

Jeg står nu med et af, hvad jeg selv tror, er ét af mange iværksætteres store spørgsmål, logo design.
Mit syn på logo''er er, at det er en af de ting der betyder rigtigt meget for ens troværdighed og videre udvikling. Jeg ønsker derfor naturligt at få den bedste løsning. Straks kommer der en masse forskellige aspekter ind opgaven. logo''et skal jo sende et klart budskab, og være afstemt efter hvilken type virksomhed det skal repræsentere. Mit problem, eller jeg vil hellere kalde det udfordring ligger i, at jeg skal have et logo, der er efter alle forskrifter, og som kan tegne mit firmas udsende udadtil i lang tid, men budgettet er meget sparsomt.
Det jeg søger, er derfor input til hvordan man i bedste B&O stil, kan få sig et logo der siger spar 2, måske ikke for en femmer, men for en pris der ikke kommer meget over de 2000 kr. 
Min idé er at henvede sig til en design-studerende eller lignende, men kan det give bagslag? Her tænker jeg på, om man virkeligt skal igennem et mediebureau for at gå den rette ekspertise, og derved det rigtige budskab? Hvad gjorde i? 
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg foreslår du søger lidt her i forummet, der er flere gode henvisninger til logo'er designet offshore, dvs i Indien eller andre eksotiske stedet, typisk kan du spare helt op til 75 % i forhold til danske firmaer

her er et eksempel:
 
 
De har feks et tilbud til 99,99 dollars, altså under 700kr
 
 
 
 
Tilmeldt 29. Jan 06
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Jeg er selvlært grafiker, og kunne godt tænke mig at komme med et forslag eller to til dit kommende logo. Dit successkriterium bør være om du selv er tilfreds - men spørg altid udenforstående, da det jo er disse mennesker det hele kommer an på. Hvis du ikke er tilfreds med mit arbejde, skal det ikke koste dig en krone.
Fra København
Tilmeldt 30. Aug 05
Indlæg ialt: 138
Fra  BARON & COMPANY reklamebureau, effektiv markedsføring i København Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Som gammel reklamemand kan jeg kun give dig ret i vigtigheden af at have en logo, der signalerer dit firmas værdier mv.
Når du får udviklet en professionel logo, skal du også tænke over en række andre ting for at undgå problemer på et senere tidspunkt:
 
*fungerer det i micro udgave (fx. trykt på en urskive, en kuglepen eller lign.)
*kan det gengives pænt på lidt anderledes materialer (fx. broderi på tøj)
*hvordan gør det sig i kæmpe udgave (fx. buslangside, stilladsreklame eller lign.)
*er logo''en i farver, hvordan ser en sort/hvid udgave så ud (fx. til annoncebrug hvor du vil undgå at betale for 4farver)
*kan logoen gengives på en ikke-hvid baggrund - hvis ikke, hvodan ser den så ud i negativ (gennemsigtig ell. hvid)
 
Vurder selv hvor vigtige de enkelte ting er for dit firma.
Da du spørger til pris, og nævner at budgettet er stramt, så kan du ta'' et kig på det iværksættertilbud som vi har skruet sammen: http://www.baron-company.dk/ivarksatter.htm  (PDF: "godt tilbud").

Er du udelukkende interesseret i design af en logo til dit firma, finder vi også ud af det, hvis du gi''r et ring (7023 5556).
 
Mvh
/Søren
 

Masser af venlige hilsner
Søren Baron Rom, BARON & COMPANY reklamebureau, Rådhuspladsen 77, Kbh.

Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Viceværten kom også med dette link: http://www.designoutpost.com/ kig under forummet derinde hvor du kan udbyde en pris på et logo, og hvor der så er en række designere der byder ind med forslag.
 
Du betaler selvfølgelig kun for det du vælger.

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Nåmen jeg laver også gerne grafisk arbejde, og mine priser er vist nok meget fair.
Se f.eks. www.velogi.de - det logo har jeg lavet for et firma, som arbejder med satelitbaseret flådestyring.
 
mvh Hans
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes at Jakob Kramer gør det rigtigt godt til fair priser, hvis det altså er den stil du søger (det er i hvert fald ikke B&O stilen), se evt. mere på hans hjemmeside: http://www.jakobkramer.dk og hans priser er under de 2.000 kr du nævner. Hans priser starter omkring 700 kr.
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)