Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

'Party planner' - planlægger af fest, bryllup osv. god idé?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :) 

Ja, som overkriften lyder, vil jeg utrolig gerne høre jeres mening til min idé til kommende virksomhed. Jeg læser til daglig til lærer, men kan mærke nu at det måske ikke kun er helt den vej jeg vil. Jeg er dog slet ikke ude på at droppe uddannelsen, men jeg kunne godt tænke mig at starte noget op i fritiden, som jeg måske på sigt kunne komme til at leve af. 

Jeg har i siden jeg var lille virkelig godt kunne lide at planlægge og holde styr på alting. Jeg har også altid godt kunne tænke mig at tage en uddannelse inden for event koordinator e.l. Men jeg vil høre om I tror der er et marked i at være 'party planner'? Der er bare ikke et godt ord for det på dansk! Jeg tænker noget med at få nogle gode aftaler med diverse cateringfirmaer, blomsterbutikker osv. hvis det er bryllupper, og omvendt hvis det fx er en 18 eller 25 års fødselsdag så have en aftale med nogle diskoteker o.l. Det skulle dermed ikke være en kæmpe merudgift at have mig, fordi jeg ville have nogle aftaler med diverse steder. Jeg tænker også med hensyn til bryllupper at have nogle workshops, hvor jeg kan lære de kommende brude om hvad det vil sige at planlægge et bryllup - da jeg selv står og er ved at planlægge mig eget. Jeg er uddannet fitnessinstruktør og dermed tænker jeg også, at jeg i sådan en pakke vil kunne give kost og træningstip de kommende brude/gomme/fødselarer osv. 

Så hvad synes i? Er der hold i det, eller er det bare set for mange gange ;-)? 

God påske!  

Fra København S
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 110
Fra  Beerpong Liga DK Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej AnneR

Jeg vil gerne give dig noget konstruktivt til din forespørgsel.

"Party-planner", som jeg nok ville kalde for Event Koordinator, er en sej idé - med høj konkurrence.

Det lyder jo til, at du har et stort drive inden for planlægnings-processen, men måske også som om, at du gerne vil en hel masse ting på samme tid.

Hvis jeg var dig, så ville jeg holde mig til én niche til at starte med. Især hvis du vil fortsætte med at læse ved siden af.

Dvs. I stedet for at tænke både diskoteker og bryllupper, så hold dig til bryllupper. 

Arbejd videre med ideen og undersøg markedet. Se om du kan finde en niche hertil og arbejd videre med din idé.

Lav en analyse af, hvilke kunder du gerne vil have og sammensæt dit udbud efter det.

Vær realistisk og gå ind i projektet med tålmodighed. At sætte aftaler op med virksomheder kan måske tage længere tid end du selv tror.

Afsæt et budget. Husk på at dine kunder ikke kommer automatisk med det samme og medmindre du er en haj til online markedsføring, skal du nok også investere i betalt trafik. 

Mit bedste råd er nok, at du finder én du kender til at starte med, hvor du kan planlægge personens bryllup, også efterfølgende vurdere om du vil starte en side op med det :)

Held og lykke med det

Mvh. Jacob

Tilmeldt 24. Oct 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Find dit næste selskabslokale på https://www.selskabslokaler.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)