Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkrævning af gebyr for manglende afbestilling

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 165
Fra  http://kjmedia.dk/ Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke lige hvor jeg skal stille spørgsmålet, så nu valgte jeg denne kategori.

Hvis en privatkunde bestiller en tekniker til at komme ud og foretage en reparation - teknikeren dukker op som aftalt, men der er ingen som åbner døren og ingen som tager telefonen når man ringer. Må man fakturere kunden for en form for gebyr for at kører forgæves? Lidt ligesom f. eks tandlæger gør hvis man ikke dukker op.

Kom til tops i Google med effektiv søgemaskineoptimering fra KJMedia.dk

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvis du i aftaleforløbet og på tryk har gjort opmærksom på at der er gebyr for det.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det vil helt klart kun være god markedsskik, såfremt du tidligere har gjort opmærksom på dette gebyr (naturligvis på skift, under bestillingsforløbet). 

Såfremt du ikke har gjort sådan, må du bide i det sure æble og lade kunden "slippe" og tage den dertilhørende udgift. Men du bør gøre op med dig selv, om du virkeligt vil forlange et sådant gebyr. Det vil helt sikkert virke negativt ladet overfor alle de "almindelige" kunder, som overholder deres aftale og kan potentielt koste ordrere. Prøv evt. at tage kontakt til din kunde som ikke overholdt aftalen og få en snak med ham/hende. Måske der er en god forklaring (akut sygdom, dødsfald eller andet som de fleste vil udvise forståelse for). 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)