Hej Aminoer,
|
Hvis det går igennem så sig lige til så skal jeg da ud og SHOPPE lidt
Ring til din bank PBS. og få en redegørelse..
Jens
Hej Aminoer,
|
// Jesper Skov
Hvis det går igennem så sig lige til så skal jeg da ud og SHOPPE lidt Ring til din bank PBS. og få en redegørelse.. Jens |
Hejsa Det lyder da lidt mærkeligt at PBS ikke har kontaktet dig før at få dit syn på sagen. Med denne fremgangsmåde kunne enhver kunde, også danske, jo bare ingive indsigelse og få deres penge tilbage for de købte varer. Mon ikke der er sket en procedurefejl hos PBS i denne sag. Mvh. Søren Larsen. MyPets.dk
|
Mvh. Søren Vang,
Problemet er nu løst - det viste sig at der var benyttet et stjålet amerikansk kort. Men det gør jo ikke sagne meget bedre for os, og vi vil da prøve at gøre hvad vi kan for at løse den. |
// Jesper Skov
Desværre er det sådan at kunder kan trække deres køb tilbage hvis de har handlet med kort. De skal blot henvende sig til deres bank og få annuleret betalingen. Jeg har selv prøvet en lignende sag fra en udenlandsk kunde, som trak købet tilbage og jeg fik blot et brev fra PBS om at købet var trukket tilbage. Uden forklaring eller noget yderligere.... Jeg tog fat i PBS og de fortalte at det har kunden ret til og egentlig uden forklaring.. Det brokkede jeg mig højlydt over, men desværre var der ingen "kære mor" til trods for at jeg kunne/kan fremvise pakkelabel og det hele. Svaret blev at hvis jeg følte mig snydt, så var det en sag for politiet... Pisse træls !!! Det er lidt som om at vi netbutikker bliver opfattet som de værste forbrydere, som enhver lov til være imod.. Jeg er helt med på at forbrugerne/kunderne skal beskyttes, men der må for pokker vel også være en vis rimelighed i loven overfor os !!! |
Laurvigen |
Hej
Vi har været ude for en tilsvarende sag. En kunde bestilte en vare, den blev afsendt og modtaget af kunden. 2 uger efter modtager vi brev fra PBS, at kunden har gjort indsigelser og at beløbet er trukket retur.
Jeg sender så til PBS, ordre der er afgivet i kundens navn, dokumentation for at IP adressen på den computer, der har afgivet ordren tilhører kunden samt kvittering fra PostDanmark, hvor kunden har kvitteret for modtagelsen. Disse beviser accepterer PBS, som efterfølgende returnerer beløbet til os, samt de 250 kr. som de i øvrigt også er frække nok til at trække fra butikker, der bliver snydt med Dankortbetalinger.
Så jo, der er lidt kære mor, men det kræver lidt arbejde og at man har sin dokumentation i orden. Og det betyder at man er nødt til at lave arkivering af oplysninger på alle kunder uden at genere kunden så de føler sig trådt på. Det er en svær balancegang.
Nightfall |
Det lyder interessant hvis det er lykkkedes at få pengene tilbage fra PBS igen efter af allerede var trukket fra jer, men ellersillustrerer det her efter min mening det mest frustrerende og urimelige omkring hele cirkusset med PBS og kreditkortbetalinger på internettet. PBS fører sig jo gerne frem med at sikkerheden er i top, når man benytter kreditkort til betaling på internettet - jo tak for kaffe, det er en sikkerhed som landets internetbutiksejere så at sige stiller for PBS, da PBS ikke selv påtager sig noget ansvar. Hvis en person stjæler et kreditkort og køber et produkt og webbutikken som vanligt sender varen - og så kortets rigtige ejer derefter gør indsigelse mod at betale for et produkt de ikke får (den er jo hos tyven) - så føres hele beløbet som webbutikken har modtaget (plus 250 kr) tilbagetil kortholderen. Så står webbutikken der med skægget i postkassen uden hverken penge eller produkt. Jeg synes det er utroligt frækt, at PBS tager sig så godt betalt for internettransaktioner (de bruger bl.a. sikkerhedskravene som argument for ikke at sænke transaktionsafgiften på 1,45 kr yderliger) og så alligevel lægger alt ansvar over på deres kunder, webbutikkerne, som bliver taberne hver gang. |
Så synes jeg nu heller ikke det er værre. Ingen lande der er mig bekendt har et så effektivt og billigt betalingsmiddel som Dankortet. Man skal eddermame kæmpe for at betale mere en 3 kroner for en transaktion, og ingen andre lande har noget lignende. Ja, gu er det surt at ende med et chargeback, men som nævnt kan man altså med dokumentationen få stoppet de mest banale sager og få pengene retur. Jeg kan heller ikke helt se hvem fanden der ellers skulle betale end webbutikken hvis der bliver svindlet. En ting er sikkert, ingen kortindløsere vil køre med underskud, så hvis de blev pålagt at dække svindel ville webbutikkerne alligevel ende med regningen (helt naturligt). Størstedelen af svindlen foregår alligevel med udenlandske kort, og der har man altså ret frit valg mellem mange kortindløsere. Så tør øjnene og glæd dig over at du kan tilbyde dine kunder andet en bankoverførsel og postopkrævning. Hvis du ikke kan lave penge ved at tilbyde kortbetaling så pil det af webshoppen. /Jesper |
Selvfølgelig skal forbrugeren have en sikker e-handel og beskyttelse mod svindlere. Det vil jeg jo også selv gerne have, men sikkerheden må da gå begge veje og her syntes jeg ikke at PBS virker særligt imødekommende overfor butikkerne. Der findes da helt sikkert svindlere blandt internet butikker, men det gør der så sandelig også blandt forbrugerne (det er flere tråde her på Amino også bevis på). Jeg syntes desværre at PBS med det samme handler, som om at det er forretningen, som har lavet en fejl eller svindlet. De trækker uden videre beløbet tilbage + pålægger forretningen et ret stort gebyr. (det gjorde de ihvertfald i mit tilfælde). Det er da lidt som om at man bliver stemplet med det samme. Og det er egentlig denne "stempling", som jeg blev ret irriteret over + den holdning, som jeg blev mødt med, da jeg prøvede at forklare PBS, hvad der var sket. Det var som om at det var de da egentlig ret ligeglade med, - de fik jo deres del af kagen.. Jeg kan fremvise både ordre, faktura, pakkelabel osv. men desværre var det en udenlandsk kunde og derfor ville det blive en næsten umulig kamp, som rent økonomisk ikke ville kunne betale sig for mig.. Men det betalte sig altså for kunden !!! Så svindleren vandt.. Det er da en fed fornemmelse at sidde tilbage med (ironisk). Selvfølgelig vil PBS gerne køre med overskud. Det vil vi vel alle !
|