Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At trække pengene tilbage efter modtagelse??

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

For ca. 2 måneder siden sendte jeg en pakke til grønland og kunden betalte online (i webshoppen) med kreditkort (visa). Det hele går fint, og i følge Postdanmarks t&t  (cc415122324dk) er pakken ankommet til Grønland d. 23. august. Her ca. 2 måneder senere får jeg så en skrivelse fra PBS, om at kortholderen har indgivet indsigelse mod betalingen, og at de nu hæver pengene fra min konto.

Hvad er det for noget og må han godt det, når han har modtaget hans varer og ikke har rettet henvendelse til os? Jeg sidder også og kommer i tvivl om den evt. kunne være strandet ved Postdanmark, da der kun står at den er ankommet til Grønland. Jeg er ikke ekspert i forsendelser til Grønland, men den er sendt til en p.o.box - kan det have noget at sige?

Håber der er nogle som kan hjælpe...

 

// Jesper Skov

 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det går igennem så sig lige til så skal jeg da ud og SHOPPE lidt

Ring til din bank PBS. og få en redegørelse..

Jens

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Det lyder da lidt mærkeligt at PBS ikke har kontaktet dig før at få dit syn på sagen. Med denne fremgangsmåde kunne enhver kunde, også danske, jo bare ingive indsigelse og få deres penge tilbage for de købte varer.

Mon ikke der er sket en procedurefejl hos PBS i denne sag.

Mvh. Søren Larsen. MyPets.dk

 

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er nu løst - det viste sig at der var benyttet et stjålet amerikansk kort. Men det gør jo ikke sagne meget bedre for os, og vi vil da prøve at gøre hvad vi kan for at løse den.

Men okay - PBS burde måske at have fortalt det fra start.Surt show . . .

// Jesper Skov

 

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre er det sådan at kunder kan trække deres køb tilbage hvis de har handlet med kort. De skal blot henvende sig til deres bank og få annuleret betalingen. Jeg har selv prøvet en lignende sag fra en udenlandsk kunde, som trak købet tilbage og jeg fik blot et brev fra PBS om at købet var trukket tilbage. Uden forklaring eller noget yderligere.... Jeg tog fat i PBS og de fortalte at det har kunden ret til og egentlig uden forklaring.. Det brokkede jeg mig højlydt over, men desværre var der ingen "kære mor" til trods for at jeg kunne/kan fremvise pakkelabel og det hele. Svaret blev at hvis jeg følte mig snydt, så var det en sag for politiet...  Pisse træls !!! Det er lidt som om at vi netbutikker bliver opfattet som de værste forbrydere, som enhver lov til være imod.. Jeg er helt med på at forbrugerne/kunderne skal beskyttes, men der må for pokker vel også være en vis rimelighed i loven overfor os !!!

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra London
Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes det er en meget fornuftig regel da den sikrer den almene borger/bruger. Er der blevet trukket et forkert beløb på et kreditkort eller er man forsøgt svindlet kan man få sine penge tilbage med det samme.Trækkes en betaling tilbage har butikken bevisbyrden. Det burde jo ikke være svært at bevise da man jo har flyttet en vare/leveret en service og så har brugeren jo handlet i ond tro og i værste fald begået bedrageri. Det bliver jo straffet hvilket nok gør at det ikke bliver det helt store problem. Et stålet kreditkort er jo noget helt andet. Igen er det jo tyveri og skal anmeldes. Tror ikke netbutikker står værre end en alm. butik der bliver udsat for tyveri?

Laurvigen

Med venlig hilsen Jacob Laurvigen
Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Vi har været ude for en tilsvarende sag. En kunde bestilte en vare, den blev afsendt og modtaget af kunden. 2 uger efter modtager vi brev fra PBS, at kunden har gjort indsigelser og at beløbet er trukket retur.

 

Jeg sender så til PBS, ordre der er afgivet i kundens navn, dokumentation for at IP adressen på den computer, der har afgivet ordren tilhører kunden samt kvittering fra PostDanmark, hvor kunden har kvitteret for modtagelsen. Disse beviser accepterer PBS, som efterfølgende returnerer beløbet til os, samt de 250 kr. som de i øvrigt også er frække nok til at trække fra butikker, der bliver snydt med Dankortbetalinger.

 

Så jo, der er lidt kære mor, men det kræver lidt arbejde og at man har sin dokumentation i orden. Og det betyder at man er nødt til at lave arkivering af oplysninger på alle kunder uden at genere kunden så de føler sig trådt på. Det er en svær balancegang.

 

Nightfall

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder interessant hvis det er lykkkedes at få pengene tilbage fra PBS igen efter af allerede var trukket fra jer, men ellersillustrerer det her efter min mening det mest frustrerende og urimelige omkring hele cirkusset med PBS og kreditkortbetalinger på internettet.

PBS fører sig jo gerne frem med at sikkerheden er i top, når man benytter kreditkort til betaling på internettet - jo tak for kaffe, det er en sikkerhed som landets internetbutiksejere så at sige stiller for PBS, da PBS ikke selv påtager sig noget ansvar.

Hvis en person stjæler et kreditkort og køber et produkt og webbutikken som vanligt sender varen - og så kortets rigtige ejer derefter gør indsigelse mod at betale for et produkt de ikke får (den er jo hos tyven) - så føres hele beløbet som webbutikken har modtaget (plus 250 kr) tilbagetil kortholderen.

Så står webbutikken der med skægget i postkassen uden hverken penge eller produkt.

Jeg synes det er utroligt frækt, at PBS tager sig så godt betalt for internettransaktioner (de bruger bl.a. sikkerhedskravene som argument for ikke at sænke transaktionsafgiften på 1,45 kr yderliger) og så alligevel lægger alt ansvar over på deres kunder, webbutikkerne, som bliver taberne hver gang.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Så synes jeg nu heller ikke det er værre. Ingen lande der er mig bekendt har et så effektivt og billigt betalingsmiddel som Dankortet. Man skal eddermame kæmpe for at betale mere en 3 kroner for en transaktion, og ingen andre lande har noget lignende. Ja, gu er det surt at ende med et chargeback, men som nævnt kan man altså med dokumentationen få stoppet de mest banale sager og få pengene retur.

Jeg kan heller ikke helt se hvem fanden der ellers skulle betale end webbutikken hvis der bliver svindlet. En ting er sikkert, ingen kortindløsere vil køre med underskud, så hvis de blev pålagt at dække svindel ville webbutikkerne alligevel ende med regningen (helt naturligt). Størstedelen af svindlen foregår alligevel med udenlandske kort, og der har man altså ret frit valg mellem mange kortindløsere.

Så tør øjnene og glæd dig over at du kan tilbyde dine kunder andet en bankoverførsel og postopkrævning. Hvis du ikke kan lave penge ved at tilbyde kortbetaling så pil det af webshoppen.

/Jesper

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig skal forbrugeren have en sikker e-handel og beskyttelse mod svindlere. Det vil jeg jo også selv gerne have, men sikkerheden må da gå begge veje og her syntes jeg ikke at PBS virker særligt imødekommende overfor butikkerne. Der findes da helt sikkert svindlere blandt internet butikker, men det gør der så sandelig også blandt forbrugerne (det er flere tråde her på Amino også bevis på). Jeg syntes desværre at PBS med det samme handler, som om at det er forretningen, som har lavet en fejl eller svindlet. De trækker uden videre beløbet tilbage + pålægger forretningen et ret stort gebyr. (det gjorde de ihvertfald i mit tilfælde). Det er da lidt som om at man bliver stemplet med det samme. Og det er egentlig denne "stempling", som jeg blev ret irriteret over + den holdning, som jeg blev mødt med, da jeg prøvede at forklare PBS, hvad der var sket. Det var som om at det var de da egentlig ret ligeglade med, - de fik jo deres del af kagen.. Jeg kan fremvise både ordre, faktura, pakkelabel osv. men desværre var det en udenlandsk kunde og derfor ville det blive en næsten umulig kamp, som rent økonomisk ikke ville kunne betale sig for mig.. Men det betalte sig altså for kunden !!! Så svindleren vandt.. Det er da en fed fornemmelse at sidde tilbage med (ironisk). 

Selvfølgelig vil PBS gerne køre med overskud. Det vil vi vel alle ! 

 

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)