Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et surt opstød - Hvorfor skal det være så besværligt? Jeg havde egentlig forstået, at iværksætteri var vigtigt...

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Apr 14
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Ravn.. Det varmer at få lidt medvind. :)

Men hvordan får man folk til at tage sig af det sure, når man ikke kan betale dem og der egentlig ikke, er fordele i det, for dem?

Tak i øvrigt til Brigitta Mathilde, for det tidligere indlæg.  Det er gode råd. :)

Her er gode svar.. Og jeg er taknemlig.. Men det, at jeg, måske, løser mit problem, er bare et lille plaster. Det løser jo ikke et generelt problem. Er der ingen der har kommentarer til det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Lærke - du tager fejl med moms og blander det sammen med skat.

Virksomheder og selskaber trækker jo deres købsmoms fra - og kan faktisk hvis de f.eks. eksportere, eller ikke sælger nok, få penge udbetalt i moms. Moms er ikke som sådan en skat - det er noget som virksomheder og selskaber opkræver af forbrugere, og kun slut forbrugeren betaler derfor moms i virkeligheden. Virksomheden opkræver bare moms af forbrugeren - men har selv ret til at trække al betalt moms fra

Læs evt lavpraktisk om skat og moms her - men er du helt i skoven med det, så må du betale en eller anden økonomi person for at klare det for dig, det behøver ikke koste alverden og kan laves via internet 

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

Sandt og sige er der vist ikke lande som vi kan sammenligne os med der ikke har moms og at starte virksomhed er gratis og næppe nemmere andre steder, så du må finde dig i, at du skal arbejde lidt med stoffet.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Lærke:
. Det løser jo ikke et generelt problem. Er der ingen der har kommentarer til det?

Hvis du mener hvorfor det skal være så vanskeligt / bureaukratiskat blive selvstændig - så er der noget  vi kan takke vores 179 folkevalgte politikere og en skare af embedsmænd for, lagt de fleste på Christiansborg har aldrig nogen sinde haft et job uden i det virkelig verden , så de aner ikke hvordan tingene foregår.

Ravn

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

@ Lærke

Hvorfor i alverden skal ANDRE gøre noget ved det? 

Stort set alle erhvervsdrivende opkræver moms på vegne af Staten, - til dig og mig. VI er samfundet! Herudover er der masser af erhvervsdrivende der udover momsen også opkræver sukkerafgifter, og 100(0) andre afgifter som gennem tiderne er vedtaget - af dig og mig! De 179 medlemmer af Folketinget som vedtager love og afgifter er valgt - af dig og mig.

Hvis DU syntes at moms og afgifter er noget skidt så er det DIG der skal gøre noget ved det.

Det har jo bare ikke noget at gøre med, at det skulle være besværligt at blive iværksætter. Det har faktisk aldrig været nemmere! Du, og sikkert også andre, har en masse teoretiske tanker om besværlighederne, men virkeligheden er bare ikke sådan fra et samfundssynspunkt.

Udfordringerne for en iværksætter ligger i, at man ikke nødvendigvis på forhånd har kompetencerne til at lave det man skal. Det er ikke samfundets skyld, og betyder heller ikke at samfundet har gjort det besværligt. Vi har gratis undervisning i Danmark. Mange iværksættere - også mig - får bare nogle gode ideer som man ikke lige havde tænkt over da vi gik i skole. 

Løsningen finder man hos sig selv. Gider man, eller gider man ikke lære noget.

Man kan jo heller ikke blive læge hvis ikke man er villig til at studere, og på samme måde kan man heller ikke blive iværksætter hvis ikke man er villig til at sætte sig ind i det område man vil iværksætte indenfor. Det synes jeg ikke lyder særligt besværligt, - snarere fornuftigt.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemageren:
De 179 medlemmer af Folketinget som vedtager love og afgifter er valgt - af dig og mig.

Du glemmer bare lige en væsentlig ting. Vi kan jo kun stemme på de ofte inkompetente kandidater som partierne nu en gang har valgt at opstille.  Stor set dem alle er akademikere (hovedparten har læst Statskundskab eller Polit ) uden nogen reel arbejdserfaring - det er sgu et problem for demokratiet at folketinget ikke er meget bredere sammensat! 

Asger Aamunds fremragende  forslag om kun 99 personer i folketinget burde vi nok overveje her i lille Danmark!

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:
Du glemmer bare lige en væsentlig ting. Vi kan jo kun stemme på de ofte inkompetente kandidater som partierne nu en gang har valgt at opstille.  Stor set dem alle er akademikere (hovedparten har læst Statskundskab eller Polit ) uden nogen reel arbejdserfaring
du kan jo stille op selv Ravn

Det er jo let at brokke når det er helt gratis. Jeg synes som du at der er et problem i det, men det er altså så vores egen skyld, og folketinget kan man brokke meget på, men de er jo ikke uden rådgivere i skat og moms - embedsmænd og organisationer i høringer og jeg skal gi dig

Der er vel ikke mange lande det er så relativt let at starte personlig virksomhed i, og ikke ret mange lande uden moms og ikke ret mange lande med i princip 2 skatte% satser for personer og så megen automatisering. 

Danskere elsker at brokke sig over samfundet, men så må de jo melde sig ind i kampen og stille op - det andet er gratis mudderkastning. Det er klart ikke alt er som man som individ ville ønske det, men så er det altså heller ikke værre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Apr 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha Lærke. Kan godt forstå at du er frustreret.. Vi i sesus havde og har det stadig på samme måde.. Der er så mange 
ting man skal lære, og vi har stadig ikke lært det hele.

Dog er der nogle ting som kan gøre det lidt lettere:

Billys Billing eller Dinero

og en bogholder til et par hundrede kroner om måneden, som du sikkert kan finde igennem Agera. 

Sesus sælger mobil tilbehør, kabler, iphone tilbehør, ipad tilbehør, iphone covers, ipad covers.

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Apr 14
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

John : Det du skriver, er, som jeg forstår det, lige præcis, det jeg mener... Om jeg blander det sammen eller ej.. Hvad man kalder det, er jo sådan set ligegyldigt. Pengene går til staten. Og ja det er slut forbrugeren der betaler, men det er stadig sælgeren, hver sælger vel egentlig, (i hele denne kæde af køb og salg af materialer til materialer til, man til sidst står med, et helt færdigt produkt) der har administrativt arbejde med det..? Når det eneste der egentlig, i bund og grund sker, er at køber (på en meget besværlig måde) betaler nogle penge til staten.. Det virker som en mærkelig og besværlig måde, at gøre det på...

Hr. Dukkemager..

At noget aldrig har været nemmere, gør jo ikke, at det ikke kan blive endnu nemmere endnu..

Jeg er ligeglad hvordan det ser ud fra et samfundssynspunkt, hvis det er nonsense i praksis.

Du skriver også lige præcis det jeg mener "At man ikke nødvendigvis på forhånd har kompetencerne til at lave det man skal" Og nej, det er rigtigt at det ikke er samfundets skyld, at jeg ikke har de kompetencer, men det samfundets skyld, at det er nødvendigt for mig, at have dem.. Jeg er ikke interesseret i at være iværksætter, men samfundet har gjort, at jeg ikke kan komme udenom det, hvis jeg vil udnytte de kompetencer, jeg rent faktisk HAR. Og ja, så må jeg, som det er nu, lære mig selv nogle nye kompetencer. Og det vil jeg også gerne. Det der genere mig er, at det er fremlagt som om, at disse nye kompetencer, skal være de vigtigste i min fremtid og at det så er okay, at jeg bruger det meste af min tid på det, men det er jo helt galt. Det er ikke DE kompetencer der gør, at jeg har belæg for, at være selvstændig, mit belæg for at være selvstændig, er de kompetencer jeg allerede havde i forvejen, men dem er mit fokus jo, imidlertid fjernet lidt fra, under overvejelserne af iværksætteri... Jeg vil godt lære noget. Meget gerne. Men der må altså være grænser for galskaben... Når ting virker latterlige står jeg af.

Sidder i alle sammen bare og nikker og gør alt i får besked på uden at overveje hvad det egentlig er i laver, bare fordi staten siger det? De kunne jo i princippet ligeså godt tage fejl.. ? Der er ingen skam i at indrømme, at man har lavet en fejl, hvis man retter den.

Om du har stemt på det eller ej.. Jeg har ikke. Og at alle andre lande gør det samme, forsvarer egentlig heller ikke idéen i min verden...

Ærligtalt, hvis i blev præsenteret for idéen om moms, i dag, lad os sige at i aldrig havde hørt om det før, ville i så mene det lød fornuftigt?

Jeg tror at stater, i for høj grad, har glemt, at de er til for befolkningen og ikke for dem selv.. Og det er måske noget af en beskyldning, men der er da ingen anden forklaring..

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Apr 14
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jo John, måske er det gratis.. Men mudderkast vil jeg ikke kalde det. Jeg udpeger et emne, som jeg mener er et problem også starter jeg en debat. Dermed er jeg vel med i kampen. Nu skal jeg så bare, have nok mennesker med over på min side og det kan måske så, blive et større problem...

Hvis man synes, noget er forkert, skal man så bare lade det være sådan?

Hvis det ER sådan og folk HAR den holdning, forstår jeg godt, at det går ned ad bakke, i verden, for så bliver ting jo kun værre og aldrig bedre..

Til Sesus. Tak for jeres forslag, men det er desværre kun et lille plaster, der ikke løser problemet. :)

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lærke:
Hvis man synes, noget er forkert, skal man så bare lade det være sådan?

Prøv at kigge dig omkring her på Amino. Her findes så mange ildsjæle og unge iværksættere, som har startet virksomhed under præcis samme betingelser. Alligevel kan jeg ikke mindes nogensinde at have hørt nogen af dem beklage sig over vilkårene.

Jovist, mange af dem har haft udfordringer, men de er ikke desto mindre gået til den og har stillet spørgsmål i tusindvis, for at gøre sig selv klogere.

Jeg synes du skulle prøve at finde frem til nogle af dem , og høre dem ad om de vil give dig nogle gode råd med på vejen. Den tid er meget bedre brugt, end at sidde her og forsøge at få folk over på din side i en fælles brokkeoffensiv.

Brug dog din energi på at få lært de basale ting omkring at drive en virksomhed, og så bare gå i gang og lær resten undervejs. Min 17-årige datter har startet flere projekter op på egen hånd, blandt andet med at skabe - og sælge - smykker online, og jeg har aldrig nogensinde hørt hende klynke over hvor svært det er. Hun ville helt sikkert heller ikke få sympati fra mig, hvis hun gjorde Wink

Gå i gang med din virksomhed. Det er ikke så svært og farligt som du tror Yes

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)