Nu er jeg ikke en helt almindelig mobilkunde, for med min egen mobiltelefon har jeg sjældent problemer.
Men jeg udvikler flådestyringssystemer til lastbiler (sender GPS positioner, kørselsordreordre etc. mellem lastbil og kontor), og der bruger jeg et mobilmodem til alt kommunikation. Jeg udvikler selv de kommunikationsdrivere der skal til, og kommer således ud i krogene af mobilselskabernes netværk. Derfor afslører jeg nok problemer som andre ikke ser...
Jeg havde faktisk engang en tvist med TDC hvor jeg påstod at de havde en fejl i deres system. Tre teknikkere, inkl. en af deres topguys afviste mig totalt. Jeg fik en 20 sider lang rapport der dokumenterede at de ingen fejl havde. Tvisten løb over 14 dage, og lige pludselig kom der en mail som sagde, at de beklagede. De havde opgraderet softwaren i deres systemer, og nu var softwareleverandøren kommet tilbage og sagt, at den nye version kunne give problemer. Lige præcis de problemer jeg havde beskrevet!
Så TDC afinstallerede deres nye software, og alt fungerede igen. Men kompensation, eller en tak for at jeg kunne påpege en fejl, nej det var TDC trods alt for store til
Så siden da har jeg ikke haft den store lyst til at bruge TDC''s net, om så udbyderen hedder Telmore, M1, Unotel eller noget fjerde...
mvh Carsten