Nogen som kan give nogle gode råd?
Du skal være opmærksom på, at du som producent og forhandler har garantiforpligtelsen overfor dine kunder.
Det gælder både den ofte 1 års garanti overfor virksomheder og de 2 års reklamationsret overfor private kunder.
Du bør have hele garanti- og claim processen beskrevet, inden du kaster dig ud i det.
Herunder beskrevet, hvor hurtigt kunden kan forvente at få udbedret fejlen, der er dækket af garantien.
Virksomheder forventer hurtig udbedring, og du bør således have reservedele til rådighed, så du hurtigt kan udbedre fejl.
Du skal også vide, at du konkurrerer med Elgiganten, Proshop og Wupti på prisen overfor "Hr. og Fru Danmark".
Når du markedsfører dine specialbyggede computere, bør du på forhånd vide, hvad det er, som gør dine computere enestående.
Prisen er en farlig parameter at forsøge at konkurrere på, for der er altid en eller anden forhandler, der dumper prisen.
Hardware til computere bliver hurtigt outdatet, og der kommer hele tiden nye versioner/modeller, som vil presse prisen på de dele, du har købt hjem til lager.
At være producent af computere kræver reelt en del kapital, og du skal kunne holde til at afskrivningen på lageret er markant.
Håber det hjælper.
Dbh. John