Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af byggede computere. Er der noget jeg skal være opmærksom på?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil gerne starte mit eget PC firma, som sælger helt nye computere. Jeg køber selv alle delene til computeren og samler den.

Må man overhovedet det, og er der ting jeg skal være opmærksom på?

Delene jeg køber er selvfølgelig helt nye. Jeg havde tænkt mig computerne skulle køre Windows 8.

Nogen som kan give nogle gode råd?

På forhånd tak

Inspiration Web Design - DsignersCorner.com

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Rasmussen:
Må man overhovedet det

Det tror jeg ikke der er det store problem i. Min computer købte jeg selv hos en der køber hjem og samler.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alexander Rasmussen:
Nogen som kan give nogle gode råd?

Du skal være opmærksom på, at du som producent og forhandler har garantiforpligtelsen overfor dine kunder.
Det gælder både den ofte 1 års garanti overfor virksomheder og  de 2 års reklamationsret overfor private kunder.

Du bør have hele garanti- og claim processen beskrevet, inden du kaster dig ud i det.

Herunder beskrevet, hvor hurtigt kunden kan forvente at få udbedret fejlen, der er dækket af garantien.

Virksomheder forventer hurtig udbedring, og du bør således have reservedele til rådighed, så du hurtigt kan udbedre fejl.

Du skal også vide, at du konkurrerer med Elgiganten, Proshop og Wupti på prisen overfor "Hr. og Fru Danmark". 

Når du markedsfører dine specialbyggede computere, bør du på forhånd vide, hvad det er, som gør dine computere enestående.

Prisen er en farlig parameter at forsøge at konkurrere på, for der er altid en eller anden forhandler, der dumper prisen.

Hardware til computere bliver hurtigt outdatet, og der kommer hele tiden nye versioner/modeller, som vil presse prisen på de dele, du har købt hjem til lager.

At være producent af computere kræver reelt en del kapital, og du skal kunne holde til at afskrivningen på lageret er markant.

Håber det hjælper.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle rådene :) vil tage det til mig !

Mvh

Alexander Rasmussen

Inspiration Web Design - DsignersCorner.com

Fra Malaga
Tilmeldt 25. Apr 14
Indlæg ialt: 127
Fra  Green-comet S.L. Yiamor Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Garantien er en ting.  en anden er godkendelse af dine systemer. Vi har selv for en årerække siden solgt og produceret Pc'er til salg til private og firmaer. det kræver en del kapital. samt at man er istand til at omsætte varen hurtigt. så man ikke brænder inde med forældede komponenter. samtidigt skal man være opmærksom på at alt hvad selv producerer skal være Ce godkendt, altså skal hver model gennem en elektromagnetisk test, før du reelt må må sælge varen. Tit kan det være en fordel at købe alle sine ting fra en enkelt leverandør, da man oftest kan få lov til at bruge deres godkendelse. Test af en enkelt opsætning på en maskine kan nemt løbe op i 40 - 50.000 kr  
Så der da en del der skal tænkes over.

Vi vakgte at sælge vores forretning og begynde at sælge

Designer tasker solbriller og accessories

mvh yiced

du kan læse mere om EMC testen her...

http://erhvervsstyrelsen.dk/emc-computere-computerudstyr

Designer tasker solbriller og accessories 
http://www.yiamor.dk  

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne også satse på dropshipping i første omgang. Og så udvide til selv at samle/ køre eget lager senere hen når kundekredsen/ besøgstallet på din side er blevet godt.

Kim

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

yiced:
Test af en enkelt opsætning på en maskine kan nemt løbe op i 40 - 50.000 kr  

Så må man sige det må være rent underskud for alle der sælger pcér.

De forskellige shop på nettet. Hvordan tjekker disse mon deres pcér overholder disse krav. Findes der et stykke software til dette eller?

Eller springer mange bare denne del over og håber det går?

Kim

Fra Ringsted
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 188
Fra  Security Danmark Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis alle dele computeren er samlet af er CE godkendt så må man jo formode at de overholder reglerne :)

Fra Malaga
Tilmeldt 25. Apr 14
Indlæg ialt: 127
Fra  Green-comet S.L. Yiamor Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen kan jeg kan jeg kun sige læs lovgivningen.

http://erhvervsstyrelsen.dk/emc-computere-computerudstyr

her skriver de helt klart at selv om alle komponenter er ce godkendt så er det ikke ensbetydende med at de også kan godkendes sammen.  som regel virker de fint men der er undtagelser hvor produkter overholder loven men når de sættes sammen så overskrider de, de maksimale givne grænser. 

de fleste pc byggere i danmark er enten ikke klar over lovgivningen eller lader bare som ingenting.  så er der dem der køber fra større importører der allerede har en samlet godkendelse som de kan bruge. 

Telestyrelsen foretager kontrol. Vi har dog i de 5 år vi havde pc produktion aldrig haft besøg af dem.  men her er hvad de skriver på deres hjemmeside

::::::::Markedskontrol

Erhvervsstyrelsen foretager i h. t. R&TTE-lovens §§ 17 og 18 markedskontrol på EMC-området, herunder computerudstyr. Markedskontrollen har til formål at kontrollere, at elektronisk udstyr m.v., som er sat til salg på det danske marked, overholder EMC-kravene for disse produkter. Dette medfører at Erhvervsstyrelsen foretager kontrol af computerudstyr i engros- og detailleddet.::::::::::::

teknisk set er der ikke så meget kontrol på området. med mindre der kommer en anmeldelse fra f.eks en sur kunde som altså vil have EMC godkendelsen af computeren. Denne skal som standard også følge med ved salg.

men som udgangspunkt kan man jo starte med at læse det link fra telestyrelsen som jeg har lagt op. endvidere kan man ringe til telestyrelsen og spørge hvordan man skal forholde sig.   de er vældigt flinge og behjælpelige med hvad man skal gøre. 

mvh yiced

Designer tasker solbriller og accessories 
http://www.yiamor.dk  

Fra Ringsted
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 188
Fra  Security Danmark Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

yiced:

Igen kan jeg kan jeg kun sige læs lovgivningen.

http://erhvervsstyrelsen.dk/emc-computere-computerudstyr

her skriver de helt klart at selv om alle komponenter er ce godkendt så er det ikke ensbetydende med at de også kan godkendes sammen.  som regel virker de fint men der er undtagelser hvor produkter overholder loven men når de sættes sammen så overskrider de, de maksimale givne grænser. 

de fleste pc byggere i danmark er enten ikke klar over lovgivningen eller lader bare som ingenting.  så er der dem der køber fra større importører der allerede har en samlet godkendelse som de kan bruge. 

Telestyrelsen foretager kontrol. Vi har dog i de 5 år vi havde pc produktion aldrig haft besøg af dem.  men her er hvad de skriver på deres hjemmeside

::::::::Markedskontrol

Erhvervsstyrelsen foretager i h. t. R&TTE-lovens §§ 17 og 18 markedskontrol på EMC-området, herunder computerudstyr. Markedskontrollen har til formål at kontrollere, at elektronisk udstyr m.v., som er sat til salg på det danske marked, overholder EMC-kravene for disse produkter. Dette medfører at Erhvervsstyrelsen foretager kontrol af computerudstyr i engros- og detailleddet.::::::::::::

teknisk set er der ikke så meget kontrol på området. med mindre der kommer en anmeldelse fra f.eks en sur kunde som altså vil have EMC godkendelsen af computeren. Denne skal som standard også følge med ved salg.

men som udgangspunkt kan man jo starte med at læse det link fra telestyrelsen som jeg har lagt op. endvidere kan man ringe til telestyrelsen og spørge hvordan man skal forholde sig.   de er vældigt flinge og behjælpelige med hvad man skal gøre. 

mvh yiced

Hvad gør private der køber dele så ? 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)